Μετά τις πιέσεις από το Υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ στις εταιρείες τροφίμων να αφαιρέσουν ή να αντικαταστήσουν εθελοντικά τα τεχνητά χρώματα πριν από το 2027.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της PepsiCo Ramon Laguarta δήλωσε ότι ο γίγαντας των σνακ θα «επιταχύνει» τη μετάβασή του σε φυσικά συστατικά εν μέσω της αυξανόμενης ζήτησης των καταναλωτών και της πίεσης από τον Λευκό Οίκο να αφαιρέσει τα τεχνητά χρώματα από τα τρόφιμα.
Ο Laguarta είπε κατά τη διάρκεια της συνομιλίας της PepsiCo για τα κέρδη πρώτου τριμήνου με τους αναλυτές ότι ο κατασκευαστής Cheetos and Doritos σχεδιάζει να μεταφέρει «όλο το χαρτοφυλάκιο σε φυσικά χρώματα ή τουλάχιστον να προσφέρει στον καταναλωτή επιλογές φυσικών χρωμάτων» τα επόμενα «δύο χρόνια».
Ωστόσο, υπογράμμισε ότι τα πατατάκια, οι σφολιάτες και τα άλλα σνακ της PepsiCo είναι ασφαλή και η εταιρεία στέκεται δίπλα στην υπάρχουσα επιστήμη.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανησυχία για τις φριτέζες αέρα – Πάνω από 3 εκατομμύρια ανακλήσεις παγκοσμίως λόγω κινδύνου υπερθέρμανσης και έκρηξης
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Εντοπίστηκαν και στην Ευρώπη κατεψυγμένα ψάρια με επικίνδυνες τοξίνες – Τι μπορεί να προκαλέσει η κατανάλωσή τους
Οι δηλώσεις του εκπροσώπου της εταιρείας έρχονται λίγες ημέρες αφότου ο υπουργός Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών Robert F. Kennedy Jr. ανακοίνωσε ότι οι εταιρείες τροφίμων πρέπει να αφαιρέσουν ή να αντικαταστήσουν οικειοθελώς τα συνθετικά χρώματα που χρησιμοποιούνται συνήθως πριν από το τέλος του 2026.
Η PepsiCo έχει ήδη κυκλοφορήσει ορισμένα προϊόντα με φυσικά χρώματα. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το Simply Ruffles Hot & Spicy χρωματισμένο με σκόνη ντομάτας και κόκκινη πιπεριά τσίλι αντί για τεχνητές βαφές. Το Bloomberg σημείωσε ότι σε αντίθεση με το πιο γνωστό Ruffles Flamin’ Hot, τα νέα τσιπ Simply δεν διαθέτουν το έντονο κόκκινο χρώμα που συνήθως συνδέεται με το καυτερό και το πικάντικο.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κομμάτια μπλε πλαστικού σε λουκάνικα μεγάλου σούπερ μάρκετ
Η αντικατάσταση των συνθετικών χρωμάτων με φυσικά δεν είναι εύκολη. Μπορεί να είναι δύσκολο να βρεθεί ένας κατάλληλος αντικαταστάτης και μερικές φορές στους καταναλωτές δεν αρέσει το νέο χρώμα.
Το 2016, η General Mills άλλαξε πολλά δημητριακά, συμπεριλαμβανομένου του Trix ως μέρος της δέσμευσής της να αφαιρέσει τα τεχνητά χρώματα και γεύσεις . Μετά τα παράπονα των καταναλωτών και τη μείωση των πωλήσεων, η General Mills επανέφερε την Trix με τεχνητά χρώματα ένα χρόνο αργότερα.