Χρήση smartphone από εφήβους κατά τις σχολικές ώρες
Η χρήση της οθόνης στους νέους των ΗΠΑ παραμένει ανησυχητική, με τους εφήβους ηλικίας 13 έως 18 ετών να ξοδεύουν 8,5 ώρες καθημερινά κατά μέσο όρο χρησιμοποιώντας μέσα που βασίζονται στην οθόνη και η χρήση smartphone κατά τη διάρκεια του σχολείου έχει εξελιχθεί σε αυξανόμενη ανησυχία. Τα smartphone μπορεί να αποσπούν την προσοχή από τη μάθηση στην τάξη και τις ευκαιρίες για αλληλεπιδράσεις στον πραγματικό κόσμο.
Ωστόσο, δεν είναι σαφές πώς οι έφηβοι χρησιμοποιούν smartphone κατά τη διάρκεια του σχολείου. Η αναδυόμενη συναίνεση είναι ότι η μέτρηση του χρόνου οθόνης από μόνη της δεν αρκεί για να εκτιμηθούν τα αποτελέσματά της. Δηλαδή, το τι βλέπουν οι έφηβοι (περιεχόμενο) και ποιες δραστηριότητες δυνητικά εκτοπίζονται (πλαίσιο/χρόνος) μπορεί να είναι σημαντικοί παράγοντες για τα αναπτυξιακά αποτελέσματα.
Για την αντιμετώπιση αυτού του κενού στη βιβλιογραφία, μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Jama Pediatrics χρησιμοποίησε παθητική αίσθηση για να χαρακτηρίσει τη διάρκεια και το περιεχόμενο της χρήσης smartphone κατά τη διάρκεια του σχολείου.
Όπως διαπιστώθηκε οι έφηβοι αφιέρωσαν κατά μέσο όρο 1,5 ώρα σε smartphone κατά τη διάρκεια των 6,5 ωρών του σχολείου, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 27% της μέσης 24ωρης χρήσης τηλεφώνου των 5,59 ωρών ημερησίως. Οι μισοί από τους εφήβους χρησιμοποιούν τα smartphone τους κατά τη διάρκεια του σχολείου για τουλάχιστον 66 λεπτά καθημερινά και το 25% των εφήβων πέρασαν περισσότερες από 2 ώρες στο τηλέφωνό τους κατά τη διάρκεια του σχολείου. Ανά αριθμό χρηστών, οι κορυφαίες 5 πιο χρησιμοποιούμενες εφαρμογές ή κατηγορίες (εξαιρουμένων των προγραμμάτων περιήγησης στο Διαδίκτυο) ήταν τα μηνύματα, το Instagram, η ροή βίντεο, ο ήχος και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Δεδομένου ότι η μελέτη επικεντρώθηκε μόνο στη χρήση smartphone, αυτοί οι αριθμοί πιθανότατα υποτίμησαν τη συνολική χρήση της οθόνης.
Οι γονείς και οι έφηβοι μπορούν να επωφεληθούν από την πρόσβαση σε τηλέφωνα για λόγους επικοινωνίας και μάθησης κατά τη διάρκεια του σχολείου. Ωστόσο, τα δεδομένα χρήσης εφαρμογών από αυτήν τη μελέτη υποδεικνύουν ότι το μεγαλύτερο μέρος της χρήσης smartphone κατά τη διάρκεια του σχολείου φαίνεται ασυμβίβαστο με αυτόν τον σκοπό. Οι αναλύσεις δείχνουν υψηλά επίπεδα χρήσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια του σχολείου (ο μέσος χρήστης του Instagram περνούσε 25 λεπτά στο Instagram ανά σχολική μέρα).
Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση https://jamanetwork.com/journals/jamapediatrics/fullarticle/10.1001/jamapediatrics.2024.6627?guestAccessKey=6431bed4-cdf0- 4f68-b245-0d72f44225f5&utm_source=for_the_media&utm_medium=referral&utm_campaign=ftm_links&u