ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαH προσθήκη αλατιού στο φαγητό συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης

H προσθήκη αλατιού στο φαγητό συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης

2 λεπτά ανάγνωσης

Μια απρόσμενη πτυχή της καθημερινής διατροφής.

Η προσθήκη αλατιού στο φαγητό ενδέχεται να επηρεάζει βαθύτερα την ψυχική μας υγεία απ’ ό,τι πιστεύαμε. Σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Affective Disorders, η τακτική χρήση επιπλέον αλατιού στα τρόφιμα σχετίζεται με σημαντικά αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης και άγχους.

- Advertisement -

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Ιατρικό Πανεπιστήμιο Xinjiang της Κίνας και βασίστηκε σε δεδομένα σχεδόν μισού εκατομμυρίου Βρετανών ενηλίκων. Οι συμμετέχοντες αξιολογήθηκαν τόσο ως προς τις διατροφικές τους συνήθειες όσο και την ψυχική τους υγεία. Από το δείγμα των 439.412 ατόμων, καταγράφηκαν 9.516 διαγνώσεις κατάθλιψης και 11.796 περιπτώσεις άγχους.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως όσοι πρόσθεταν συχνά αλάτι στο φαγητό τους παρουσίαζαν σχεδόν 40% υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης αυτών των ψυχικών διαταραχών, σε σύγκριση με εκείνους που δεν το έκαναν ποτέ ή το έκαναν σπάνια. Ακόμα και η περιστασιακή χρήση φάνηκε να σχετίζεται με αυξημένους κινδύνους, αν και σε μικρότερο βαθμό (5–8%).

- Advertisement -

Το υπερβολικό αλάτι ενδέχεται να επιταχύνει τη βιολογική γήρανση και να επηρεάζει αρνητικά τις ορμόνες που ρυθμίζουν τη διάθεση, όπως η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη. Αυτές οι χημικές ουσίες παίζουν κρίσιμο ρόλο στη συναισθηματική σταθερότητα και οποιαδήποτε διαταραχή στην ισορροπία τους μπορεί να οδηγήσει σε ψυχικές επιβαρύνσεις.

Οι επιστήμονες τόνισαν ότι πρόκειται για την πρώτη μελέτη που αναγνωρίζει σαφή σύνδεση μεταξύ της προσθήκης αλατιού και της εμφάνισης ψυχικών διαταραχών. Αν και απαιτούνται περαιτέρω έρευνες για να αποσαφηνιστεί η αιτιώδης σχέση, τα ευρήματα προσθέτουν μια νέα, ανησυχητική διάσταση στη διατροφική συμπεριφορά.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας