Η αυξημένη παγκόσμια ζήτηση θα οδηγήσει σε περαιτέρω προβλήματα εφοδιασμού.
Η συντριπτική πλειονότητα του τσαγιού matcha εξακολουθεί να παράγεται στην Ιαπωνία, όπου το φωτεινό πράσινο, umami ρόφημα αποτελεί κεντρικό μέρος της παραδοσιακής τελετής τσαγιού. Ενώ η ιαπωνική κατανάλωση έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, η διεθνής διάδοση του και ο αντίκτυπος των τάσεων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στους καταναλωτές οδήγησαν σε μια απρόβλεπτη έξαρση της ζήτησης πέρυσι.
Το τσάι matcha έχει υψηλή περιεκτικότητα σε καφεΐνη και αντιοξειδωτικά και έχει συνδεθεί με πιθανά οφέλη τόσο διαφορετικά όσο η ανακούφιση από το στρες, η καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου και η βελτίωση της υγείας της καρδιάς, των οστών και του εντέρου, σύμφωνα με το BBC Good Food. Η αναζήτηση για το hashtag #matcha φέρνει 8,6 εκατομμύρια αναρτήσεις στο Instagram, πολλές από τις οποίες είναι από influencers που μοιράζονται συμβουλές, συνταγές και συγκρίσεις με άλλα ροφήματα.
Σύμφωνα με έκθεση της The Business Research Company, η παγκόσμια αγορά matcha αναμένεται να φτάσει τα 5 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2028, με αξιοσημείωτο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 10,39%. Ωστόσο, η φυσικά σπάνια φύση της καλλιέργειας matcha, η απρόβλεπτη τάση των τροφίμων και η επιδείνωση της κλιματικής κρίσης θα μπορούσαν να συμβάλουν σε μελλοντικές ελλείψεις τσαγιού και προβλήματα εφοδιασμού.
Η συγκομιδή του matcha το 2025 αρχίζει στα τέλη Απριλίου, αλλά αυτό είναι πιθανό να φέρει μάλλον προσωρινή παρά μακροπρόθεσμη ανακούφιση στα προβλήματα των προμηθευτών λόγω της σπανιότητας του matcha και της ακόμα αυξανόμενης ζήτησης. Τα πέντε χρόνια που χρειάζεται ένα νέο φυτό matcha για να ωριμάσει, σε συνδυασμό με την εθνική έλλειψη καλλιεργητών τσαγιού, σημαίνει ότι θα χρειαστεί χρόνος για να προσαρμοστεί η βιομηχανία στη δημοτικότητα του matcha.
Ακόμα και αν η βιομηχανία μπορέσει να αυξηθεί για να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση, είναι πιθανό ότι η ξαφνική έξαρση της διεθνούς δημοτικότητας του matcha θα μειωθεί, όπως συμβαίνει συνήθως με τις τάσεις των τροφίμων και της υγείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, η Παγκόσμια Ένωση Ιαπωνικού Τσαγιού δημοσίευσε μια απάντηση στην παγκόσμια έλλειψη matcha. Η ανάρτηση καταλήγει ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές τσαγιού να εκτιμήσουν τη «μοναδικότητα και την πολυτιμότητα» του matcha και να το «πιουν με προσοχή και να το απολαύσουν πλήρως».