Παρασκευή, 11 Ιουλίου, 2025
29.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Εστιατόρια: Τι γίνεται όταν η μουσική αρέσει στους πελάτες, αλλά όχι στους εργαζόμενους;

ΑρχικήΝέαΕστίαση / ΤουρισμόςΕστιατόρια: Τι γίνεται όταν η μουσική αρέσει στους πελάτες, αλλά όχι στους εργαζόμενους;
spot_img

Πώς επηρεάζεται η απόδοση η ενέργεια και η διάθεση των εργαζομένων, όταν ακούνε μουσική που δεν τους αρέσει – Ευρήματα έρευνας

Έχετε πάει ποτέ σε ένα εστιατόριο όπου η μουσική ήταν τόσο ενοχλητική που φύγατε κατευθείαν; Τώρα φανταστείτε πώς πρέπει να είναι η ίδια αίσθηση για τους υπαλλήλους, που δεν μπορούν να φύγουν… Περίπου 13,5 εκατομμύρια άνθρωποι εργάζονται σε επαγγέλματα όπου η μουσική υπόκρουση είναι συνηθισμένη. Αλλά η μουσική συχνά επιλέγεται έχοντας κατά νου μόνο τους πελάτες. Ωστόσο είναι λάθος για τους διευθυντές να υποθέτουν ότι η μουσική δεν επηρεάζει και τους υπαλλήλους.

 Μελέτη δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο Journal of Applied Psychology έδειξε ότι όταν η μουσική υπόκρουση σε έναν χώρο εργασίας δεν είναι συγχρονισμένη με τις ανάγκες των εργαζομένων για να κάνουν τη δουλειά τους, μπορεί να επηρεάσει την ενέργειά τους, τη διάθεσή τους – ακόμη και την απόδοσή τους. Και το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο για τους εργαζόμενους που δυσκολεύονται να ξεχωρίσουν και να απομονώσουν τον θόρυβο του περιβάλλοντος. «Η μουσική που δεν ταιριάζει σε αυτό που χρειάζεται ένας εργαζόμενος για να αισθάνεται ενεργοποιημένος, να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του και να επικεντρώνεται στην εργασία του μπορεί να έχει πραγματικά αρνητικό αντίκτυπο», δήλωσε η Kathleen Keeler , συν-επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και επίκουρη καθηγήτρια διοίκησης και ανθρώπινου δυναμικού στο Fisher College of Business του Πανεπιστημίου του Οχάιο.

Οι ερευνητές διεξήγαγαν δύο μελέτες. Σε μία από αυτές συμμετείχαν 166 εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης. Πριν ξεκινήσουν, οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν κατά πόσο η μουσική που άκουσαν ταίριαζε στις ανάγκες τους σε ένταση, ταχύτητα, πολυπλοκότητα και συναισθηματική ένταση. Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες άκουγαν μία από τις δύο λίστες αναπαραγωγής ενώ παράλληλα εκτελούσαν μια εργασία δημιουργικότητας, διαδυκτιακά. Η μία λίστα αναπαραγωγής ήταν αισιόδοξη, χαρούμενη ποπ μουσική με μέτρια πολυπλοκότητα. Η άλλη ήταν πιο αργή, πιο μελαγχολική μουσική που παιζόταν σε χαμηλότερη ένταση. Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες βίωναν αρνητικό αντίκτυπο εάν τα χαρακτηριστικά της λίστας αναπαραγωγής που άκουγαν δεν ήταν συμβατά με αυτό που δήλωσαν ότι χρειάζονταν. Όσοι είχαν κάποια ασυνέπεια με τη μουσική παρουσίασαν μείωση στα ευχάριστα συναισθήματα και επίσης μεγαλύτερη γνωστική εξάντληση – ένα αίσθημα ψυχικής εξάντλησης, είπαν οι ερευνητές.

Οι αρνητικές επιπτώσεις της ασυνέπειας στη μουσική είναι χειρότερες για όσους δεν παρακολουθούν ταινίες καθώς δυσκολεύονται να «μπλοκάρουν» τη μουσική και έτσι νιώθουν λιγότερο θετικά συναισθήματα και νιώθουν πιο εξαντλημένοι αφού ακούσουν μουσική που δεν ήταν συγχρονισμένη με αυτό που χρειάζονταν.

