Αύξηση τιμών αναμένεται με την έλευση του νέου έτους αρχής γενομένης τον Ιανουάριο του 2022 σε μια μεγάλη ποικιλία κατεψυγμένων κρεάτων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται κιμάς, μπιφτέκια, hot dogs και λουκάνικα σε αρκετές μάρκες που βρίσκουν οι καταναλωτές στα ράφια των παντοπωλείων και σούπερ μάρκετ στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Τα δυσάρεστα – για την τσέπη των καταναλωτών – μαντάτα μαρτύρησαν οι σχετικές επιστολές των προμηθευτών προς τους πελάτες χονδρικής, σύμφωνα με το CNN Business.
Μεταξύ των εταιρειών που ενημέρωσαν τους πελάτες λιανικής τους τις τελευταίες εβδομάδες για τις εν λόγω αυξήσεις ήταν οι Tyson Foods (TSN), Conagra (CAG) και Kraft Heinz (KHC)
«Όλοι οι προμηθευτές συσκευασμένου κρέατος μπαίνουν στο χορό της αύξησης των τιμών», δήλωσε επικεφαλής σε περιφερειακό διανομέα τη στιγμή που ήδη είχαν προηγηθεί πέρσι αυξήσεις σε τόσο σε ακριβότερα κρέατα όσο και στα φθηνότερα κρέατα ή τον κιμά. Μόνο οι τιμές των χοτ ντογκ στην πραγματικότητα ήταν 1,2% χαμηλότερες τον Σεπτέμβριο του 2021 από ό,τι ήταν αντίστοιχα την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Γραφείου Στατιστικής Εργασίας των ΗΠΑ.
«Το κρέας είναι το βασικότερο είδος διατροφής για τους Αμερικανούς και αυτές οι αυξήσεις των τιμών θα πονέσουν», έγραψε σε email ο Chris DuBois, ανώτερος αντιπρόεδρος για την πρακτική άσκηση πρωτεϊνών στην εταιρεία έρευνας αγοράς IRI.
Οι παραγωγοί κρέατος αυξάνουν τις τιμές και μειώνουν τις προσφορές σε ορισμένα είδη προκειμένου να καταπολεμήσουν το υψηλότερο κόστος για τα εμπορεύματα, τη συσκευασία, την εργασία και τα μεταφορικά.
Εκπρόσωπος της Tyson Foods δήλωσε μέσω email στο CNN Business ότι η εταιρεία «διαχειριζόταν προσεκτικά αυτές τις πληθωριστικές πιέσεις μέσω ενεργειών τιμολόγησης και προσπαθειών για μείωση του κόστους».
Σε επιστολή της η Conagra ανέφερε ότι μειώνει το κόστος σε όλες τις εργασίες της, αλλά η διατηρούμενη αύξηση στον τομέα της συσκευασίας και των συστατικών καθιστά υποχρεωτικό για την εταιρεία να αυξήσει τις τιμές.
Εκπρόσωπος της Kraft Heinz δήλωσε στο CNN Business ότι οι αυξήσεις των τιμών ισχύουν για όλους τους πελάτες λιανικής της εταιρείας. Η εταιρεία αύξησε τις τιμές κατά μέσο όρο κατά 5% στο 80% των προϊόντων της «για να βοηθήσει στην αντιστάθμιση του κλιμακούμενου πληθωρισμού που αντιμετωπίζει ολόκληρη η βιομηχανία», είπε.
“Οι αυξήσεις των τιμών στο κρέας και σε άλλα βασικά είδη μπορεί να φέρουν αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών και να αποτελέσουν απειλή για τα σούπερ μάρκετ”, δήλωσε ο DuBois της IRI. Όταν οι τιμές στα κανονικά καταστήματα των πελατών γίνονται μη προσιτές, εκείνοι είναι πιο πρόθυμοι να εγκαταλείψουν το κατάστημα και να αναζητήσουν φθηνότερες εναλλακτικές αλλού.
“Αυτός είναι ο μεγάλος κίνδυνος για τον οποίο ανησυχούν πολλοί λιανοπωλητές αυτήν τη στιγμή. Θα μπορούσαμε να δούμε μερικές μεγάλες αλλαγές στο μερίδιο αγοράς λιανικής από το επόμενο έτος”, καταλήγει.