Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024
26 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Η ΔΩΔΩΝΗ υποχρεώθηκε να αλλάξει τη διαφήμιση και το όνομα για το τυρί “full protein” – Καταγγελία στο ΣΕΕ από την ΟΠΤΙΜΑ

ΑρχικήΝέαmarketingΗ ΔΩΔΩΝΗ υποχρεώθηκε να αλλάξει τη διαφήμιση και το όνομα για το τυρί "full protein" - Καταγγελία στο ΣΕΕ από την ΟΠΤΙΜΑ
spot_img

Στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας προσέφυγε η εταιρεία OPTIMA καταγγέλλοντας την διαφήμιση του τυριού της γαλακτοβιομηχανίας ΔΩΔΩΝΗ «ΔΩΔΩΝΗ Full protein».

Σύμφωνα με την καταγγελία της ΟΠΤΙΜΑ (φέτα Ήπειρος, κατίκι Δομοκού, Ταλαγάνι, ADORO) οι ισχυρισμοί «Full protein», «φυσική πρωτεΐνη» και η προϊοντική κατηγορία στην οποία κατατάσσεται το διαφημιζόμενο προϊόν της ΔΩΔΩΝΗ όπως και η προώθηση του τυριού από influencer, παραβιάζουν τις διατάξεις του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης-Επικοινωνίας.

Κατόπιν συνεδρίασης, όσον αφορά στον ισχυρισμό  “full protein”, η επιτροπή έκρινε ομόφωνα ότι μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση, καθώς επικοινωνεί στους καταναλωτές το μήνυμα ότι το διαφημιζόμενο προϊόν έχει πολύ μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη (είναι φουλ σε πρωτεΐνη), ένας ισχυρισμός με σαφές περιεχόμενο, που αναφέρεται στα θρεπτικά συστατικά του προϊόντος και επομένως είναι διατροφικός ισχυρισμός και όχι προσελκυστική ονομασία. Να σημειωθεί ότι επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται μόνο συγκεκριμένοι, εγκεκριμένοι διατροφικοί ισχυρισμοί, στους οποίους δεν συμπεριλαμβάνεται ο ισχυρισμός «full protein».

Αυτός ο ισχυρισμός σύμφωνα με την επιτροπή προσκρούει στο άρθρο 1 του ΕΚΔ-Ε που αναφέρει μεταξύ άλλων ότι όλες οι διαφημίσεις πρέπει να λένε την αλήθεια, να είναι σύμφωνες με τις αρχές θεμιτού ανταγωνισμού και να μην κλονίζουν την εμπιστοσύνη του κοινού. Προσκρούει επίσης και στο άρθρο 5 σύμφωνα με το οποίο -μεταξύ άλλων- οι διαφημίσεις δεν πρέπει να περιέχουν ισχυρισμό που είτε άμεσα είτε έμμεσα μπορεί να παραπλανήσουν τον καταναλωτή που αφορά στα ουσιώδη χαρακτηριστικά του προϊόντος.

Επισημαίνεται δε ότι κατά την ομόφωνη κρίση της Επιτροπής η διατύπωση «full protein» δεν έχει το ίδιο νόημα για τον καταναλωτή με την επιτρεπόμενη διατύπωση «υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη».

Αναφορικά με τον ισχυρισμό με «φυσική πρωτεΐνη», η Επιτροπή έλαβε υπ’ όψιν της ότι φυσική πρωτεΐνη περιέχεται σε όλα τα παρόμοια προϊόντα της αγοράς, όπως δηλώθηκε και από τις δύο πλευρές, επομένως η αναφορά αυτού του χαρακτηριστικού στην επικοινωνία αφ’ ενός δεν είναι επιτρεπτή από το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο και αφ’ ετέρου μπορεί να οδηγήσει και σε παραπλάνηση, δημιουργώντας την εντύπωση ότι άλλα προϊόντα πιθανόν περιέχουν μη φυσική / τεχνητή πρωτεΐνη, κάτι που δεν είναι ακριβές, όπως επίσης δηλώθηκε και από τις δύο πλευρές. Ως εκ τούτου η Επιτροπή αποφάσισε ότι και ο ισχυρισμός με «φυσική πρωτεΐνη», προσκρούει στα άρθρα 1 και 5 του ΕΚΔ-Ε και η επικοινωνία θα πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως, προκειμένου να είναι σύμφωνη με τον Κώδικα.

Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι σε video post που έχει αναρτηθεί από influencer δεν υπάρχει καμία γνωστοποίηση του γεγονότος ότι πρόκειται για διαφημιστικό υλικό, όπως προβλέπεται στο Παράρτημα ΙΧ για το Influencer Marketing, κατά παράβαση του ΕΚΔ-Ε.

Σε σχέση με την προϊοντική κατηγορία στην οποία (πρέπει να) κατατάσσεται το διαφημιζόμενο προϊόν και ειδικότερα για το εάν σωστά φέρει την ονομασία «τυροκομικό ` προϊόν» και «τυρί», η Επιτροπή διαπίστωσε αφ’ ενός ότι η κατάταξη σε προϊοντική κατηγορία βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και αφ’ ετέρου ότι οι δύο πλευρές ερμηνεύουν τη νομοθεσία αυτή με διαφορετικό τρόπο και για τους λόγους αυτούς ομόφωνα αποφάσισε ότι το συγκεκριμένο θέμα εκφεύγει της αρμοδιότητάς της.

Η προθεσμία για τις απαραίτητες τροποποιήσεις της διαφήμισης από τη ΔΩΔΩΝΗ, αποφασίσθηκε σε 3 ημέρες για τα επικοινωνιακά υλικά και σε 3 μήνες για τη συσκευασία. H προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας δεν αναστέλλει την ισχύ της παρούσας απόφασης.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Whistleblowing: Ο νόμος που έχει εφαρμοστεί στην Ευρώπη, αλλά στην Ελλάδα… “αγνοείται η τύχη του”

Η προστασία των προσώπων που τολμούν να κάνουν τη διαφορά στο πλαίσιο άσκησης των επαγγελματικών τους καθηκόντων.

Ο Ευρωπαϊκός συναγερμός για τα δηλητηριώδη πατατάκια

Αναφορά στην έκθεση του ευρωπαϊκού ACN για τα δηλητηριώδη πατατάκια που έχουν διανεμηθεί σε 23 χώρες.

Προσοχή: Ο ΕΦΕΤ ανακάλεσε σήμερα από την ελληνική αγορά μολυσμένο ισπανικό κρέας

Μετά από εργαστηριακές αναλύσεις εντοπίστηκε ο παθογόνος μικροοργανισμός σαλμονέλα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο