ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΔύο λιγότερα κουταλάκια του γλυκού ζάχαρης την ημέρα κάνουν το σώμα...

Δύο λιγότερα κουταλάκια του γλυκού ζάχαρης την ημέρα κάνουν το σώμα σας νεότερο – Επιστημονική μελέτη

2 λεπτά ανάγνωσης

Οι ερευνητές ανακαλύπτουν πώς να αντιστρέψουν το βιολογικό ρολόι των εθελοντών κατά 2,4 μήνες.

Η υιοθέτηση μιας διατροφής πλούσιας σε βιταμίνες και μέταλλα, ιδίως χωρίς πολλή πρόσθετη ζάχαρη, σχετίζεται με μικρότερη βιολογική ηλικία σε κυτταρικό επίπεδο, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Σαν Φρανσίσκο.

- Advertisement -

Οι ερευνητές εξέτασαν πώς διαφορετικά μοτίβα υγιεινής διατροφής επηρέασαν ένα «επιγενετικό ρολόι», δηλαδή ένα βιοχημικό τεστ με τη βοήθεια του οποίου προσδιορίζεται τόσο η υγεία όσο και η διάρκεια ζωής.

Συγκεκριμένα, ανέλυσαν αρχεία από 342 γυναίκες από τη Βόρεια Καλιφόρνια με μέση ηλικία 39 ετών. Στη συνέχεια, συνέκριναν τη διατροφή τους με τις μετρήσεις του επιγενετικού ρολογιού, που προέκυψαν από δείγματα σάλιου. Οι ερευνητές βαθμολόγησαν τη διατροφή των γυναικών για να δουν πώς συγκρίνεται με μια μεσογειακού τύπου διατροφή πλούσια σε αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές τροφές και με μια διατροφή που συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο για χρόνιες ασθένειες.

- Advertisement -

Διαπίστωσαν ότι όσο καλύτερα έτρωγαν οι άνθρωποι, τόσο νεότερα φαίνονταν τα κύτταρά τους. Η μεσογειακή διατροφή είχε την ισχυρότερη συσχέτιση με τη χαμηλότερη επιγενετική ηλικία. Επίσης, οι ερευνητές εξέτασαν ξεχωριστά την πρόσληψη ζάχαρης και διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση τροφίμων με πρόσθετη ζάχαρη σχετιζόταν με επιτάχυνση της βιολογικής γήρανσης, ακόμα και αν ακολουθούσαν μια κατά τα άλλα υγιεινή διατροφή.

«Δεδομένου ότι τα επιγενετικά πρότυπα φαίνεται να είναι αναστρέψιμα, μπορεί η μείωση της προστιθέμενης ζάχαρης κατά δέκα γραμμάρια την ημέρα και η διατήρηση της μείωσης αυτής με την πάροδο του χρόνου να είναι σαν να γυρνάμε το βιολογικό ρολόι πίσω κατά 2,4 μήνες», δηλώνει η Μπάρμπαρα Λαράια, μία από τους συγγραφείς της μελέτης και καθηγήτρια στο Πρόγραμμα Τροφίμων, Διατροφής και Υγείας του Πληθυσμού στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Και στην Ελλάδα ανακλήθηκε με απόφαση ΕΟΦ συμπλήρωμα διατροφής (φωτογραφία)

Το προϊόν αποτέλεσε αντικείμενο ευρωπαϊκής ειδοποίησης RASFF και αποσύρθηκε από αγορές πολλών χωρών

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος