Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου, 2024
14.2 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Πώς να αναπτύξετε “καθαρή ετικέτα” στα καρυκεύματα

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΠώς να αναπτύξετε "καθαρή ετικέτα" στα καρυκεύματα
spot_img

Η επισήμανση καθαρής ετικέτας στα καρυκεύματα απαιτεί συγκεκριμένη στρατηγική.

   Στην πραγματικότητα ο ορισμός της «καθαρής ετικέτας» μέχρι να θεσμοθετηθεί, είναι καθαρά υποκειμενικός και βασίζεται στον καταναλωτή. Κατά βάση χρησιμοποιείται για τρόφιμα βιολογικά, φυσικά, χωρίς πρόσθετα χημικά η χρώματα, αλλά επεκτείνεται και σε προϊόντα που παρασκευάζονται με λίγα και απλά συστατικά ανάλογα με το περιβάλλον και την τοποθεσία. Όσον αφορά την καθαρή ετικέτα σε καρυκεύματα, “απαιτείται μια αποκλειστική στρατηγική που επικεντρώνεται στα ενδιαφέροντα και τις γνώσεις των πελατών σε συνδυασμό με συστατικά καλής προέλευσης”.

   Αρχικά για να θεωρηθεί ένα προϊόν, καθαρής ετικέτας, θα πρέπει να είναι παρασκευασμένο με πλήρως φυσικά υλικά, χωρίς οτιδήποτε τεχνητό ή συνθετικό. Η ανάγκη αυτή έχει κινητοποιηθεί από τους ίδιους τους καταναλωτές για πιο υγιεινές επιλογές. Σε ένα πρόσφατο ιστολόγιο του IFIS, η Kantha Shelke, επιστήμονας τροφίμων και ανώτερος λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, δήλωσε: “Η έλλειψη νομικού ορισμού είναι ένα σημαντικό ζήτημα για όσους ασχολούνται με την ανάπτυξη προϊόντων και τον κόσμο της κατασκευής, επειδή «το καθαρό είναι στα μάτια των καταναλωτών» και αυτό που μπορεί να είναι «καθαρή ετικέτα» σε έναν τομέα μπορεί να μην ισχύει σε έναν άλλο τομέα τροφίμων. Καθώς η ευαισθητοποίηση και η ζήτηση για υγιεινά προϊόντα διατροφής συνεχίζονται, ειδικά σε σχέση με έτοιμα ή γρήγορα γεύματα, υπάρχει μια αυξανόμενη ανάγκη για σαφή καθορισμό καθαρής ετικέτας”.

    Τα καρυκεύματα αποτελούν έτοιμα μείγματα μπαχαρικών όπως η πάπρικα, το πιπέρι και το μπαχάρι, και ο κύριος ρόλος τους είναι να ενισχύουν τη γεύση. Η αγορά των μπαχαρικών ωστόσο έχει επεκταθεί, σε έτοιμα μείγματα για σούπες, κρεατικά, πατάτες, ψαρικά κ.α. Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς καρυκευμάτων ανήλθε στα 35,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 σύμφωνα με την Grandview Research και αναμένεται να επεκταθεί σε CAGR 5,6% από το 2022 έως το 2030. Αυτή η αύξηση αποδίδεται στην αυξανόμενη ζήτηση του κόσμου που σχετίζεται με τα πιθανά οφέλη για την υγεία. Παράλληλα, τα καρυκεύματα μπορούν να αποδώσουν την κουλτούρα διαφορετικών εθνικοτήτων μέσω της γεύσης, που ο κόσμος θέλει να γνωρίσει.

    Η καθαρή ετικέτα στα μπαχαρικά ωστόσο, δεν είναι απλή υπόθεση, και απαιτεί μια ολόκληρη στρατηγική. Το Ift αναλύει τα βήματα της στρατηγικής αυτής:

1. Επικεντρωθείτε σε ένα καθοριστικό συστατικό του μείγματος ώστε να καθορίσει τόσο το γευστικό του προφίλ όσο και την αντίληψη των καταναλωτών. Για παράδειγμα, ένα μείγμα καρυκευμάτων που αναδεικνύει τις γεύσεις «Cajun» προδιαθέτει για το πικάντικο και την αίσθηση καυτερού. Αυτό απαιτεί αρχικά πρωτότυπα που δημιουργήθηκαν από σεφ, ακολουθούμενα από εσωτερικές συνεδρίες δοκιμών για τον εντοπισμό ενός ακριβούς προφίλ γεύσης. Καθορίζοντας ένα συγκεκριμένο στοιχείο, θα διασφαλίσετε πως η γεύση θα ανταποκρίνεται στην αρχική αντίληψη των καταναλωτών.

2. Μελετήστε διεξοδικά εκτός από τη γεύση, το άρωμα, το χρώμα και την υφή, πριν κυκλοφορήσετε το προϊόν στο εμπόριο.Για να διασφαλίσετε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του καρυκεύματος σας, ορίστε μια ομάδα καταναλωτών τόσο εξωτερική όσο και εσωτερική, και αξιοποιήστε τα σχόλια τους, σε γεύση, οπτική και μεθόδους μαγειρέματος.

3. Πραγματοποιήστε έρευνα τόσο στην αλυσίδα εφοδιασμού, όσο και στους προμηθευτές ώστε να διασφαλίσετε την ποιότητα του προϊόντος σας. Οι απαιτήσεις των καταναλωτών για προϊόντα καθαρής ετικέτας ενσωματώνουν την επιθυμία για υγιεινές επιλογές τροφίμων, αλλά και επιλογές που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον.

4. Η συσκευασία παίζει καθοριστικό ρόλο στην επικοινωνία των χαρακτηριστικών καθαρής ετικέτας. Σύμφωνα με την έρευνα του Διεθνούς Συμβουλίου Πληροφοριών Τροφίμων (IFIC) του 2021, «Από το «Χημικό ήχο» στο «Καθαρό»: Προοπτικές Καταναλωτή στα Συστατικά Τροφίμων», σχεδόν δύο στους τρεις καταναλωτές ισχυρίζονται ότι τα συστατικά έχουν τουλάχιστον μέτρια, αν όχι μεγαλύτερη επιρροή στις αγορές τους. Οι περισσότεροι καταναλωτές, ωστόσο, δεν έχουν το χρόνο να ερευνήσουν κάθε προϊόν πριν το αγοράσουν, πράγμα που σημαίνει πως οι πληροφορίες στη συσκευασία έχουν μεγαλύτερη επιρροή από άλλες πηγές όπως το διαδίκτυο.

5. Προετοιμαστείτε για να αντιμετωπίσετε εμπόδια με στρατηγικό σχεδιασμό. Η ανάπτυξη προϊόντων καθαρής ετικέτας έχει δυσκολίες όπως η υιοθέτηση μιας νέας διαδικασίας που κοινοποιείται μεταξύ του οργανισμού και των προμηθευτών. “Όταν ενσωματώνουμε στόχους καθαρής ετικέτας στην ανάπτυξη προϊόντων, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε και να δημιουργήσουμε μια στρατηγική που αναγνωρίζει και λαμβάνει υπόψη αυτά τα εμπόδια”.

https://www.ift.org/news-and-publications/food-technology-magazine/issues/2023/may/columns/ingredients-how-develop-clean-label-seasonings?utm_medium=email&utm_source=rasa_io&utm_campaign=newsletter

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

LIDL: Ελληνίδα μητέρα κινείται νομικά κατά του σουπερμάρκετ για τα επικίνδυνα γλυκά

Όλα τα επηρεαζόμενα προϊόντα έχουν αφαιρεθεί από το κατάστημα και προτρέπουμε όλους τους πελάτες που αγόρασαν το προϊόν να μην το καταναλώσουν, είπε η εταιρεία αλλά με καθυστέρηση

Σουπερμάρκετ: Ράφια γεμάτα με υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα με χρωστικές, γαλακτωματοποιητές, τεχνητές γεύσεις και πρόσθετα – Μελέτη

Στα σουπερμάρκετ τα περισσότερα τρόφιμα με πρόσθετα - Περισσότερες από τις μισές θερμίδες που καταναλώνονται στο σπίτι, προέρχονται από υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο