Έλληνας ψυχολόγος απαντά
Υπάρχει κάτι που προσθέτει δύναμη και αυτοπεποίθηση στο να περπατάς στους δρόμους με έναν καφέ σε πακέτο στο χέρι.
Ο καφές στο χέρι, που ξεκίνησε ως ανάγκη λόγω έλλειψης χρόνου, γίνεται ολοένα και περισσότερο σύμβολο δύναμης, παραγωγικότητας, ακόμα και απόδειξη ότι ανήκουμε κάπου. Και έχει διαμορφώσει τόσο πολύ τις καταναλωτικές μας συνήθειες που, όπως μοιράστηκαν οι TikTokers @thelauraandbeckyshow σε ένα πρόσφατο βίντεο, κάποιοι δεν μπορούν πλέον να πίνουν τα αγαπημένα τους ποτά με καφεΐνη σε οτιδήποτε άλλο εκτός από το χάρτινο κυπελλάκι…
Τι είναι λοιπόν αυτό που μετατρέπει έναν παγωμένο latte σε χάρτινο ποτήρι φορτιστή ενέργειας και αυτοπεποίθησης; Όπως λέει στο Metro ο ψυχολόγος και συνιδρυτής του RoutineBase, Αριστοτέλης Παυλίδης , το να κουβαλάς ένα φλιτζάνι καφέ σε πακέτο δεν απαντά στην ανάγκη σου για πρόσληψη καφεΐνης. Κατά την άποψή του, επηρεάζει τους στόχους μας και τον τρόπο που θέλουμε να μας βλέπει η κοινωνία.
«Για πολλούς, συμβολίζει έναν πολυάσχολο, σκόπιμο τρόπο ζωής. Η απλή πράξη του να περπατάς στο δρόμο με ένα χάρτινο φλιτζάνι καφέ, προβάλλει μια εικόνα δέσμευσης, παραγωγικότητας και εν κινήσει», εξηγεί ο ψυχολόγος.
- Δείτε επίσης: Παιδί το νέο κρούσμα της γρίπης των πτηνών – Προληπτικός έλεγχος σε παιδιά και φροντιστές του παιδικού σταθμού που πήγαινε
«Αυτή η συσχέτιση μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται πιο σίγουροι ή ενδυναμωμένοι, σχεδόν σαν να συμμετέχουν σε ένα πολιτιστικό τελετουργικό που αναδεικνύει τη σύγχρονη αποτελεσματικότητα και την αστική πολυπλοκότητα».
Και, καθώς η αγορά κατανάλωσης καφέ κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από μια χούφτα αλυσίδες, η αγορά στη μάρκα τροφοδοτεί επίσης μια αίσθηση συλλογικής συνείδησης. Αν αγοράζουμε το ωραίο πράγμα (ακόμα και σε βάρος μικρότερων, τοπικών επιχειρήσεων), τότε είμαστε εναρμονισμένοι με τις τάσεις.
«Δεν είναι μόνο καφές, είναι ένα μήνυμα – ένα μήνυμα για την κατάσταση, τη ρουτίνα και τη σύνδεση με μια ευρύτερη πολιτιστική αφήγηση», προσθέτει.
«Η παρατήρηση άλλων με φλιτζάνια σε πακέτο ενισχύει αυτήν την ιδέα. Γίνεται μια κοινή συμπεριφορά που καλλιεργεί μια λεπτή αίσθηση του ανήκειν ή της φιλοδοξίας, σαν το να κρατάς το φλιτζάνι σε ευθυγραμμίζει με ορισμένες αξίες ή φιλοδοξίες».
Αυτό είναι κάτι με το οποίο συμφωνεί ο επικεφαλής του καφέ της Grind, Howard Gill, χαρακτηρίζοντας τον καφέ σε πακέτο ως «εμβληματικό» κομμάτι πολιτισμού. «Υπάρχει σίγουρα μια αίσθηση Sex and the City. Δεν είναι μόνο ο ίδιος ο καφές, έχει να κάνει με την ενσάρκωση αυτής της σίγουρης, κομψής περσόνας – σαν την Carrie Bradshaw που περπατάει στο δρόμο με έναν καφέ στο χέρι».