Επιλέγουν υγιεινά τρόφιμα μόνο όταν πωλούνται με έκπτωση.
Μια νέα μελέτη για τις αγοραστικές συμπεριφορές των καταναλωτών τροφίμων διαπίστωσε ότι όταν έρθουν αντιμέτωποι με μια επιλογή – χαμηλότερες τιμές ή πιο υγιεινά τρόφιμα – πιθανότατα θα επιλέξουν τις χαμηλότερες τιμές.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι όταν δίνετε στους καταναλωτές τροφίμων προσωρινά κίνητρα για να αγοράσουν πιο υγιεινά τρόφιμα, πιθανότατα θα επιλέξουν αυτά τα πιο υγιεινά τρόφιμα. Αλλά όταν αφαιρείτε τις εκπτώσεις, οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν στις παλιές συμπεριφορές αγοράς των λιγότερο υγιεινών/λιγότερο ακριβών επιλογών.
Η μελέτη, «Η επιμονή των υγιεινών συμπεριφορών στην αγορά τροφίμων», διεξήχθη από τη Marit Hinnosaar του Πανεπιστημίου του Nottingham και του Κέντρου Ερευνών Οικονομικής Πολιτικής στο Λονδίνο.
Η Hinnosaar διεξήγαγε σε βάθος έρευνα για το Ειδικό Πρόγραμμα Συμπληρωματικής Διατροφής των ΗΠΑ για Γυναίκες, Βρέφη και Παιδιά (WIC). Το WIC δίνει κουπόνια για συγκεκριμένα τρόφιμα σε μητέρες και τα παιδιά τους ηλικίας 5 ετών και κάτω. Το 2009, η μεταρρύθμιση της πολιτικής WIC άλλαξε τη σύνθεση των κουπονιών τροφίμων, εισάγοντας κουπόνια για να ενθαρρύνει την αγορά πιο υγιεινών προϊόντων. Για τη διεξαγωγή της έρευνάς της, η Hinnosaar χρησιμοποίησε δεδομένα σαρωτή NielsenIQ σε επίπεδο νοικοκυριού για αγορές τροφίμων.
«Πραγματοποίησα αυτό που θα μπορούσατε να ονομάσετε ανάλυση «διαφορών στις διαφορές» για να αξιολογήσω τις άμεσες και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις του προγράμματος κινήτρων για πιο υγιεινές επιλογές», λέει η Hinnosaar. «Οι κατηγορίες προϊόντων που στόχευε περισσότερο το πρόγραμμα ήταν το ψωμί και το γάλα».
Η Hinnosaar λέει ότι τα στοιχεία δείχνουν μείωση των αγορών πιο υγιεινών επιλογών μετά την αποχώρηση των συμμετεχόντων από το πρόγραμμα.
«Κατά τη διάρκεια του προγράμματος κινήτρων, τα κουπόνια περιορίζονταν σε ψωμί ολικής αλέσεως και γάλα χαμηλών λιπαρών», λέει. «Δεδομένου ότι ορισμένες από αυτές τις επιλογές τείνουν να είναι πιο ακριβές, από τη στιγμή που τα κουπόνια δεν ήταν πλέον διαθέσιμα για αυτά τα προϊόντα, οι καταναλωτές έτειναν να επιλέγουν είδη με βάση την τιμή».
Για να διαβάσετε τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.
Πηγή: EurekAlert