ΑρχικήΕπιστήμηΗ πράσινη μεσογειακή διατροφή είναι πιο ευεργετική από την συμβατική μεσογειακή

Η πράσινη μεσογειακή διατροφή είναι πιο ευεργετική από την συμβατική μεσογειακή

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα απέδειξε πως η πράσινη μεσογειακή διατροφή μειώνει διπλάσια ποσότητα σπλαχνικού λίπους από τη συμβατική μεσογειακή και 10% περισσότερο από μια υγιεινή διατροφή.

Η πράσινη μεσογειακή διατροφή αποτελεί μια παραλλαγή της κλασσικής, περιλαμβάνοντας περισσότερες πράσινες φυτικές τροφές. Σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό BMC Medicine, η πράσινη μεσογειακή διατροφή έχει ένα επιπρόσθετο όφελος στην υγεία, καθώς μειώνει σημαντικά τον σπλαχνικό λιπώδη ιστό στο σώμα.

- Advertisement -

Ο σπλαχνικός λιπώδης ιστός ένα είδος λίπους που συσσωρεύεται γύρω από τα εσωτερικά όργανα. Η μείωση του σπλαχνικού λίπους θεωρείται μεγάλος στόχος της απώλειας βάρους, καθώς είναι πιο σημαντικός δείκτης από το βάρος ενός ατόμου ή την περιφέρεια της μέσης του. Το σπλαχνικό λίπος συσσωματώνεται με την πάροδο του χρόνου μεταξύ των οργάνων και παράγει ορμόνες και τοξίνες που συνδέονται με καρδιακές παθήσεις, διαβήτη, άνοια και πρόωρο θάνατο.

Ωστόσο, σύμφωνα με τη νέα έρευνα, η πράσινη μεσογειακή δίαιτα μείωσε το σπλαχνικό λίπος κατά 14%, ενώ η απλή μεσογειακή η κατά 7% και η συμβατική υγιεινή διατροφή κατά 4,5%. Στη μελέτη συμμετείχαν συνολικά 290 ενήλικες για 18 μήνες.

- Advertisement -

 Οι συμμετέχοντες, εκτός από 28 γραμμάρια καρύδια την ημέρα, τα οποία συνέστησαν οι επιστήμονες, κατανάλωναν 3-4 φλιτζάνια πράσινο τσάι την ημέρα και 100 γραμμάρια duckweed green shake. Το υδρόβιο πράσινο φυτό duckweed έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιοδιαθέσιμες πρωτεΐνες, σίδηρο, Β12, βιταμίνες, μέταλλα και πολυφαινόλες και υποκαθιστά την πρόσληψη κρέατος.  

Επικεφαλής της έρευνας ήταν η καθηγήτρια Iris Shai του Πανεπιστημίου Ben-Gurion του Negev, Ισραήλ, επίκουρη καθηγήτρια από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ και Επίτιμη Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Λειψίας, Γερμανία, μαζί με τη διδακτορική της φοιτήτρια Dr. Hila Zelicha και Ιταλούς, Γερμανούς και Αμερικανούς επιστήμονες.  

Η ομάδα έχει δείξει σε προηγούμενες μελέτες ότι η πράσινη μεσογειακή διατροφή έχει μια ποικιλία ευεργετικών επιδράσεων που κυμαίνονται από το μικροβίωμα έως τις εκφυλιστικές ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία.  

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα

Χρήση φυτοφαρμάκων στην Ελλάδα – Νέο πιο αυστηρό πλαίσιο προστίμων από το ΥΠΑΑΤ για υπολείμματα και παραβάσεις

Το ΦΕΚ 5018/2026 καθορίζει νέα κλίμακα βαθμολόγησης για παραβάσεις σε φυτοφάρμακα και υπολείμματα τροφίμων.

Μπάνιο στη θάλασσα: Είναι πιο πιθανό να πάθω λοίμωξη από Vibrio όταν το νερό είναι ζεστό; Τι ισχύει και ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Η άνοδος της θερμοκρασίας των υδάτων δημιουργεί νέα δεδομένα για ένα βακτήριο που μπορεί να μεταδοθεί από το νερό