Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου, 2022
19.9 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Delivery: Οι συνεργαζόμενοι με ψηφιακές πλατφόρμες διανομείς, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο!

ΑρχικήΝέαDelivery: Οι συνεργαζόμενοι με ψηφιακές πλατφόρμες διανομείς, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο!
spot_img

Οι μοτοσυκλετιστές που παραδίδουν φαγητό μέσω εφαρμογών αισθάνονται πιεσμένοι, παραβιάζουν πιο εύκολα τον ΚΟΚ και παίρνουν μεγαλύτερα ρίσκα σύμφωνα με έρευνα.

To delivery ζεστού φαγητού γίνεται είτε απευθείας από εστιατόρια που έχουν δικό τους στόλο εργαζομένων ή μέσω ψηφιακών πλατφορμών που συνδέουν εστιατόρια με καταναλωτές μέσω ανεξάρτητων εργαζομένων που παρέχουν υπηρεσία παράδοσης και πληρώνονται ανά παράδοση μέσω της εφαρμογής. 

Αν και υπάρχουν οφέλη για όσους εργάζονται μέσω ψηφιακής πλατφόρμας όπως η παροχή ευελιξίας και ευκαιριών για εργασία, σύμφωνα με Βρετανική έρευνα της UCL, είναι πιο πιθανό να εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα με αποτέλεσμα να τραυματιστούν ή να υποστεί ζημιά το μηχανάκι τους, σε σχέση με υπαλλήλους εστιατορίων με μόνιμη σχέση εργασίας, που διανέμουν φαγητό.

Οι ανεξάρτητοι διανομείς, είναι επίσης πιο πιθανό να αναφέρουν ότι η πίεση χρόνου από τον εργοδότη τους σημαίνει ότι είναι πιο πιθανό να κινούνται με μεγάλες ταχύτητες (56% έναντι 39%) ή να περάσουν με κόκκινο (21% έναντι 12%). Είναι επίσης πιο πιθανό να αναφέρουν ότι αποσπώνται από το τηλέφωνό τους, μέσω του οποίου δέχονται παραγγελίες για αποστολές (57% έναντι 21%).

Η παράδοση φαγητού αυξάνεται σε δημοτικότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, με πολλές υπηρεσίες σε πακέτο να χρησιμοποιούν μοτοσικλετιστές ή ποδηλάτες, οι οποίοι είναι και οι δύο από τους πιο ευάλωτους οδηγούς οχημάτων. Οι αναβάτες μοτοσικλετών ευθύνονται για το 20% των θανάτων από τροχαία στη Βρετανία και έχουν 50 φορές περισσότερες πιθανότητες από τους επιβάτες αυτοκινήτων να χάσουν τη ζωή τους σε τροχαίο.

Οι διανομείς εργαζόμενοι σε διαδικτυακές πλατφόρμες έχουν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να αναφέρουν ζημιά στο όχημά τους σε μια σύγκρουση, (25% έναντι 7% των εργαζομένων με σταθερή σχέση εργασίας σε εστιατόριο). Επίσης έχουν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες να αναφέρουν τραυματισμό, είτε στον εαυτό τους είτε σε κάποιον άλλο που εμπλέκεται στη σύγκρουση, σε ποσοστό 11% έναντι 6%.

Στην εργασία, που δημοσιεύτηκε στο Safety Science, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι αυξημένοι κίνδυνοι για την ασφάλεια που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι με μη τυποποιημένη σχέση εργασίας και οι πρόσθετοι κίνδυνοι που αναλαμβάνουν, οφείλονται σε διάφορους παράγοντες. Αυτές περιλαμβάνουν εταιρείες που δίνουν λιγότερη προσοχή στην ασφάλεια και την ευημερία των αναβατών και τους πληρώνουν ανά παράδοση παρά για τον χρόνο που εργάστηκαν, με αποτέλεσμα να πιέζονται να πραγματοποιήσουν περισσότερες παραδόσεις. Οι διανομείς αναφέρουν επίσης ότι έχουν κίνητρα να δέχονται παραδόσεις και να οδηγούν σε δύσκολες συνθήκες (πχ βροχή, πλημμύρες, πάγος, χιόνι).

Οι ακαδημαϊκοί πραγματοποίησαν συνεντεύξεις με 20 διανομείς και διεξήγαγαν μια διαδικτυακή έρευνα με 319, τόσο εργαζόμενους με μη τυπική σχέση εργασίας όσο και σε αυτούς που απασχολούνται απευθείας σε εστιατόρια ή αλυσίδες τροφίμων, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν μοτοσικλέτες για παραδόσεις. Οι ακαδημαϊκοί βασίστηκαν σε έρευνα που διεξήχθη το 2018, η οποία διαπίστωσε ότι οι αυτοαπασχολούμενοι οδηγοί και γενικά οι αναβάτες ήταν πιο πιθανό να εμπλακούν σε τροχαία σύγκρουση.

