ΑρχικήΝέαΑσφάλεια ΤροφίμωνΕπικίνδυνο πρόσθετο σε κρασί, μπίρα και αποξηραμένα φρούτα - Nέα προειδοποίηση της...

Επικίνδυνο πρόσθετο σε κρασί, μπίρα και αποξηραμένα φρούτα – Nέα προειδοποίηση της EFSA

2 λεπτά ανάγνωσης

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για το πρόσθετο, τα οποία βρίσκονται σε υψηλές ποσότητες σε ευάλωτες ομάδες

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA) προχώρησε σε μια νέα επικαιροποίηση σχετικά με την έκθεση των καταναλωτών στα θειώδη πρόσθετα (E 220 έως E 228), τα οποία χρησιμοποιούνται ευρέως σε τρόφιμα και ποτά. Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά την επαναξιολόγηση του 2022, κατά την οποία η Ομάδα Επιστημόνων για τα Πρόσθετα Τροφίμων αναγκάστηκε να αποσύρει την προσωρινή Αποδεκτή Ημερήσια Πρόσληψη (ADI) για τα θειώδη, καθώς η διαθέσιμη τοξικολογική βάση δεδομένων κρίθηκε ανεπαρκής για να καθοριστεί ένα ασφαλές όριο.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δημοφιλές παιδικό σνακ ιδιωτικής ετικέτας μεγάλου σουπερμάρκετ περιέχει υψηλή ποσότητα νευροτοξικού φυτοφαρμάκου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δικαστική νίκη για το πιο γνωστό εμφιαλωμένο νερό στον κόσμο – Η Nestlé γλιτώνει την απόσυρση του Perrier

- Advertisement -

Η ανησυχία κλιμακώθηκε όταν οι αρχικές εκτιμήσεις έκθεσης έδειξαν ότι το Περιθώριο Έκθεσης (MOE) (ένα μέτρο ασφαλείας) ήταν κάτω από το επιθυμητό επίπεδο των 80 για όλες τις ομάδες πληθυσμού, υποδηλώνοντας πιθανό κίνδυνο για την υγεία. Κατόπιν αυτού, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε από τον EFSA να επικαιροποιήσει την αξιολόγηση έκθεσης διερευνώντας τον αντίκτυπο των πιθανών αλλαγών στα μέγιστα επιτρεπόμενα επίπεδα (MPLs).

Οι ομάδες που εκτίθενται περισσότερο

Η νέα ανάλυση επιβεβαίωσε την αυξημένη έκθεση στα θειώδη σε ορισμένες ευάλωτες ομάδες. Ειδικότερα, τα νήπια εμφάνισαν τις υψηλότερες εκτιμήσεις έκθεσης σε πολλά σενάρια.

- Advertisement -

Εξετάζοντας τις πηγές της έκθεσης, οι επιστήμονες διαπίστωσαν πως για τους ενήλικες και τους ηλικιωμένους οι κύριες πηγές προέρχονται από την κατανάλωση κρασιού, μπύρας και παρασκευασμάτων κρέατος. Όσον αφορά τους εφήβους και τα παιδιά, η έκθεση προέρχεται κυρίως από χυμούς φρούτων και λαχανικών καθώς και από αρωματικά ποτά. Τέλος, για τα βρέφη και τα νήπια, η αυξημένη έκθεση συνδέεται πρωτίστως με τα αποξηραμένα φρούτα και λαχανικά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κανέλα με υψηλά επίπεδα τοξικού μολύβδου και χρωμίου – Σε επιφυλακή φορείς σε παγκόσμιο επίπεδο για τα απανωτά περιστατικά

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Συναγερμός για ελληνικό φρούτο με φυτοφάρμακα 625% πάνω από το όριο – Προειδοποίηση στο ευρωπαϊκό σύστημα RASFF

Η μελέτη αποτελεί ένα κρίσιμο εργαλείο αναφοράς για τη χάραξη πολιτικής, καθώς αναμένεται να καθοδηγήσει τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τη ρύθμιση των μέγιστων επιτρεπόμενων επιπέδων στα τρόφιμα, με στόχο τη μείωση της έκθεσης του πληθυσμού, ιδιαίτερα των μικρότερων ηλικιών.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας