Σημαντικό στοιχείο ενόψει της επικείμενης αναθεώρησης των κανόνων της ΕΕ για την επισήμανση των τροφίμων
Οι κωδικοί QR φαίνεται να έχουν “πιάσει” στους Ευρωπαίους πολίτες όπως έδειξε έρευνα καταναλωτών που διεξήγαγε η εταιρεία έρευνας αγοράς Appinio για λογαριασμό της ευρωπαϊκής ένωσης αλκοολούχων ποτών spiritsEUROPE σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες: Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και Τσεχία. Η δημοτικότητά των QR κωδικών αυξήθηκε ραγδαία τα τελευταία δύο χρόνια, λόγω της τεράστιας αύξησης της ενασχόλησης με το διαδίκτυο και την σύγχρονη τεχνολογία, ως αποτέλεσμα της κρίσης του COVID-19.
Οκτώ στους δέκα ερωτηθέντες έχουν συνηθίσει πλέον να σαρώνουν με τα κινητά τους τους κωδικούς QR και πάνω από το 95% αυτών που τους έχουν σαρώσει σε φαγητό και ποτό το κάνουν για να πληροφορηθούν περαιτέρω για το προϊόν που θέλουν να αγοράσουν.
Το 75% των καταναλωτών που ερωτήθηκαν δηλώνουν ότι έχουν σαρώσει έναν κωδικό QR σε ένα φαγητό ή ποτό και σχεδόν οι μισοί λένε ότι το κάνουν τακτικά σύμφωνα με δημοσίευμα του kleinbrennerei. Η ευκολία, η αξιοπιστία και η αναγνωσιμότητα των πληροφοριών αναφέρονται ως τα μεγαλύτερα οφέλη των ηλεκτρονικών ετικετών.
Συμφωνα με την έρευνα οι καταναλωτές βλέπουν τις ηλεκτρονικές ετικέτες ως έναν σύγχρονο και φιλικό προς τον χρήστη τρόπο πρόσβασης σε πληροφορίες προϊόντων. Επιπλέον το 87% των ερωτηθέντων υποστηρίζει τη θέσπιση μέτρων για να διασφαλιστεί ότι οι πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν που μεταδίδονται ψηφιακά (π.χ. με σάρωση κωδικού QR ή γραμμικού κώδικα) είναι αληθείς και ακριβείς.
“Οι καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη βλέπουν σαφή προστιθέμενη αξία στη λήψη πληροφοριών για τα προϊόντα μέσω ηλεκτρονικών ετικετών – και το κάνουν κατά χιλιάδες κάθε μέρα. Η επικείμενη αναθεώρηση των κανόνων της ΕΕ για την επισήμανση των τροφίμων προσφέρει μια ευκαιρία να επεκταθεί η χρήση των ηλεκτρονικών ετικετών σε… τρόφιμα και ποτά”, δήλωσε ο Ulrich Adam, Γενικός Διευθυντής του spiritsEUROPE.
Ο Adam υποστήριξε επίσης ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν πρέπει να χάσει αυτή τη μοναδική ευκαιρία να συμπεριλάβει διατάξεις για τις ηλεκτρονικές ετικέτες στην επικείμενη πρόταση κανονισμού για την ενημέρωση των τροφίμων για τους καταναλωτές. Οι λύσεις ψηφιακής επισήμανσης είναι πλέον άμεσα διαθέσιμες στους παραγωγούς τροφίμων και ποτών και στους καταναλωτές – και χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο και από τους δύο. Χρειαζόμαστε καθοδήγηση πολιτικής και ρύθμιση για να αναπτύξουμε περαιτέρω αυτήν την καινοτόμο, προνοητική προσέγγιση και να διασφαλίσουμε ότι οι ψηφιακές πληροφορίες των καταναλωτών είναι αληθείς, αξιόπιστες και ακριβείς.