Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
19 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Εθιστικές οι παραγγελίες Delivery!

ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΕθιστικές οι παραγγελίες Delivery!
spot_img

Ποια είναι τα κόλπα που χρησιμοποιούν οι εφαρμογές παράδοσης φαγητού για να τροφοδοτήσουν τον εθισμό μας στο ντελίβερι και τι επιπτώσεις έχουν στην σωματική και ψυχική υγεία.  

Το φαγητό δεν είναι πλέον μόνο μαγείρεμα, καθώς η τεχνολογία μας έχει λύσει τα χέρια με το να φέρει στη ζωή μας το ντελίβερι, δηλαδή τη διανομή όποιου γεύματος θέλουμε από όποιο μαγαζί θέλουμε στην πόρτα μας. Οι εφαρμογές ντελίβερι έχουν καταστήσει τη διαδικασία πανεύκολη για το μέσο χρήστη και έχουν, μάλιστα γίνει, για πολλούς ανθρώπους, κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Ωστόσο, είναι ακριβώς αυτή η ευκολία που μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε κορεσμό. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) προειδοποίησε ότι οι εφαρμογές τροφοδοτούν μια κρίση παχυσαρκίας «επιδημικών διαστάσεων» σε πολλές χώρες, την ώρα που οι θάνατοι από παχυσαρκία αγγίζουν σχεδόν το 1 εκατομμύριο στην Ευρώπη. 

Πώς εξελίχθηκε το ντελίβερι από πολυτέλεια να γίνει ο καθημερινός μας, σε πολλές περιπτώσεις, πάροχος γευμάτων; Πέρα από τη δημοτικότητα που ήδη έχουν αποκτήσει οι εφαρμογές τα τελευταία 10 χρόνια, σίγουρα, σε αυτό έχει συμβάλλει το lockdown εξαιτίας του COVID-19, με την δια ζώσης εστίαση και τα καταστήματα να «παγώνουν» για σχεδόν 2 χρόνια.  Ως αποτέλεσμα, ολοένα και περισσότερα καταστήματα εστίασης συνεργάζονται με εφαρμογές, όπως Wolt, efood ή η Deliveroo στο εξωτερικό, αλλά όχι πάντα με καλές αμοιβές ή ιδιαίτερα μεγάλο όφελος πέρα από τη διαφήμιση.

Επίσης, το να διαχειρίζεται κανείς μια εφαρμογή ντελίβερι είναι πια ολόκληρη τέχνη, με τις στρατηγικές μάρκετινγκ να πληθαίνουν. Μεγάλο κομμάτι του εθισμού μας στο φαγητό απέξω οφείλεται στο ότι οι εφαρμογές ξέρουν ποιοι είμαστε. Παρακολουθώντας την καταναλωτική μας συμπεριφορά, όπως την ώρα που συνήθως παραγγέλνουμε, το προφίλ μας στα social media ή το αν είμαστε vegan ή κρεατοφάγοι, θα λαμβάνουμε και αντίστοιχες προσφορές και διαφημίσεις. Στο κομμάτι των προσφορών, ειδικά, οι εφαρμογές προσφέρουν διάφορα πακέτα, όπως το 1+1 δώρο, εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες και συνδυασμούς και ειδικές προσφορές για «ξεχωριστές μέρες του χρόνου». Με αυτές τις τεχνικές, οι χρήστες αισθάνονται συχνά, ότι έχουν κάτι να κερδίσουν, καταναλώνοντας έτσι περισσότερο φαγητό απέξω από όσο θα έπρεπε.

Τα αποτελέσματα αυτού είναι αρκετά αρνητικά για τους καταναλωτές. Πέρα από την παχυσαρκία, η κατανάλωση φαγητού απέξω, όσο υγιεινό κι αν είναι, δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε θρεπτική αξία ένα σπιτικά μαγειρεμένο φαγητό, οπότε αν κανείς το «παρακάνει» με τις εφαρμογές ντελίβερι, δεν αποκλείεται να βρεθεί αντιμέτωπος με προβλήματα υγείας ή έλλειψη βιταμινών. Επιπλέον οι παραγγελίες delivery είναι ένας ακόμα παράγοντας, σύμφωνα, με ειδικούς, για την αύξηση των διατροφικών διαταραχών, όπως βουλιμία.

Οι επιπτώσεις, πέρα από την υγεία, πλήττουν και το πορτοφόλι. Οι τιμές των φαγητών απέξω, ειδικά με την κατακόρυφη αύξηση στις τιμές και τις πρώτες ύλες, είναι αρκετά υψηλές και ο υπερκορεσμός μπορεί να προκαλέσει χρηματικό έλλειμμα σε νοικοκυριά, με πλήθος ανθρώπων να έχουν δηλώσει πως ο εθισμός τους στις εφαρμογές αυτές τους έχει κάνει να μένουν χωρίς χρήματα για ψώνια σουπερμάρκετ. Σύμφωνα με την Daily Mail ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της  Rebecca Mullock που έγινε τόσο εξαρτημένη από τις υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού, που μερικές φορές δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει τα απαραίτητα από το σουπερμάρκετ. “Τα βρίσκω εξίσου εθιστικά όπως κάθε στοιχηματικό ιστότοπο” λέει η Rebecca που ξοδεύει 175 ευρώ την εβδομάδα σε παραδόσεις φαγητού.

Οι εφαρμογές ντελίβερι δεν είναι ο εχθρός μας. Απλά αποτελούν μια έκφραση της ανάγκης των ανθρώπων για εύκολές και γρήγορες λύσεις, λόγω της έλλειψης χρόνου που προκαλούν οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής. Ή μπορεί απλά να θέλει κανείς να επιβραβεύσει τον εαυτό του με κάτι νόστιμο μετά από μια δύσκολη μέρα. Άλλωστε, ο οργανισμός μας αποζητά comfort food σε στιγμές συναισθηματικά έντονες ή φορτισμένες αρνητικά. Παρόλα αυτά, για να αντλούμε όσο είναι δυνατόν, τα καλά και όχι τα κακά αυτής της ευκολίας, η φράση «παν μέτρον άριστον» πρέπει να γίνει στάση ζωής.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

«Θα σε συναντήσω στο Greeks»: Πως η Ελληνική γαστρονομία και τα προϊόντα μας κυριαρχούν στις διεθνείς αγορές

Τα Ελληνικά προϊόντα γίνονται mainstream στον κόσμο κερδίζοντας τους καταναλωτές πολύ πέρα από την Ελληνοαμερικανική αγορά.

Η σημασία του “Branding” στις επιχειρήσεις τροφίμων – Της Δέσποινας Χάρου

Πως να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη επωνυμία.

Γιατί τα παιδιά τρώνε τις μύξες τους; Είναι θέμα κακής ψυχολογίας;

Πολλοί γονείς αδυνατούν να συνετίσουν τα παιδιά τους στο θέμα της βλεννοφαγίας – τι λένε οι ειδικοί.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα