Σύνδεση emojis με τις πέντε βασικές γεύσεις (γλυκό, αλμυρό, ξινό, πικρό και umami).
Η αυξανόμενη επικράτηση της επικοινωνίας μέσω υπολογιστή έχει δημιουργήσει ένα εικονόγραμμα γνωστό ως emojis, το οποίο προσφέρει ένα διαισθητικό και άτυπο μέσο απάντησης και στάσης. Το πλεονέκτημα της χρήσης emoji ως μέσου επικοινωνίας, έγκειται στην εξοικείωση των καταναλωτών με την έκφραση των συναισθημάτων τους, μέσω αυτών των συμβόλων. Πρόσφατα, τα emojis έχουν επίσης εφαρμοστεί σε πεδία έρευνας καταναλωτών για την αξιολόγηση της συναισθηματικής τους κατάστασης.
Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Food Quality and Preference, εξερεύνησε πώς τα emojis αντιστοιχούν στις βασικές γεύσεις, εστιάζοντας στην αντίληψη των καταναλωτών για τη γεύση umami μέσω των emoji των τροφίμων, με στόχο να δημιουργήσει έναν κώδικα επικοινωνίας για τις βασικές γεύσεις (γλυκές, αλμυρές, πικρές, ξινές και umami) χρησιμοποιώντας emoji.
Πραγματοποιήθηκε μια διαδικτυακή έρευνα στην οποία συμμετείχαν 285 εθελοντές. Το ερωτηματολόγιο αποτελούνταν από 42 ερωτήσεις, με 41 να στοχεύουν στη συσχέτιση των emojis με τις πέντε βασικές γεύσεις. και ένα επικεντρώθηκε στη συσχέτιση των emojis τροφίμων με τη γεύση umami.
Τα αποτελέσματα τόνισαν μια εγγενή σύνδεση μεταξύ ορισμένων emoji και βασικών γεύσεων. Οι πικρές και οι ξινές γεύσεις συνδέονταν κυρίως με τα emoji που μεταφέρουν αρνητικά συναισθήματα, ενώ οι γλυκές και οι αλμυρές γεύσεις συνδέονταν με θετικά emoji. Επιπλέον, η γεύση umami χαρακτηριζόταν από emoji που εκφράζουν έννοιες για κάτι απίστευτο, συναρπαστικό, ή εντυπωσιακό. Οι ερωτηθέντες συσχέτισαν κυρίως τα ακόλουθα emoji τροφίμων με τη γεύση umami: τυρί, στιγμιαία noodles, μπέικον, ποπ κορν, πίτσα, σούσι και κόκκινο κρέας.
Αυτή η έρευνα εμβάθυνε στη σύνδεση μεταξύ της γευστικής αντίληψης και της συναισθηματικής έκφρασης μέσω emojis, δείχνοντας πώς τα ψηφιακά αυτά σύμβολα αποτυπώνουν αποτελεσματικά τις ανθρώπινες γευστικές εκφράσεις. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν μια σαφή συσχέτιση μεταξύ βασικών γεύσεων και συγκεκριμένων emoji, υπογραμμίζοντας την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για τρόφιμα πλούσια σε γεύση umami και υποδεικνύουν τη δυνατότητα χρήσης μη λεκτικής, ψηφιακής και απλοποιημένης επικοινωνίας για χρήση στην αισθητηριακή ανάλυση που σχετίζεται με την αντίληψη των βασικών γεύσεων.