Νέο περιστατικό απαίτησης υψηλότερης τιμής από ελληνικό σουπερμάρκετ.
Η διεύθυνση Ανάπτυξης & Περιβάλλοντος της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε σήμερα την επιβολή προστίμου σε κατάστημα της Αλυσίδας σουπερμάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος στην οδό Νικολάου Μάνου 4 στην Θεσσαλονίκη. Ο αγορανομικός έλεγχος έγινε στις 27 Ιανουαρίου.
Οι επιθεωρητές έλεγξαν 20 διαφορετικά προϊόντα και διαπίστωσαν ότι το κατάστημα ζητούσε περισσότερα χρήματα στο ταμείο από την τιμή που αναγραφόταν στο ράφι για το προϊόν «ΣΑΛΤΣΑ BOLOGNEZE, 400 gr “ΒARILLA”». Και ενώ η τιμή στην πινακίδα πώλησης ήταν 3,27 ευρώ, στην απόδειξη αγοράς από την ταμειακή μηχανή του καταστήματος ήταν 3,62 ευρώ, δηλαδή απαίτηση ή είσπραξη υψηλότερης τιμής κατά 0,35 ευρώ ανά τεμάχιο από εκείνη που προκύπτει από την πληροφορία που παρέχεται στον καταναλωτή.
Αυτό σημαίνει αυξημένη κατά πάνω από 10% τιμή στο ταμείο από την αναγραφόμενη στο ράφι, κατά παράβαση της παραγράφου 9 του άρθρου 2Β της ΥΑ 91354/2017 σύμφωνα με το οποίοο «Απαγορεύεται η απαίτηση ή η είσπραξη υψηλότερου τιμήματος από αυτό που προκύπτει από την πληροφορία που παρέχεται στον καταναλωτή.» Στην ίδια αλυσίδα και για τον ίδιο λόγο είχε επιβληθεί πρόστιμο και τον Δεκέμβριο και μάλιστα η τιμή ήταν αυξημένη σε δύο προϊόντα, σε πέννες και σε μπρόκολο.
Σύμφωνα με την Ολλανδική καταναλωτική οργάνωση Consumentenbond η ζημιά που προκαλείται από λανθασμένες αποδείξεις ανά καταναλωτή είναι σχετικά μικρή ανά γύρο αγορών, η λεγόμενη ζημιά scatter. Οι καταναλωτές δεν παρατηρούν γρήγορα τη διαφορά στις τιμές και λόγω των σχετικά των μικρών ποσών ανά γύρο αγορών, δεν θα σκεφτούν ν’ αξιώσουν αποζημίωση. Όλα μαζί όμως ανέρχονται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ. Γι αυτό συνίσταται πάντα οι καταναλωτές να ελέγχουν την απόδειξη για να δουν εάν οι τιμές με τις οποίες χρεώθηκαν συμβαδίζουν με τις τιμές για τις οποίες ενημερώθηκαν.