Η δεύτερη μελέτη αφορούσε ένα πραγματικό δείγμα 68 εργαζομένων σε εστιατόρια, γραφεία υγειονομικής περίθαλψης και καταστήματα λιανικής πώλησης, όπου η μουσική υπόκρουση ήταν χαρακτηριστικό της καθημερινής τους εργασιακής ζωής. Τα ευρήματα επιβεβαίωσαν τα αποτελέσματα της πρώτης μελέτης και πρόσθεσαν ένα ακόμη μειονέκτημα: Η ασυνέπεια στη μουσική είχε αντίκτυπο στην απόδοση στην εργασία.

Οι συμμετέχοντες ήταν πιο πιθανό να ενεργήσουν με τρόπους που έβλαπταν την εταιρεία – και λιγότερο πιθανό να κάνουν θετικά πράγματα – τις ημέρες που ένιωθαν ότι δεν ήταν σε αρμονία με τη μουσική που άκουγαν. Τα αποτελέσματα και των δύο μελετών, υποδηλώνουν ότι οι εργοδότες πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις μουσικές επιθυμίες και ανάγκες των εργαζομένων τους, καθώς αυτό μπορεί να επηρεάσει τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών εάν οι εργαζόμενοί τους δεν είναι παραγωγικοί επειδή εξαντλούνται και αποσπάται η προσοχή τους από τη μουσική που ακούν όλη μέρα.

Θα πρέπει επίσης οι υπεύθυνοι επιχειρήσεων να προσπαθήσουν να βρουν μια ισορροπία μεταξύ της διασφάλισης ότι η μουσική τους απευθύνεται τόσο στους πελάτες όσο και στους υπαλλήλους, επειδή όπως φαίνεται, δεν είναι ένα ασήμαντο ζήτημα και  να διασφαλίσουν ότι υπάρχουν σημεία στον χώρο εργασίας όπου οι εργαζόμενοι μπορούν να ξεφύγουν από τη μουσική κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων τους. Επιπλέον, θα μπορούσαν να επενδύσουν σε ακουστικά που χρησιμοποιούν έξυπνη τεχνολογία που επιτρέπει στους χρήστες να ακούν συνομιλίες από τους πελάτες, ενώ παράλληλα να εξαιρούν ορισμένους θορύβους του περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένης της μουσικής. Θα μπορούσαν επίσης να επιτρέψουν στους υπαλλήλους να ακούν τη δική τους μουσική, όποτε είναι εφικτό.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ

spot_img

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Γραφτείτε στο newsletter του cibum

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Καλλυντικά: Σοβαρός κίνδυνος από τις απομιμήσεις – Συναγερμός για τοξικές ουσίες, βαρέα μέταλλα και παθογόνα

Εκτός από τον κίνδυνο αλλεργίας, τα προϊόντα κακής ποιότητα» μπορεί να περιέχουν «τοξικές» ουσίες, είτε απαγορευμένες είτε πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια, παθογόνα και βαρέα μέταλλα - Χωρίς φίλτρα προστασίας τα αντηλιακά

Ελλάδα: Η McDonald’s κατήγγειλε τα KFC στο ΣΕΕ και δικαιώθηκε πανηγυρικά

Σύμφωνα με την απόφαση του ΣΕΕ η διαφήμιση των KFC, περιέχει δήλωση μοναδικότητας και υπεροχής που δεν τεκμηριώνεται, στοχεύει ευθέως στα Nuggets της McDonald's, μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση και σε απαξιωτικά συμπεράσματα για τα McDonald’s και να λειτουργήσει δυσφημιστικά για τον ανταγωνισμό

Μολυσμένα πεπόνια: Η μία μετά την άλλη οι ανακλήσεις στην Ευρώπη λόγω τοξικών ουσιών

Νέες παρτίδες πεπονιών αποσύρονται μετά τον εντοπισμό επικίνδυνων υπολειμμάτων φυτοφαρμάκων, με τους καταναλωτές να καλούνται να παραμείνουν σε εγρήγορση.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα