Πως να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Tο μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς συστατικών για vegan προϊόντα, αναμένεται να φτάσει σε αξία τα 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέλος του 2033, λόγω της αυξανόμενης ευαισθητοποίησης των καταναλωτών όσον αφορά την ηθική αλλά και τη βιωσιμότητα, σύμφωνα με το Fact.MR. Η υιοθέτηση διατροφών με βάση τα φυτά, τροφοδοτείται από ανησυχίες σχετικά με την ευημερία των ζώων, την υγεία, και περιβαλλοντική βιωσιμότητα, καθώς οι καταναλωτές συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τις περιβαλλοντικές συνέπειες της κτηνοτροφίας, αναζητούν εναλλακτικές χωρίς σκληρότητα.
Τα vegan συστατικά ψησίματος χρησιμεύουν ως υποκατάστατα προϊόντων ζωικής προέλευσης που χρησιμοποιούνται συνήθως στο ψήσιμο. Χαρακτηρίζονται από την ηθική όσον αφορά την μεταχείριση των ζώων, καθώς δεν περιλαμβάνουν καμία μορφή εκμετάλλευσης. Επιπλέον, αυτά τα συστατικά παρουσιάζουν ανώτερη περιβαλλοντική βιωσιμότητα απαιτώντας λιγότερους πόρους και εκπέμποντας λιγότερα αέρια θερμοκηπίου, λέει ο ερευνητής αγοράς.
Η σύνθεσή τους, χαμηλή σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη, τα καθιστά κατάλληλα για ποικίλες διατροφικές προτιμήσεις, προσφέροντας έτσι πλεονεκτήματα για την υγεία. Τα συστατικά vegan είναι επίσης κατάλληλα για άτομα με αλλεργίες ή συγκεκριμένες διατροφικές απαιτήσεις.
Η ευρωπαϊκή αγορά κατέγραψε μερίδιο αγοράς 35% το 2023. Επιπλέον, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να προσφέρουν καλύτερες αποδόσεις στις επενδύσεις σε σύγκριση με τις ασιατικές χώρες. Επίσης, οι ΗΠΑ αναμένεται να προσφέρουν κερδοφόρες ευκαιρίες λόγω της αυξανόμενης δημοτικότητας του vegan φαγητού και της ίδρυσης εστιατορίων vegan food. Η Κίνα και η Ινδία αναμένεται να σημειώσουν υψηλή ανάπτυξη λόγω της αύξησης της δημοτικότητας του βιγκανισμού.
«Η αύξηση της ευαισθητοποίησης των καταναλωτών σχετικά με την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και τις ανησυχίες για την καλή διαβίωση των ζώων, η αυξανόμενη ζήτηση για το ψήσιμο και η συνεχής καινοτομία και ανάπτυξη υψηλής ποιότητας vegan συστατικών ψησίματος είναι ορισμένοι κινητήριοι παράγοντες του κλάδου», λέει η Fact.MR.
Το Fact.MR. υπογραμμίζει τις στρατηγικές νίκης, όσον αφορά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και έχουν ως εξής:
Λιγότερη επεξεργασία. Στην αγορά των vegan συστατικών ψησίματος, οι πελάτες προτιμούν υλικά με απλά ονόματα και ελάχιστη επεξεργασία. Αυτό συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι θέλουν να γνωρίζουν τι υπάρχει στο φαγητό τους και συχνά επιλέγουν συστατικά που γίνονται εύκολα κατανοητά. Επιπλέον, η λιγότερη επεξεργασία θεωρείται πιο υγιεινή και πιο φυσική.
Χωρίς αλλεργίες. Η παροχή επιλογών χωρίς κοινά αλλεργιογόνα όπως η γλουτένη, οι ξηροί καρποί ή η σόγια είναι σημαντική. Αυτό βοηθά ένα ευρύτερο φάσμα ατόμων με συγκεκριμένες διατροφικές ανάγκες ή αλλεργίες. Για παράδειγμα, όσοι πάσχουν από κοιλιοκάκη χρειάζονται επιλογές χωρίς γλουτένη, ενώ τα άτομα με αλλεργίες σε ξηρούς καρπούς χρειάζονται επιλογές χωρίς ξηρούς καρπούς. Η αντιμετώπιση αυτών των αναγκών ενισχύει τη συμπερίληψη και δημιουργεί μια εξειδικευμένη καταναλωτική βάση.
Influencers. Η συνεργασία με παράγοντες επιρροής και αξιοσέβαστους σεφ που υποστηρίζουν τις φυτικές δίαιτες στην αγορά των vegan συστατικών ψησίματος μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την αναγνώριση και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Η υποστήριξή τους φτάνει σε ένα ευρύ κοινό που ενδιαφέρεται για vegan προϊόντα και προσθέτει αξιοπιστία στις προσφορές της μάρκας.