ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςΟι αντιφλεγμονώδεις τροφές που μπορούν να μας προστατεύσουν από τον COVID-19

Οι αντιφλεγμονώδεις τροφές που μπορούν να μας προστατεύσουν από τον COVID-19

2 λεπτά ανάγνωσης

του Γιάννη Ζαμπετάκη*

- Advertisement -

Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, το 95% των θανάτων από covid-19 στην Ελλάδα είναι συνάνθρωποί μας με υποκείμενο νόσημα. Τα υποκείμενα νοσήματα είναι οι λεγόμενες χρόνιες ασθένειες, όπως διαβήτης, καρκίνος, καρδιαγγειακά νοσήματα, υψηλή αρτηριακή πίεση και η παχυσαρκία.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ιός προκαλεί οξεία φλεγμονή στο σώμα μας και ειδικά στο αναπνευστικό μας σύστημα. Η προστασία μας θα πρέπει να είναι κατ’αρχήν το εμβόλιο. Είναι επιτακτικό να πειστούν οι μη ανεμβολίαστοι συμπολίτες μας να εμβολιαστούν. Αν και δεν είναι πανάκεια το εμβόλιο, μειώνει σημαντικά το κίνδυνο να νοσήσουμε βαριά από το ιό αν είμαστε εμβολιασμένοι.

- Advertisement -

Παράλληλα, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η διατροφή μας μπορεί να μας προσφέρει μια επιπλέον ασπίδα εναντίον της χρόνιας φλεγμονής και άρα των χρόνιων παθήσεων. Ας θυμηθούμε την περίφημη ρήση του Ιπποκράτη: «κάνε το φάρμακο τροφή σου και την τροφή σου φάρμακό σου». Συνεπώς, θα πρέπει να φροντίζουμε η καθημερινή μας διατροφή να είναι πλούσια σε αντιφλεγμονώδη τρόφιμα.

Tροφές που προάγουν τη φλεγμονή περιλαμβάνουν τις επεξεργασμένες τροφές οι οποίες παρέχουν πολλές θερμίδες ενώ έχουν χάσει το μεγαλύτερο μέρος της θρεπτικής τους αξίας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων τροφών είναι η ζάχαρη, το άσπρο αλεύρι, και το επεξεργασμένο αλάτι, τα τηγανισμένα τρόφιμα, τα αναψυκτικά και τα επεξεργασμένα κρεατικά.

- Advertisement -

Αντιφλεγμονώδεις τροφές είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, οι ξηροί καρποί, τα όσπρια, το ελαιόλαδο, οι ελιές, τα γαλακτοκομικά που έχουν υποστεί ζύμωση (π.χ. γιαούρτι και τυριά), τα ιχθυηρά αλλά και το κόκκινο κρασί (με μέτρο, δηλαδή μέχρι 2 ποτήρια την ημέρα).

Συμπερασματικά, ας εμπλουτίσουμε την διατροφή μας με αντιφλεγμονώδη τρόφιμα. Μια αντιφλεγμονώδης διατροφή μαζί με το εμβόλιο μπορούν να μας δώσουν μια επιπλέον προστασία εναντίον του ιού.

Μπορείτε να διαβάσετε πιο πολλά στις δύο μελέτες που έχει δημοσιεύσει η ερευνητική μας ομάδα από το Univercity of Limerick σχετικά με τον ιό και την διατροφή μας.

1.      COVID-19: The Inflammation Link and the Role of Nutrition in Potential Mitigation (2020) και

2.      The Role of an Anti-Inflammatory Diet in Conjunction to COVID-19 (2021).

*Ο Γιάννης Ζαμπετάκης, είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας Τροφίμων και Πρόεδρος του Τμήματος Βιολογικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο του Λίμερικ, Ιρλανδία.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.