Το 83% όσων συμμετείχαν στον «Veganuary» δηλώνουν πως θα συνεχίσουν την vegan διατροφή.
Σήμερα λήγει και επίσημα ο Veganuary, ο απόλυτος χορτοφαγικός μήνας του χρόνου, θεσμός ο οποίος ξεκίνησε το 2014 στη Βρετανία. Αν και υπάρχουν ακόμη εκείνοι που από την 1η Φεβρουαρίου επιστρέφουν στην κατανάλωση ζωικών προϊόντων είτε στο σπίτι, είτε όταν γευματίζουν έξω, έρευνα από την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων GlobalData επισημαίνει την αυξανόμενη ζήτηση για μενού με φυτικές επιλογές.
Η μελέτη της GlobalData* προτρέπει τα εστιατόρια να προσαρμοστούν και μετά τη λήξη του «Veganuary» και να κανονίσουν, αναλόγως, τις προμήθειες τους για τα χορτοφαγικά τους πιάτα τα οποία οι πελάτες θα συνεχίσουν να επιλέγουν.
Σύμφωνα με στοιχεία 629.000 άτομα συμμετείχαν τον Veganury 2022 με το 83% εξ αυτών να έχουν δηλώσει ότι μετά την αποχή, ενός μήνα, από τα ζωικά προϊόντα είναι έτοιμοι να μειώσουν δια βίου, την κατανάλωση κρέατος, αυγών και γαλακτοκομικών.
Πώς εξηγείται αυτή η μεταστροφή ;
Aπό τα 21.000 άτομα που ρωτήθηκαν, σε όλες τις χώρες, το 1ο τρίμηνο του 2022, το ένα τρίτο υπέδειξε την βιωσιμότητας ως την αιτία για μενού με βάση τα φυτά. Το ένα τρίτο ανέφερε την καλή διαβίωση των ζώων και τα δύο τρίτα ανέφεραν λόγους υγείας. Σε αντίθεση, λίγο λιγότερο από το ένα τρίτο (31%) δήλωσε ότι η γεύση θα λειτουργούσε ως κίνητρο για να δοκιμάσει εναλλακτικές λύσεις αντί του κρέατος και του ψαριού .
«Για να πετύχει ένα μενού που βασίζεται σε φυτά, δεν μπορεί να στηρίζεται μόνο στην «φυτική» του ύπαρξη Πρέπει, επίσης, να τελειοποιεί και τις σχετικές πτυχές όπως η υψηλή ποιότητα, η ηθική παραγωγή και η βιώσιμη συσκευασία. Μόνο έτσι μπορεί να ευθυγραμμιστεί στενά με τις προτιμήσεις των μη κρεατοφάγων ή των ευέλικτων (αυτοί που ακολουθούν μια πρωτίστως χορτοφαγική διατροφή αλλά κατά καιρούς τρώνε κρέας ή ψάρι) σχολίασε ο αναλυτής καταναλωτών της GlobalData, Ramsey Baghdad.
« Σε αυτό το «Veganuary» έχουμε δει να παρουσιάζεται ένα ευρύ φάσμα νέων φυτικών επιλογώνσε όλο τον τομέα των υπηρεσιών τροφίμων, ειδικά στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της νέας vegan American Hot πίτσας από το Domino’s, του Burger King’s Vegan Royale με Cheeze burger και του Double McPlant burger από τα McDonald’s που έχουν πιστοποίηση vegan», σχολίασε ο αναλυτής καταναλωτών της GlobalData, Ramsey Baghdadi.
Η αναπαραγωγή της ίδιας γεύσης και αίσθησης απόλαυσης είναι απαραίτητη για αυτές τις επώνυμες φίρμες, καθώς πολλοί καταναλωτές είναι ήδη εξοικειωμένοι να τις γεύονται με βάση το κρέας σε αντίστοιχα μαγαζιά, που αποτελούν ισχυρό σημείο σύγκρισης.
Φυσικά, όπως σημειώνει ο αναλυτής «δεν περιμένουμε να δεσμευτούν όλοι οι συμμετέχοντες στον “Veganuary”. Αλλά, το χρονικό διάστημα από τον Φεβρουάριο και μετά, παρουσιάζει τα πραγματικά ποσοστά επιτυχίας τόσο για τους συμμετέχοντες όσο και για τα νέα μενού των επωνυμιών».
Και αυτή η τάση δεν αφορά μόνο τα εστιατόρια, αυτό το καταναλωτικό συναίσθημα μπορεί επίσης να έχει σημαντικές επιπτώσεις στη βιομηχανία ποτών. Γι αυτό διαβάστε το κείμενο του Cibum για τα κρασιά που κέρδισαν μετάλλια από το Global Organic and Vegan Masters το 2022.
ΠΗΓΗ: Thedriksbusiness
* GlobalData Plc: είναι μια εταιρεία ανάλυσης δεδομένων και παροχής συμβουλών, με έδρα το Λονδίνο της Αγγλίας. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1999 και είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου από το 2000.