Πως οι νέες γενιές θα επηρεάσουν την αγορά.
Το 2023, ο κλάδος των ποτών σημείωσε σημαντική μεταμόρφωση λόγω της αλλαγής της συμπεριφοράς των καταναλωτών και της νέας τεχνολογίας. Οι εποχές των μοναδικών αναψυκτικών και των προβλέψιμων χυμών φρούτων έχουν περάσει. Πλέον οι τάσεις καθοδηγούνται από μια συρροή καταναλωτών με ευαισθησία για την υγεία, το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα σε κάθε επίπεδο. Οι ειδικοί επικεντρώθηκαν στις Gen Z και Gen Alpha με την ελπίδα να καταγράψουν αυτό το νεότερο δημογραφικό στοιχείο καταναλωτών.
Εδώ είναι οι πέντε κορυφαίοι τρόποι με τους οποίους αλλάζει η βιομηχανία τροφίμων και ποτών σύμφωνα με το Inc.
1. Οι άνθρωποι δεν θέλουν να κάνουν συμβιβασμούς στην υγεία ή τη γεύση
Οι καταναλωτές θέλουν να αισθάνονται καλά με αυτό που τρώνε και οι επωνυμίες κλίνουν σε αυτό. Από τη διατήρηση της λίστας συστατικών έως την επιμέλεια παρακμιακών γεύσεων, οι εταιρείες αναγνωρίζουν ότι οι άνθρωποι ενδιαφέρονται για την αίσθηση του φαγητού πέρα από τη γεύση του. Ο Brian Choi, Διευθύνων Σύμβουλος του Food Institute, μιας πηγής ειδήσεων και δεδομένων από τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, περιέγραψε την τρέχουσα εποχή της υγιεινής διατροφής ως «Υγεία και Ευεξία 3.0». Αν η έκδοση 1.0 κατανοούσε τη διατροφική πυραμίδα, η 2.0 ήταν μια αυξημένη προσοχή στην ψυχική ευεξία. Το «Υγεία και Ευεξία 3.0», λέει, «ενσωματώνει το κοινωνικό και το περιβαλλοντικό».
2. Η Gen-Zers και η Alphas ενδιαφέρονται για το περιβάλλον και την εταιρική υπευθυνότητα
Όταν επιλέγουν μεταξύ διαφορετικών εμπορικών σημάτων για αγορά, οι νέοι καταναλωτές από τη Gen Z (αυτοί που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012) και Gen Alpha (όσοι γεννήθηκαν από το 2010 έως το 2025) σταθμίζουν σε μεγάλο βαθμό την εταιρική ευθύνη, λένε οι ειδικοί. «Είτε είσαι αριστερά είτε δεξιά, δεν έχει σημασία», είπε ο Choi “Οι καταναλωτές της Gen-Z νοιάζονται για την καλή διαβίωση των ζώων, ενδιαφέρονται για την εταιρική ευθύνη μιας εταιρείας όσον αφορά το περιβάλλον. Επομένως, εάν είστε κατασκευαστής ή διανομέας υπηρεσιών τροφίμων και δεν έχετε πολιτική ESG, βασικά είστε αλλοτριώνοντας αυτό το νεαρό δημογραφικό». Σημείωσε ότι οι εταιρείες βλέπουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε κάτι περισσότερο από το συναίσθημα των καταναλωτών, τα χαοτικά καιρικά φαινόμενα έχουν επίσης διαταράξει τις αλυσίδες εφοδιασμού με κόκκους καφέ και κακάο.
3. Οι δημογραφικές αλλαγές διευρύνουν τους ουρανίσκους
Ο Choi επεσήμανε την πρόσβαση του Gen Z και του Alpha στην πληροφόρηση και την πολυπολιτισμικότητα σε νεαρή ηλικία, γεγονός που τους έχει κάνει «ανοιχτόμυαλους και πιο δεκτικούς σε νέες ιδέες και εμπειρίες», οδηγώντας τους προς τις διεθνείς κουζίνες, σύμφωνα με την έκθεση State of Snacking της Mondelez International. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνα της Menu Matters, μιας εταιρείας συμβούλων μενού για υπηρεσίες φαγητού, το 46% των Αμερικανών πειραματίζεται με νέα τρόφιμα στο σπίτι και το 26% πειραματίζεται με νέα τρόφιμα στα εστιατόρια. Η ομάδα Trendspotter της SFA σημείωσε σε μια έκθεση On the Radar ότι δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στα διεθνή τρόφιμα με “δείκτες αυθεντικότητας ή ιχνηλασιμότητας”. «Βλέπω μια συνεχή αύξηση σε αυτό που αποκαλώ παραδοσιακά φαγητά κληρονομιάς, περισσότεροι μικροί παραγωγοί σε όλο τον κόσμο θα συνεχίσουν να βγάζουν οικογενειακές συνταγές που είναι πλούσιες σε γεύσεις και ιστορίες που τους συνδέουν με το σπίτι και τον πολιτισμό», δήλωσε ο Trendspotter V. Sheree Η Williams στην έκθεση προβλέψεων τάσεων του SFA 2024.
4. Η οικονομία της εμπειρίας επέστρεψε
Πριν από τη γεύση, υπάρχει η όραση, η όσφρηση, ο ήχος και η αφή, και οι άνθρωποι λαμβάνουν υπόψη τους πώς αισθάνονται για ένα φαγητό πριν καν το φάνε. Η Teneisha Thompson, συνιδρύτρια της Bell’s Reines, μιας γκουρμέ εταιρείας μίνι μπισκότων, σημείωσε ότι δίνει προσοχή σε μια τάση σε «νοσταλγικές στιγμές», είτε είναι η γεύση της κανέλας μήλου ή ενός κλασικού snickerdoodle. Η συσκευασία μπισκότων Bell’s Reines είναι φωτεινή με έντονες ρίγες. Οι μικρές μερίδες και οι μεγάλες γεύσεις προορίζονται να προσελκύσουν μια καταναλωτική βάση που ο Thompson περιγράφεται ως «εορταστές», ή άτομα που θέλουν να χαρίσουν την καλή τους μέρα με κάτι εξίσου γοητευτικό. Η συσκευασία παραμένει σημαντική, καθώς μπορεί να ανυψώσει ή να χαντακώσει ένα προϊόν, Σύμφωνα με την έρευνα Menu Matters, το 32% των καταναλωτών αποθαρρύνεται από τη συσκευασία που φαίνεται περίεργη και το 31% αποθαρρύνεται λόγω έλλειψης πληροφοριών σχετικά με το ιστορικό ή την ιστορία του προϊόντος.
5. Τρία γεύματα την ημέρα δεν είναι πλέον ο κανόνας
Αν και η πανδημία μπορεί να μοιάζει με ανάμνηση, εμφανίζεται σε διατροφικές συμπεριφορές με τη μορφή «τσιμπολογήματος», σύμφωνα με τον Choi. «Ο Covid προφανώς είχε μεγάλο αντίκτυπο στη συμπεριφορά του σνακ, αλλά δεν επανήλθε στους κανόνες», είπε ο Τσόι. «Οι άνθρωποι συνεχίζουν να τρώνε σνακ όλη την ημέρα». Η έκθεση για την κατάσταση της βιομηχανίας ειδικών τροφίμων σημείωσε ότι οι Αμερικανοί «οδηγούνται» από σνακ και λιχουδιές, με τα πατατάκια, τα κουλούρια και τα σνακ να αυξάνουν τις περισσότερες πωλήσεις το 2023 από οποιαδήποτε κατηγορία ειδικών τροφίμων.