Γιατί επιστρέφει ο κανόνας των 100ml στις πτήσεις εντός της ΕΕ.
Μέχρι τώρα, οι αεροπορικές εταιρείες ήταν ελεύθερες να θέτουν τους δικούς τους κανονισμούς σχετικά με τις χειραποσκευές ενώ ορισμένοι προορισμοί της ΕΕ (όπως Ρώμη και Άμστερνταμ) είχαν καταργήσει το όριο των 100 ml για τα υγρά που μεταφέρονται στις χειραποσκευές. Τώρα η ΕΕ βάζει τέλος σε αυτή την «ελευθερία» και επιβάλει ενιαίους κανόνες ως προς τις διαστάσεις και τα κιλά των χειραποσκευών που επιτρέπονται μέσα στην καμπίνα ενός αεροσκάφους και ταυτόχρονα επαναφέρει σε όλες τις πτήσεις το όριο των 100ml στα υγρά.
Αυτή η ελευθερία προέκυψε με την λειτουργία μηχανημάτων σάρωσης νέας γενιάς που χρησιμοποιούν τεχνολογία CT ακτίνων Χ και επέτρεπαν θεωρητικά τη διέλευση μεγαλύτερου όγκου υγρών και τους φορητούς υπολογιστές να παραμένουν σε σακούλες. Ωστόσο, η ΕΕ έχει επαναφέρει το όριο των 100 ml, ώστε να μπορεί να αντιμετωπιστεί ένα τεχνικό πρόβλημα με τον νέο εξοπλισμό.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες οι επιβάτες θα μπορούν να φέρουν μαζί τους μία μικρή αποσκευή (τσάντα χειρός ή backpack) και μία χειραποσκευή η οποία δεν υπερβαίνει σε βάρος τα 10 κιλά.
Οι μέγιστες διαστάσεις (συμπεριλαμβανομένων των χειρολαβών και των τροχών), ορίζονται σε 55 x 40 x 20cm, ενώ το προσωπικό αντικείμενο πρέπει να είναι 40 x 30 x 15cm. Και ενώ το Συμβούλιο Διεθνών Αερολιμένων Ευρώπης (ACI Europe) χαρακτηρίζει τις αλλαγές αυτές «σημαντική οπισθοδρόμηση» τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα αεροδρόμια, η Επιτροπή περιγράφει το μέτρο ως «προσωρινό», χωρίς όμως να δίνει συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης.
Οι αλλαγές αυτές μαζί με την αμφισβήτηση της αξιοπιστίας των νέας γενιάς σαρωτών στα αεροδρόμια της ΕΕ που ζήτησε την προσωρινή επαναφορά του προηγούμενου μοντέλου, αναμένεται να προκαλέσουν μεγάλες καθυστερήσεις και ουρές στους ελέγχους, γι’ αυτό συνιστάται σε όσους ταξιδεύουν να φτάνουν πολύ πιο νωρίς στο αεροδρόμιο και σίγουρα πάνω από τρεις ώρες πριν την πτήση τους