Ο επικεφαλής της έκθεσης, καθηγητής Nicola Christie (Κέντρο UCL για Μελέτες Μεταφορών) δήλωσε: «Αυτή η έρευνα δείχνει ότι παρά τις προηγούμενες εργασίες που υπογράμμισαν τις πιέσεις που αντιμετωπίζουν οι delivery, τίποτα δεν έχει αλλάξει στον τομέα. Όταν διαχειρίζεται σωστά, η εργασία παράδοσης ζεστού φαγητού μπορεί να είναι ευέλικτη και ευεργετική για τους αναβάτες, αλλά όσοι έχουν πιο ελεύθερη σχέση εργασίας (πχ συνεργασία με πλατφόρμες) χρειάζονται καλύτερη προστασία και περισσότερη προσοχή στην ασφάλειά τους».

Και οι δύο ομάδες διανομέων (72% και 75% για εργαζόμενους σε διαδικτυακές πλατφόρμες και μισθωτούς αναβάτες αντίστοιχα) λένε ότι ο εργοδότης τους παρακολουθεί πόσο χρόνο χρειάζονται οι παραδόσεις. Ωστόσο, οι εταιρείες είναι πιο πιθανό να αμφισβητούν τους εργαζόμενους αναβάτες εάν οι παραδόσεις είναι πολύ γρήγορες (52% έναντι 33%), υποδεικνύοντας υπερβολική ταχύτητα ή άλλες παραβιάσεις. Περίπου το 90% των εργαζομένων αναβατών αναφέρουν ότι έχουν καλή εργασιακή σχέση με τον εργοδότη τους, σε σύγκριση με το 62% των αναβατών εργαζομένων σε διαδικτυακές πλατφόρμες.

Οι ίδιοι οι αναβάτες έκαναν πολλές συστάσεις για τη βελτίωση της ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης εξελιγμένης τεχνολογίας παρακολούθησης –τηλεματικής– που παρακολουθεί την ταχύτητα και, το ξαφνικό φρενάρισμα (που υποδεικνύει έκτακτη διακοπή ή σύγκρουση).

Άλλες συστάσεις περιελάμβαναν δωρεάν εξοπλισμό ασφαλείας για τους αναβάτες, τακτική εκπαίδευση ασφάλειας, παρακολούθηση και ρύθμιση των ωρών εργασίας, τακτικά διαλείμματα και αύξηση της αμοιβής χωρίς να ενθαρρύνουν τους αναβάτες να αναλαμβάνουν περισσότερους κινδύνους οδηγώντας σε κακές καιρικές συνθήκες.

Η συν-επικεφαλής συγγραφέας Heather Ward είπε: «Οι αναβάτες εργαζόμενοι σε διαδικτυακές πλατφόρμες, συχνά πρέπει να επιλέξουν μεταξύ, του να κερδίζουν αρκετά από τη δουλειά τους και να οδηγούν με ασφάλεια, κάτι που είναι μια επιλογή που κανείς δεν πρέπει να κάνει. Πρέπει να δούμε μια σημαντική αλλαγή στον τομέα για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των αναβατών, καθώς και αυτή των άλλων χρηστών του δρόμου».

Ο David Davies, Εκτελεστικός Διευθυντής, Κοινοβουλευτικό Συμβουλευτικό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών (PACTS) δήλωσε: «Το PACTS χαιρετίζει αυτή τη σημαντική έκθεση από το UCL. Επιβεβαιώνει αυτό που πολλοί άνθρωποι υποπτεύονται. Οι εταιρείες εκμεταλλεύονται τους εργαζόμενους παράδοσης, διακινδυνεύοντας την ασφάλειά τους και την ασφάλεια άλλων χρηστών του δρόμου για το κέρδος. Η χρήση των εργαζομένων στον τομέα των ζεστών τροφίμων έχει επεκταθεί πάρα πολύ. Είναι καιρός η κυβέρνηση και η HSE να παρέμβουν για να αποτρέψουν αυτές τις επικίνδυνες πρακτικές».

Πηγή: EurekAlert

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

GFSI: τρίμηνη αποβολή του IFS. Ποιες οι συνέπειες σε επιχειρήσεις και αγορά

Η ανακοίνωση της διοικούσας επιτροπής του GFSI μιλά για θέματα ακεραιότητας, εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας.

Η EE θέτει ανώτατα όρια για τις χημικές ουσίες PFAS στα τρόφιμα: Ο Κανονισμός 2022/2388

Ανώτατα όρια για την παρουσία PFOS, PFOA, PFNA και PFHxS  στα τρόφιμα καθόρισε η ΕΕ με τον κανονισμό 2022/2388 της 7ης Δεκεμβρίου προκειμένου να εξασφαλιστεί υψηλό επίπεδο προστασίας της ανθρώπινης υγείας.

Γεωπονικό Αθήνας: Τροποποίηση στις συνθήκες παραγωγής στραγγιστού γιαουρτιού για να μειωθεί το υποπροϊόν ορού γάλακτος

Πρωτοποριακή μελέτη του γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την μείωση του υποπροϊόντος όξινου ορού γάλακτος και την αύξηση της απόδοσης του στραγγιστού γιαουρτιού.
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα