Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
23.6 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ελληνική μελέτη για τη χρήση κωδικών QR στις συσκευασίες τροφίμων

ΑρχικήΝέαΤεχνολογία ΤροφίμωνΕλληνική μελέτη για τη χρήση κωδικών QR στις συσκευασίες τροφίμων
spot_img

Μελέτη 5 Πανεπιστημίων αξιολογεί και αναλύει την επίδραση στους καταναλωτές, των κωδικών QR στα προϊόντα διατροφής.

Σήμερα, οι καταναλωτές θεωρούν ότι η συσκευασία τροφίμων είναι εξίσου σημαντική με μια επωνυμία προϊόντων. Επιπλέον, η αύξηση της χρήσης smartphone από τους καταναλωτές οδήγησε τους marketers να σχεδιάσουν νέες μορφές συσκευασίας. Ανάμεσα στις τελευταίες τάσεις μάρκετινγκ, η έξυπνη συσκευασία με τη χρήση κωδικών QR αναδεικνύεται ως μία από τις πιο υποσχόμενες τεχνολογίες για τη βελτίωση των παρεχόμενων πληροφοριών των καταναλωτών που επηρεάζουν την αγοραστική τους συμπεριφορά. Πανεπιστημιακή έρευνα από την Αμερικανική Γεωργική Σχολή, το Διεθνές Ελληνικό Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, το ΑΠΘ και, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, αξιολόγησε το βαθμό στον οποίο οι κωδικοί QR στη συσκευασία του εμφιαλωμένου γάλακτος ενισχύουν τις πληροφορίες που παρέχονται στους καταναλωτές σχετικά με το προϊόν και αυξάνουν την πρόθεση αγοράς τους.

Η  μελέτη αξιολογεί τη χρήση ενός QR Code στο εμφιαλωμένο γάλα και πιο συγκεκριμένα στο γάλα που παράγεται από τη Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης και διεξήχθη πρωτογενής έρευνα για να διευκρινιστούν τα οφέλη που προκύπτουν από την χρήση των κωδικών QR για την κατανόηση της σχέσης που αναπτύσσεται με τους καταναλωτές που είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες.

Η έρευνα χωρίστηκε σε δύο φάσεις:  Στην πρώτη, συγκεντρώθηκαν δεδομένα από 537 καταναλωτές του προϊόντος για να καταγραφούν και να αναλυθούν (i) η αγοραστική τους συμπεριφορά, (ii) η αντίληψη για τη συσκευασία του προϊόντος και (iii) η γνώση για το προϊόν. Στη δεύτερη φάση, ένας κωδικός γρήγορης απόκρισης (QR) τοποθετήθηκε στην ετικέτα του μπουκαλιού. Οι καταναλωτές που το σάρωσαν συνδέθηκαν με μια ιστοσελίδα που περιείχε πληροφορίες για το προϊόν. Συνολικά 308 από τους 537 αρχικούς ερωτηθέντες (το 57%) σάρωσαν τον κώδικα, μπήκαν στον ιστότοπο και απάντησαν στο δεύτερο ερωτηματολόγιο. Παρόμοια με το πρώτο στάδιο, (i) η αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, (ii) η αντίληψή τους για τη συσκευασία του προϊόντος και (iii) οι γνώσεις τους για το προϊόν εξετάστηκαν, μετά την επίσκεψή τους στον προαναφερόμενο ιστότοπο μέσω του QR Code.

Τα ευρήματα της πρωτογενούς έρευνας κατέδειξαν τη σημασία της συσκευασίας στα τρόφιμα με και χωρίς QR Codes. Η σωστά σχεδιασμένη συσκευασία μπορεί να μειώσει περιττές δαπάνες και πόρους που οδηγεί σε μειωμένη τιμή πώλησης του προϊόντος, κάνοντας το πιο ανταγωνιστικό. Μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού. Τέλος, η σωστή συσκευασία παρέχει τις κατάλληλες πληροφορίες στους καταναλωτές. Έτσι, λειτουργεί ως μέσο επικοινωνίας και προώθησης προϊόντων με συνέπεια, αυξημένες πωλήσεις.

Όσον αφορά στη χρήση των κωδικών QR στη συσκευασία, αυτή  παρουσιάζει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα έναντι των παραδοσιακών ειδών συσκευασίας, ενισχύοντας έτσι τη διαδικασία αγοράς, τις πληροφορίες που λαμβάνονται σχετικά με το προϊόν και τον οργανισμό που το παράγει και το εμπορεύεται. Αυτή η τεχνολογία παρέχει μεγαλύτερο όγκο πληροφοριών προς τους καταναλωτές σε σύγκριση με αυτό που μπορεί να αναγραφεί σε μια ετικέτα.

Όσον αφορά την ευκολία χρήσης των QR Codes, οι συμμετέχοντες σε αυτή την έρευνα δεν φάνηκε να έχουν τυχόν προβλήματα ενώ, ταυτόχρονα, θεώρησαν ότι η χρήση των κωδικών QR διευκόλυνε την ανάγνωση των πληροφοριών που σχετίζονται με το προϊόν λόγω της λειτουργίας προσαρμογής μεγέθους γραμματοσειράς και την παροχή πλούσιων πληροφοριών. Με βάση τα παραπάνω ευρήματα, οι ερευνητές προτείνουν στους παραγωγούς εμφιαλωμένου γάλακτος, στην προκειμένη περίπτωση, το American Farm School, να εξετάσει την εισαγωγή της τεχνολογίας QR Codes. Γενικότερα χρησιμοποιώντας τον δυναμικό κώδικα QR, οι παραγωγοί μπορούν να παρακολουθούν τη δραστηριότητα σάρωσης (track δεδομένα μάρκετινγκ, logistics και ιχνηλασιμότητας), και να βελτιστοποιήσουν τη διαφήμιση.  

Εν κατακλείδι, οι κωδικοί QR ήρθαν για να μείνουν καθώς ένας Κωδικός QR στη συσκευασία των προϊόντων διατροφής, ο οποίος κατευθύνει τους καταναλωτές σε ψυχαγωγικό και εμπλουτισμένο περιεχόμενο, οδηγεί σε αυξημένο επίπεδο πρόθεσης χρήσης. Οι εταιρείες στον τομέα των τροφίμων μπορούν να σχεδιάσουν και να προσφέρουν μια εξατομικευμένη εμπειρία για τους πελάτες που επισκέπτονται τις δραστηριότητές τους, είτε σωματικά ή ηλεκτρονικά ενώ, ταυτόχρονα, μπορούν να επηρεάσουν την αγοραστική τους συμπεριφορά.

Συμμετέχοντες ερευνητές: Κωνσταντίνος Παναγιώτης Ρότσιος, Αγγελική Κωνσταντόγλου, Δημήτριος Φωλίνας, Θωμάς Φωτιάδης, Λεωνίδας Χατζηθωμάς και Χριστίνα Μπουτσούκη.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Η χορτοφαγική διατροφή μπορεί να σταματήσει την επιδείνωση του καρκίνου του προστάτη

Σύμφωνα με μελέτη, οι άνδρες που καταναλώνουν μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, έχουν βραδύτερη εξέλιξη του καρκίνου του προστάτη σε σχέση με όσους τρώνε περισσότερο κρέας.

Η Οδύσσεια μίας μικρής ελληνικής επιχείρησης από την αγκύλωση των Εθνικών αρχών – Του Δημήτρη Γεωργαντέλη

Το ''παιχνίδι'' με την τεράστια διαφορά στο ανώτατο επιτρεπτό όριο της κουμαρίνης σε παραδοσιακά και μη κουλουράκια κανέλας!

Ηλεκτρονικό τσιγάρο: Κίνδυνος έκθεσης των εφήβων σε τοξικό μόλυβδο και ουράνιο σύμφωνα με μελέτη

Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη εφαρμογής κανονισμών και προσπαθειών πρόληψης με πρωταρχικό στόχο τους εφήβους.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα