ΑρχικήΝέαΥγείαΠάνω από 9.000 θανάτους που σχετίζονται με την παχυσαρκία, μπορεί να αποτρέψουν...

Πάνω από 9.000 θανάτους που σχετίζονται με την παχυσαρκία, μπορεί να αποτρέψουν οι θερμίδες στα μενού εστιατορίων

2 λεπτά ανάγνωσης

Η πρώτη μοντελοποιημένη εκτίμηση του αντίκτυπου της πολιτικής αναγραφής θερμίδων στα μενού των εστιατορίων.

   Τη μείωση του επιπολασμού της παχυσαρκίας στη Βρετανία, καθώς και την αποφυγή περισσότερων από 9.000 θανάτων που σχετίζονται με καρδιακές παθήσεις (απόρροια της παχυσαρκίας), πρόκειται να επιτύχει η προσθήκη των θερμίδων στα μενού των εστιατορίων και των παμπ. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της στην πρώτης μοντελοποιημένης εκτίμησης του αντίκτυπου της πολιτικής αναγραφής θερμίδων, που δημοσιεύτηκε στο The Lancet Public Health. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Λίβερπουλ, οι οποίοι δήλωσαν ότι η επέκταση των μέτρων σε όλα τα καταστήματα γρήγορου φαγητού, που από το 2022 είναι υποχρεωτική μόνο για τις μεγάλες επιχειρήσεις τροφίμων με 250 ή περισσότερους υπαλλήλους, θα συμβάλει στη μείωση των ποσοστών παχυσαρκίας και καρδιαγγειακών παθήσεων.

- Advertisement -

   Στο μεταξύ προηγούμενη έρευνα του 2016 έδειξε, πως η επισήμανση μενού μπορεί να είναι μια πολλά υποσχόμενη στρατηγική για την προώθηση της υγιεινής διατροφής και την ενθάρρυνση της απώλειας βάρους, όσον αφορά την παροχής διατροφικών πληροφοριών. Παρέχοντας διατροφικές πληροφορίες στα εστιατόρια, οι καταναλωτές αποθαρρύνονται να υπερκαταναλώνουν.

     Η έρευνα έδειξε ότι η τρέχουσα πολιτική θα μειώσει τον επιπολασμό της παχυσαρκίας στην Αγγλία κατά 0,31 ποσοστιαίες μονάδες τα επόμενα 20 χρόνια, ενώ η πλήρης εφαρμογή της πολιτικής, σε όλες τις επιχειρήσεις τροφίμων, θα τον μείωνε κατά 2,65 ποσοστιαίες μονάδες. Χωρίς καμία πολιτική επισήμανσης των θερμίδων του μενού, υπολογίζεται ότι μέχρι το 2041 θα συνέβαιναν 830.000 θάνατοι που σχετίζονται με καρδιαγγειακά νοσήματα, σύμφωνα με τη μελέτη.

- Advertisement -

   Ο Martin O’Flaherty, καθηγητής επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, δήλωσε: «Πάνω από έναν στους τέσσερις ενήλικες στην Αγγλία ζουν αυτήν τη στιγμή με παχυσαρκία, με τις τάσεις να υποδηλώνουν ότι αυτό πρόκειται να αυξηθεί. Η έρευνά μας εκτιμά ότι η τρέχουσα νομοθεσία για την επισήμανση θερμίδων θα αποτρέψει εκατοντάδες θανάτους από καρδιαγγειακά νοσήματα τα επόμενα 20 χρόνια. Ωστόσο, ένας πολύ μεγαλύτερος αντίκτυπος είναι δυνατός εάν η κυβέρνηση ήταν πιο φιλόδοξη στους στόχους της να αντιμετωπίσει την επιδημία της παχυσαρκίας στην Αγγλία και επέκτεινε την πολιτική σε όλες τις επιχειρήσεις τροφίμων εκτός σπιτιού».

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.