ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜελέτη σε δίδυμους για την επίδραση της vegan διατροφής

Μελέτη σε δίδυμους για την επίδραση της vegan διατροφής

2 λεπτά ανάγνωσης

Πρόσφατη μελέτη σε πανομοιότυπους δίδυμους διαπίστωσε ότι μια vegan διατροφή βελτιώνει τη συνολική καρδιαγγειακή υγεία.

Αν και είναι γνωστό ότι η κατανάλωση λιγότερου κρέατος βελτιώνει την καρδιαγγειακή υγεία, οι μελέτες διατροφής συχνά παρεμποδίζονται από παράγοντες όπως οι γενετικές διαφορές, η ανατροφή και οι επιλογές του τρόπου ζωής. Μελετώντας πανομοιότυπα δίδυμα, ωστόσο, ερευνητές του Stanford Medicine, μπόρεσαν να ελέγξουν τη γενετική και να περιορίσουν τους άλλους παράγοντες, καθώς τα δίδυμα μεγάλωσαν στα ίδια νοικοκυριά και ανέφεραν παρόμοιο τρόπο ζωής.

- Advertisement -

Στη Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο MA Network Open συμμετείχαν 44 εθελοντές (22 δίδιμα πανομοιότυπα ζευγάρια). Οι δίδυμοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα που περιελάμβανε τον ένα από τους δύο δίδυμους, ακολούθησε vegan διατροφή χωρίς κρέας ή ζωικά προϊόντα όπως αυγά ή γάλα και η άλλη ομάδα ακολούθησε διατροφή που περιελάμβανε κοτόπουλο, ψάρι, αυγά, τυρί, γαλακτοκομικά και άλλα τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Η δοκιμή διήρκεσε 8 εβδομάδες.

Οι συμμετέχοντες με δίαιτα vegan στο τέλος του πειράματος είχαν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης λιποπρωτεΐνης χαμηλής πυκνότητας (LDL-C), ινσουλίνη και σωματικό βάρος – όλα αυτά συνδέονται με βελτιωμένη καρδιαγγειακή υγεία – από τους παμφάγους συμμετέχοντες. Οι βίγκαν συμμετέχοντες έδειξαν επίσης μείωση περίπου 20% στην ινσουλίνη νηστείας – τα υψηλότερα επίπεδα ινσουλίνης είναι ένας παράγοντας κινδύνου για την ανάπτυξη διαβήτη. Οι βίγκαν έχασαν επίσης κατά μέσο όρο 4,2 περισσότερα κιλά από τους παμφάγους.

- Advertisement -

Για να διαβάσετε ολόκλητη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Αναφορά: Landry MJ , Ward CP , Cunanan KM, et al. Καρδιομεταβολικές Επιδράσεις των Διατροφών Παμφάγων εναντίον Βίγκαν σε Πανομοιότυπα Δίδυμα : Μια Τυχαιοποιημένη Κλινική Δοκιμή . JAMA Netw Open. 2023; 6(11): e2344457. doi:10.1001/jamanetworkopen.2023.44457

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ενεργειακά ποτά: 8 περιστατικά καρδιακής ανακοπής, κολπικής μαρμαρυγής και κοιλιακής μαρμαρυγής σε νέους – Μελέτη του ΑΠΘ

Ανασκόπηση του ΑΠΘ αποκαλύπτει τους κινδύνους των ενεργειακών ποτών για την καρδιά εφήβων και νεαρών ενηλίκων.

PFAS στις συσκευασίες τροφίμων: Τι αλλάζει από σήμερα στην ευρωπαϊκή αγορά

Οι νέοι περιορισμοί εφαρμόζονται πλέον στις συσκευασίες που έρχονται σε επαφή με τρόφιμα και θέτουν συγκεκριμένα όρια για την παρουσία των ουσιών

Η απάτη με τον σολομό: Πανεπιστημιακή έρευνα αποκαλύπτει πόσο μπορεί να «αποδώσει» το κόλπο πώλησης του Νορβηγικού ως Σκωτσέζικου

Η πραγματική υπόθεση που ερευνήθηκε στη Βρετανία και οι υπολογισμοί των ερευνητών για το οικονομικό όφελος της παραποίησης.