Τα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία χρησιμοποιούν φρούτα λαχανικά και είδη παντοπωλείου από… χαρτόνια για να καλύψουν τα κενά στα ράφια, λόγω των προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού αλλά και εξαιτίας επιλογής των μεγάλων αλυσίδων για μείωση των προϊόντων που πωλούνται.
Η Tesco άρχισε να χρησιμοποιεί εικόνες από σπαράγγια, καρότα, πορτοκάλια και σταφύλια στους διαδρόμους μαναβικής, προκαλώντας την χλεύη των social media.
«Μμμμ, νόστιμες φωτογραφίες από σπαράγγια», έγραψε ένας σχολιαστής στο Twitter. Ένας άλλος χλεύασε μια υπερμεγέθη εικόνα λαχανικού: «Μου αρέσει που τα σπαράγγια μεγαλώνουν σε αυτό το μέγεθος στο Ηνωμένο Βασίλειο. Είναι το κλίμα μας, είμαι σίγουρος». Οι αγοραστές εντόπισαν ψεύτικα καρότα και στο Fakenham, σπαράγγια από χαρτόνι στο Λονδίνο, εικόνες πορτοκαλιών και σταφυλιών στο Milton Keynes και 2D μπουκάλια υγρών πλυσίματος στο Cambridge. Η Sainsbury’s έχει χρησιμοποιήσει επίσης σχέδια περιγράμματος συσκευασίας για να γεμίσει τα ράφια.
Αιτία για την τοποθέτηση των ψεύτικων τροφίμων στα ράφια είναι η έλλειψη προμηθειών λόγω της έλλειψης οδηγών βαρέων οχημάτων και επιλογέων και συσκευαστών σε αγροκτήματα και εργοστάσια επεξεργασίας τροφίμων. Σε ελλείψεις οδηγούν και τα προβλήματα στα λιμάνια, όπου οι χειριστές δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν την αύξηση των παραδόσεων για την εορταστική περίοδο.
Ο Bryan Roberts, αναλυτής λιανικής στο Shopfloor Insights, είπε ότι τα τρόφιμα από χαρτόνι υπάρχουν εδώ και αρκετό καιρό. «Έχει γίνει αρκετά συνηθισμένο. Δεν είναι μόνο λόγω των ελλείψεων, αλλά επειδή πολλά από τα μεγαλύτερα καταστήματα είναι πλέον πολύ μεγάλα».
Είπε επίσης ότι τα χαρτόνια είναι μία πρακτική για να γεμίσει ο χώρος, συμπεριλαμβανομένου του γεμίσματος ψυγείων με μπουκάλια σάλτσας ντομάτας ή μαγιονέζας, της τοποθέτησης πακέτων μπύρας σε ολόκληρους διαδρόμους καθώς και μεγάλων αφισών ή άλλου υλικού μάρκετινγκ.
Η Tesco, η οποία καυχιέται ότι οι πωλήσεις της έχουν ενισχυθεί υποστήριξε ότι τα ψεύτικα τρόφιμα δεν συνδέονται με τα πρόσφατα ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού και χρησιμοποιούνται για πολλούς μήνες.
Τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ, που διαθέτουν περισσότερες από 40.000 σειρές προϊόντων, έχουν βελτιώσει τις σειρές ειδών παντοπωλείου τους για να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά τους, ώστε να μπορούν να μειώσουν τις τιμές και να ανταγωνίζονται πιο αποτελεσματικά με εκπτωτικά καταστήματα όπως η Aldi και η Lidl, που πωλούν λιγότερα από 3.000 διαφορετικά προϊόντα.
Αυτή η διαδικασία επιταχύνθηκε μόνο από το Brexit και την πανδημία που οδήγησαν σε ελλείψεις προσωπικού και δυσκολίες στη μεταφορά αγαθών. Τα σούπερ μάρκετ και οι κατασκευαστές έχουν μειώσει τη γκάμα των διαφορετικών τύπων ζυμαρικών, καφέ ή τσαγιού που πωλούν για να διευκολύνουν τη ροή των προϊόντων.
Επιπλέον ορισμένα ογκώδη και όχι πολύ κερδοφόρα είδη, όπως τα εμφιαλωμένα ανθρακούχα ποτά και το νερό, έχουν επίσης απομακρυνθεί από τη λίστα προτεραιότητας παράδοσης λόγω ελλείψεων οδηγών, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχουν μεγαλύτερα κενά στα ράφια από το συνηθισμένο.
Πηγή: The Guardian