ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤρείς κουταλιές ελαιόλαδο την ημέρα μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου - Νέα μελέτη

Τρείς κουταλιές ελαιόλαδο την ημέρα μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου – Νέα μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Ιταλική μελέτη δείχνει τις επιπτώσεις της κατανάλωσης ελαιολάδου στη μείωση του κινδύνου θνησιμότητας όχι μόνο από καρδιαγγειακά νοσήματα, αλλά και από όγκους.

Η κατανάλωση ελαιολάδου φέρεται να έχει συσχετιστεί με χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας, κυρίως από καρδιαγγειακά νοσήματα, αλλά η πιθανή επίδρασή του στον θάνατο από καρκίνο παραμένει αμφιλεγόμενη. Αυτό το ερώτημα -τη σχέση μεταξύ κατανάλωσης ελαιολάδου και θνησιμότητας από καρκίνο- θέλησε να αποσαφηνίσει Ιταλική Μελέτη σε περίπου 23.000 συμμετέχοντες, συμπεριλαμβανομένων 11.976 γυναικών και 10.916 ανδρών με μέση ηλικία 55,4 ετών τη στιγμή της συμπερίληψης στη μελέτη, που παρακολουθήθηκαν για 13 χρόνια. Η έρευνα, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου UMBERTO και δημοσιεύτηκε στο European Journal of Clinical Nutrition.

- Advertisement -

«Τα οφέλη από την κατανάλωση ελαιολάδου τεκμηριώνονται ευρέως στη βιβλιογραφία, ειδικά σε σχέση με την καρδιαγγειακή υγεία – λέει η Emilia Ruggiero, πρώτη συγγραφέας της μελέτης και ερευνήτρια στο IRCCS Neuromed – Ωστόσο, λίγα είναι ακόμα γνωστά για τις επιπτώσεις του ελαιολάδου σε σχέση στους όγκους και τα περισσότερα από τα διαθέσιμα δεδομένα προέρχονται από μη μεσογειακούς πληθυσμούς. Αυτός είναι ο λόγος που θέλαμε να διερευνήσουμε τον ρόλο αυτής της βασικής τροφής της Μεσογειακής Διατροφής και σε σχέση με τη θνησιμότητα από καρκίνο, χρησιμοποιώντας τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τη μελέτη Moli-sani, μια από τις μεγαλύτερες πληθυσμιακές ομάδες στην Ευρώπη».

Κατά τη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης, σημειώθηκαν 2566 θάνατοι, συμπεριλαμβανομένων 939 από καρκίνο, 910 από καρδιακές παθήσεις και 723 από άλλες αιτίες. Η κατανάλωση τριών ή περισσότερων κουταλιών της σούπας ελαιόλαδο την ημέρα (περίπου 30 γραμμάρια) συσχετίστηκε με μικρότερες πιθανότητες θανάτου από οποιαδήποτε αιτία. Η ανάλυση βιοδεικτών έδειξε ότι η υψηλότερη κατανάλωση ελαιολάδου μείωσε τον κίνδυνο θνησιμότητας από όλες τις αιτίες και από καρκίνο κατά 21,2% και 13,7%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τη χαμηλότερη κατανάλωση (λιγότερη ή ίση με μιάμιση κουταλιά της σούπας).

- Advertisement -

Συμπερασματικά η μελέτη, λαμβάνοντας υπόψη τις διατροφικές συνήθειες των συμμετεχόντων, αποκάλυψε ότι η κατανάλωση περισσότερου ελαιολάδου συνδέεται με χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας όχι μόνο από καρδιακές παθήσεις, αλλά και από καρκίνους και όλες τις άλλες αιτίες θανάτου, ανεξάρτητα από τη συνολική ποιότητα της διατροφής.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.