Η πιο συχνή παραβίαση θεμελιώδους δικαιώματος των καταναλωτών από τα σουπερμάρκετ, μπορεί να γυρίσει και “μπούμερανγκ” για την ίδια την επιχείρηση
Το Τμήμα Εμπορίου της Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής ανακοίνωσε σήμερα την επιβολή προστίμων σε δύο μεγάλα σουπερμάρκετ. Πρόκειται για τα Lidl (2ο χλμ Μουδανιών – Θεσσαλονίκης) και MARKET IN (Ε.Ο. Αρναίας – Ιερισσού) στα οποία έγινε αγορανομικός έλεγχος στις 27 και 28 Μαΐου. Στο Lidl επιβλήθηκε πρόστιμο 4.000 ευρώ καθώς διαπιστώθηκε ότι για δύο (2) προϊόντα, δεν υπήρχε πινακίδα σχετικά με την τιμή του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση, τοποθετημένη επί του προϊόντος ή δίπλα σε αυτό, με τρόπο που να είναι άμεσα αντιληπτή από τον καταναλωτή. Για κάθε κωδικό προϊόντος χωρίς τιμή το πρόστιμο είναι 1.000€ ωστόσο στο σουπερμάρκετ LIDL το πρόστιμο διπλασιάστηκε λόγω υποτροπής (ίδια παράβαση εντός τριετίας).
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ευρωπαϊκή επιδημία σαλμονέλωσης σε παιδιά από φυστικοβούτυρο – Για πιθανή αύξηση των κρουσμάτων προειδοποιεί το ECDC
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πανικός για πασίγνωστες καραμέλες που περιέχουν καρκινογόνα μηχανέλαια – Και στην Ελλάδα η μάρκα
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πρόστιμα σε δύο φούρνους σε Γέρακα και Αθήνα
Ο λόγος επιβολής προστίμου ύψους 2.000€ στο MARKET IN, ήταν ο ίδιος: απουσία ετικέτας με τις τιμές σε δύο προϊόντα. Όπως δείχνουν τα απανωτά πρόστιμα, οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν πλήρη άγνοια του γεγονότος, πως οι ετικέτες τιμών, εκτός του ότι είναι υποχρεωτικές από την νομοθεσία, εκτός ότι αποτελούν θεμελιώδες δικαίωμα των καταναλωτών, είναι και σημαντικό εργαλείο επικοινωνίας μεταξύ του καταναλωτή και της επιχείρησης και η απουσία τους μπορεί να γυρίσει “μπούμερανγκ”, εναντίον των ίδιων των εσόδων της εταιρείας.
Οι ενδείξεις τιμής δεν περιορίζονται στην απλή παράθεση ενός αριθμού· συνιστούν κρίσιμο μέσο πληροφόρησης, επιτρέποντας στους καταναλωτές να αξιολογούν άμεσα το κόστος και να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις αγοράς. Παράλληλα, ενισχύουν τη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ επιχειρήσεων και κοινού, διευκολύνοντας τη διαδικασία συναλλαγής. Πλήθος ερευνών καταδεικνύει επίσης ότι η σαφής και ευδιάκριτη αναγραφή της τιμής ενισχύει σημαντικά την πρόθεση αγοράς. Αξίζει να υπενθυμίσουμε για άλλη μία φορά μία την ενδιαφέρουσα άποψη που έχει εκφραστεί στα social media: Όποιο προϊόν δεν έχει τιμή πρέπει να είναι και δωρεάν! Μήπως θα πρέπει να το σκεφτούν οι αρμόδιοι αντί να επιβάλουν αστεία για το μέγεθος των σουπερμάρκετ, πρόστιμα;