Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου, 2024
23.6 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Τα παιδιά βλέπουν λιγότερες τηλεοπτικές διαφημίσεις για ανθυγιεινά τρόφιμα αλλά όχι λιγότερες από 1.000 το χρόνο!

ΑρχικήΝέαmarketingΤα παιδιά βλέπουν λιγότερες τηλεοπτικές διαφημίσεις για ανθυγιεινά τρόφιμα αλλά όχι λιγότερες από 1.000 το χρόνο!
spot_img

Παρά τη δέσμευση της βιομηχανίας τροφίμων τα παιδιά εξακολουθούν να εκτίθενται σε διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων.

Η έκθεση των παιδιών σε διαφημίσεις τροφίμων και ποτών έχει μειωθεί σημαντικά από τη στιγμή που οι βιομηχανία δεμεύτηκε να σταματήσει να διαφημίζει ανθυγιεινά τρόφιμα κατά τη διάρκεια των παιδικών τηλεοπτικών εκπομπών. Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις του Σικάγο, τα παιδιά κάτω των 12 ετών εξακολουθούν να βλέπουν περισσότερες από 1.000 διαφημίσεις που σχετίζονται με τρόφιμα το χρόνο και οι περισσότερες από αυτές είναι για ανθυγιεινά προϊόντα. 

Για τη  μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο JAMA Network Open, οι ερευνητές ανέλυσαν τα δεδομένα τηλεθέασης και διαφήμισης από το 2013 έως το 2022. Οι συγγραφείς της μελέτης διαπίστωσαν ότι αν και η μείωση στις διαφημίσεις τροφίμων και ποτών κατά τη διάρκεια παιδικών εκπομπών είναι μεγάλη, εντούτοις δεν εξάλειψε πλήρως την έκθεση των παιδιών σε διαφημίσεις προϊόντων υψηλής σε κορεσμένα λιπαρά, τρανς λιπαρά, ολικά σάκχαρα και νάτριο.  

«Τα παιδιά εξακολουθούν να βλέπουν περίπου χίλιες διαφημίσεις ετησίως σε άλλα προγράμματα και η πλειονότητα των διαφημίσεων που βλέπουν τα παιδιά εξακολουθούν να είναι για ανθυγιεινά προϊόντα», δήλωσε η Lisa Powell , διακεκριμένη καθηγήτρια και διευθύντρια πολιτικής και διοίκησης υγείας στη Σχολή Δημόσιας Υγείας της UIC. . «Αυτό είναι σημαντικό καθώς ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει αναγνωρίσει ότι η μείωση της έκθεσης των παιδιών σε διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων και ποτών είναι μια βασική στρατηγική για τη βελτίωση τόσο της διατροφής όσο και της υγείας των παιδιών». 

Το 2006, μια ομάδα εταιρειών τροφίμων, ποτών και εστιατορίων δεσμεύτηκε να διαφημίζει υγιεινά προϊόντα μόνο σε παιδικά τηλεοπτικά προγράμματα, τα οποία ορίζονται ως εκπομπές όπου τουλάχιστον το 35% των θεατών είναι κάτω των 12 ετών. Μεταγενέστερες αναθεωρήσεις το 2014 και το 2020 καθιέρωσαν διατροφικά κριτήρια για τι χαρακτηρίζεται ως ανθυγιεινό και επομένως δεν πρέπει να διαφημίζεται σε νεανικό κοινό. 

Χρησιμοποιώντας δεδομένα τηλεθέασης από την The Nielsen Company, ερευνητές της UIC διαπίστωσαν ότι μετά από αλλαγές στην αυτορρύθμιση των εταιρειών, ο αριθμός των γενικών διαφημίσεων τροφίμων και ποτών που προβλήθηκαν κατά τη διάρκεια παιδικών προγραμμάτων μειώθηκε κατά πάνω από 95%. Ωστόσο, διαπίστωσαν ότι το 60% των υπόλοιπων διαφημίσεων τροφίμων και ποτών εξακολουθούσαν να αφορούν ανθυγιεινά προϊόντα. 

Και συνολικά, τα παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών εξακολουθούσαν να βλέπουν περισσότερες από 1.000 διαφημίσεις που σχετίζονται με τρόφιμα ετησίως, κατά μέσο όρο. Λόγω της κατακόρυφης μείωσης των διαφημίσεων τροφίμων και ποτών κατά τη διάρκεια των παιδικών εκπομπών, το 90% αυτής της έκθεσης προήλθε από την παρακολούθηση εκπομπών με χαμηλότερα ποσοστά παιδικού κοινού.  

Αυτή η αλλαγή υποδηλώνει ότι οι κανονισμοί κατά της διαφήμισης ανθυγιεινών τροφίμων και ποτών κατά τις ώρες που τα παιδιά είναι πιθανό να βλέπουν τηλεόραση θα ήταν πιο αποτελεσματικοί από την εστίαση ειδικά σε παιδικές εκπομπές, γράφουν οι συγγραφείς. 

Οι ερευνητές βρήκαν επίσης μια επίμονη φυλετική διαφορά στην έκθεση σε διαφημίσεις που σχετίζονται με τρόφιμα. Ενώ ο αριθμός αυτών των διαφημίσεων που είδαν τόσο τα μαύρα όσο και τα λευκά παιδιά μειώθηκε από το 2013 έως το 2022, τα μαύρα παιδιά είδαν σημαντικά περισσότερες διαφημίσεις από τους λευκούς ομολόγους τους, εν μέρει λόγω του περισσότερου χρόνου που αφιέρωσαν στην τηλεόραση. 

Γενικά, ο χρόνος παρακολούθησης τηλεόρασης των παιδιών έχει μειωθεί, υποδηλώνοντας την ανάγκη έρευνας σχετικά με την έκθεσή τους στη διαφήμιση σε άλλα μέσα. Η ομάδα του Powell βρίσκεται στα πρώτα στάδια της έναρξης ενός νέου έργου για τη μέτρηση των διαφημίσεων που αντιμετωπίζουν τα παιδιά μέσω των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης και της ψηφιακής ψυχαγωγίας. 

«Γνωρίζουμε ότι τα μέσα ενημέρωσης που χρησιμοποιούν τα παιδιά αλλάζουν. Ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στις κινητές συσκευές τους, είτε πρόκειται για tablet είτε για τηλέφωνο, και βλέπουν πολλές διαφημίσεις», είπε ο Πάουελ. «Πρέπει πραγματικά να καταλάβουμε πού αλλού στοχεύουν οι εταιρείες τροφίμων τα παιδιά και τι βλέπουν». 

Εκτός από τον Πάουελ, στους συν-συγγραφείς της UIC περιλαμβάνονται οι Julien Leider, Rebecca Schermbeck και Aline Vandenbroeck, μαζί με τη συν-συγγραφέα του Πανεπιστημίου του Κονέκτικατ Τζένιφερ Χάρις. Η μελέτη υποστηρίχθηκε από επιχορηγήσεις από το Bloomberg Philanthropies και το Ίδρυμα Robert Wood Johnson.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Αποκαλύφθηκε η σοκολάτα που διανέμεται και στην Ελλάδα και ενέχει σοβαρό κίνδυνο πνιγμού και τραυματισμού

Μπάρα σοκολάτας χαμηλών υδατανθράκων που περιέχει κομμάτια πλαστικού και ενέχουν κίνδυνο πνιγμού και τραυματισμού διανέμεται σε 10 χώρες.

Έξι τραυματίες από έκρηξη κονσέρβας σε πανηγύρι

Δύο άτομα νοσηλεύονται ακόμη με κοψίματα και καψίματα

Γονείς προσοχή! Κίνδυνος από τα παιχνίδια γλίτσας ή slime – Ειδοποιήσεις στο ευρωπαϊκό RAPEX

Δεκάδες οι ειδοποιήσεις στο RAPEX για κίνδυνο από παιχνίδια λάσπης προέλευσης Κίνας.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο