ΑρχικήΝέαΣκλαβενίτης: Νέο και διπλάσιο πρόστιμο σε κατάστημα στην Αγία Παρασκευή λόγω υποτροπής

Σκλαβενίτης: Νέο και διπλάσιο πρόστιμο σε κατάστημα στην Αγία Παρασκευή λόγω υποτροπής

3 λεπτά ανάγνωσης

Το ποσό του επιβαλλόμενου προστίμου για τον κιμά, διπλασιάστηκε λόγω επανειλημμένης υποτροπής εντός τριετίας.

Ο κιμάς ανήκει στην κατηγορία των ευπαθών τροφίμων και όλα τα ευπαθή τρόφιμα, εάν παραμείνουν εκτός ψυγείου, σε θερμοκρασία δωματίου για πολύ ώρα, μπορεί να μην είναι πλέον ασφαλή. Σε θερμοκρασία περιβάλλοντος τα παθογόνα βακτήρια -τα οποία προκαλούν τροφικές δηλητηριάσεις- στο ωμό κρέας μπορούν να αναπτυχθούν πολύ γρήγορα: μόνο ένα βακτήριο (στις επικίνδυνες ζώνες θερμοκρασίας 4ο – 60ο C) μπορεί να πολλαπλασιαστεί σε 2.097.152 βακτήρια μέσα σε λίγες ώρες…

- Advertisement -

Αυτός είναι και ένας από τους βασικότερους λόγους του κανόνα ΔΙΕΠΠΥ σύμφωνα με τον οποίο «Πριν από την κοπή κρέατος σε κιμά, ο κρεοπώλης υποχρεούται να καθαρίσει τελείως τη μηχανή από υπολείμματα προηγούμενης κοπής, εφόσον ο καταναλωτής το ζητήσει. Σε κάθε άλλη περίπτωση το υπόλειμμα κιμά που υπάρχει στη μηχανή δεν πρέπει να υπερβαίνει σε βάρος τα 100 γραμμάρια». Ωστόσο τον κανόνα δεν ακολουθούν οι λιανοπωλητές όπως δείχνουν τα πρόστιμα που επιβάλλονται από τις αρχές. Χθες επιβλήθηκε πρόστιμο σε σουπερμάρκετ Σκλαβενίτη στην Αγία Παρασκευή, το οποίο μάλιστα διπλασιάστηκε διότι βρέθηκε να παραβιάζει τον κανόνα και σε προηγούμενο αγορανομικό έλεγχο. Σε κατάστημα της ίδιας αλυσίδα στη Λυκόβρυση  αλλά και σε Σκλαβενίτη στη Λευκάδα και για τον ίδιο λόγο είχε επιβληθεί πρόστιμο και τον Ιανουάριο.

Η ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής

- Advertisement -

Επιβολή προστίμου για υπόλειμμα κιμά

Με την με αριθ. πρωτ. οικ.2407/18.04.2024 Απόφαση της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Π.Ε. Βόρειου Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής, επιβλήθηκε συνολικό διοικητικό πρόστιμο ποσού €2.000 στην εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε.» με έδρα Λ. Κηφισού στο Περιστέρι, διότι κατά την διενέργεια ελέγχου κλιμακίου της Υπηρεσίας στις 08/04/2024 στο υποκατάστημα της εταιρείας επί της οδού Ηπείρου 4 στην Αγία Παρασκευή βρέθηκαν στις μηχανές του κιμά : α) 204 γραμμάρια υπόλειμμα κιμά (μπούτι χοιρινό ολλ. Α/Ο Νωπό)  και β) 165 γραμμάρια υπόλειμμα κιμά (ελιά νεαρ. μοσχ. ολλ. Α/Ο Νωπή).

Σύμφωνα με το άρθρο 20§6 «Πριν από την κοπή κρέατος σε κιμά, ο κρεοπώλης υποχρεούται να καθαρίσει τελείως τη μηχανή από υπολείμματα προηγούμενης κοπής, εφόσον ο καταναλωτής το ζητήσει. Σε κάθε άλλη περίπτωση το υπόλειμμα κιμά που υπάρχει στη μηχανή δεν πρέπει να υπερβαίνει σε βάρος τα 100 γραμμάρια.» της με αριθμ. 91354/2017 ΥΑ (ΦΕΚ 2983/τ.Β΄/30.08.17).

- Advertisement -

Οι παραπάνω παραβάσεις τιμωρούνται διοικητικά σύμφωνα με το άρθρο 22 του Ν. 4177/2013 σε συνδυασμό με το άρθρο 20§7 ΣΤ της με αριθ. 91354/2017 Υπουργικής Απόφασης «Κωδικοποίηση Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.) (Φ.Ε.Κ. 2983/τ.Β΄/17)», με διοικητικό πρόστιμο πεντακοσίων ευρώ (€ 500,00) ανά παράβαση. Το ποσό του επιβαλλόμενου προστίμου διπλασιάστηκε λόγω επανειλημμένης υποτροπής εντός τριετίας σύμφωνα με το άρθρο 22 του Ν. 4177/2013 (Φ.Ε.Κ. 173/Α/08-08-2013).

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Δηλητηριάσεις από συμπληρώματα διατροφής: Στη δημοσιότητα έκθεση της Tox Info Suisse με 1.303 περιστατικά

Πενταετής ανάλυση 1.303 περιστατικών στην Ελβετία δείχνει ότι τα περισσότερα αφορούσαν παιδιά, ενώ οι σοβαρότερες δηλητηριάσεις συνδέθηκαν κυρίως με προϊόντα καφεΐνης και pre-workout

Νέα μελέτη δείχνει πώς μπορεί να μειωθεί το αρσενικό στο ρύζι χωρίς να αυξηθεί το κάδμιο

Νέα πολυετής μελέτη δείχνει ότι μια διαφορετική πρακτική άρδευσης μπορεί να μειώσει σημαντικά το καρκινογόνο αρσενικό χωρίς να αυξάνει ένα δεύτερο τοξικό μέταλλο, το κάδμιο

ΚΥΑ Ανθυγιεινού Επιδόματος στο ΥΠΑΑΤ: Το μνημείο ανισότητας που δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων

Η νέα απόφαση διαχωρίζει την «ευπαθή ομάδα» των Κτηνιάτρων από τους «απρόσβλητους Χημικούς, Γεωπόνους και Βιολόγους στα εργαστήρια και τα κλιμάκια ελέγχων του ΕΦΕΤ, υπονομεύοντας τη συλλογική προσπάθεια και την κοινή λογική