Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου, 2022
19.9 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Φαγητό delivery: Πρόβλεψη, τάσεις και επιχειρηματικές κινήσεις στην Ευρωπαϊκή αγορά

ΑρχικήΝέαΕστίαση / ΤουρισμόςΦαγητό delivery: Πρόβλεψη, τάσεις και επιχειρηματικές κινήσεις στην Ευρωπαϊκή αγορά
spot_img

Η Ευρωπαϊκή αγορά φαγητού σε πακέτο, βρίσκεται σε αναταραχή με αγώνα δρόμου από τις εταιρείες προκειμένου να αναστρέψουν την πτωτική τάση στη ζήτηση, αλλά και εντυπωσιακές εξόδους, ενοποιήσεις και συνεργασίες των βασικών παιχτών.

Έκθεση της Research & Markets προβλέπει ότι η online Ευρωπαϊκή αγορά παράδοσης τροφίμων θα φτάσει τα 66,2 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2027 καθώς οι καταναλωτές ξοδεύουν σημαντικότερο μερίδιο των προϋπολογισμών τους σε έτοιμα γεύματα delivery. Είναι αυτονόητο ότι σε αυτό συνέβαλαν οι συνθήκες που επέβαλε η πανδημία η οποία έφερε δραματική αύξηση στον αριθμό των υπηρεσιών παράδοσης γευμάτων.

Οι πλατφόρμες Deliveroo και Just Eat με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο είναι δύο σημαντικοί παίκτες στον κλάδο της διαδικτυακής παράδοσης τροφίμων. Και οι δύο (όπως και πολλές άλλες) λειτουργούν ως ενδιάμεσοι μεταξύ πελατών και εστιατορίων, παρέχοντας μια διαδικτυακή πλατφόρμα για την παραγγελία γευμάτων που παρέχονται στο σπίτι. Για παράδειγμα, η Just Eat επεξεργάζεται πάνω από 100 εκατομμύρια παραγγελίες ετησίως μόνο στη Βρετανία, αντιπροσωπεύοντας τη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας.

Άλλοι βασικοί παίκτες που δραστηριοποιούνται στην ευρωπαϊκή αγορά διαδικτυακής παράδοσης φαγητού περιλαμβάνουν Delivery Hero, Uber Eats, Dominos και, Doordash. Όμως η εντυπωσιακή άνοδος της ζήτησης που επικράτησε στην πανδημία, δεν μπορεί έτσι απλά να συνεχιστεί. Γι’ αυτό και όλοι οι παίκτες έχουν μπει σε αγώνα δρόμου, με καινοτόμες εκπτώσεις και διάφορες στρατηγικές marketing στις πλατφόρμες τους για να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες. Η έντονη “κινητικότητα” στην Ευρωπαϊκή αγορά φαγητού σε πακέτο, περιλαμβάνει επίσης εξόδους υψηλού προφίλ ( για παράδειγμα η Deliveroo αποχωρεί από την Ολλανδία), συνεργασίες και κινήσεις ενοποίησης και εξαγοράς, καθώς οι παίκτες του κλάδου επιδιώκουν να αποκτήσουν πλεονέκτημα στην ταχέως αναπτυσσόμενη, ανταγωνιστική ευρωπαϊκή αγορά Delivery. Να αναφέρουμε την περίπτωση της τουρκικής startup Getir η οποία φέρεται να προχωρά στην οριστικοποίηση των λεπτομερειών για να κλείσει μια συμφωνία για να εξαγοράσει τον Γερμανό ανταγωνιστή Gorillas Technologies και την εξαγορά 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Φινλανδικής Wolt από την Doordash.

Η Μείωση της ζήτησης

Την συνολική μείωση της καταναλωτικής ζήτησης για delivery που επηρεάζει τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς, αποκαλύπτει έρευνα που διεξήχθη από την Dometic τη Σουηδία.  Η έρευνα χρησιμοποίησε δεδομένα που συλλέχθηκαν το 2021 και το 2022 από περισσότερους από 1.000 καταναλωτές σχετικά με τις συνήθειες και τη στάση τους γύρω από τα γεύματα, τόσο εντός όσο και εκτός σπιτιού.

Σύμφωνα με την έρευνα:

  • Ο συνολικός αριθμός των ερωτηθέντων που έχουν παραγγείλει φαγητό στο σπίτι μειώθηκε από 62% το 2021 σε 56% το 2022.
  • Αυτοί που κάνουν παραγγελίες delivery στο σπίτι τουλάχιστον μία φορά το μήνα, μειώθηκαν από 37% τον Μάιο του 2021 σε 29% τον Μάιο του 2022.
  • Το ζεστό φαγητό που τελικά φτάνει στον καταναλωτή κρύο είναι η μεγαλύτερη ανησυχία για όλες τις ηλικιακές ομάδες και αυτό είναι το βασικότερο παράπονο
  • Το 30% των ερωτηθέντων στην έρευνα θα αγόραζε φαγητό delivery πιο συχνά αν το φαγητό δεν είχε ανακινηθεί ή είχε μια πιο καλή εμφάνιση.

Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι τα εστιατόρια, οι πλατφόρμες παράδοσης φαγητού και οι υπηρεσίες παράδοσης ειδών παντοπωλείου θα πρέπει να παραμείνουν εστιασμένα στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών, προκειμένου να αξιοποιηθεί η σταδιακή ανάπτυξη για την ευρωπαϊκή αγορά.

«Η πανδημία άλλαξε σημαντικά την πρόσβασή μας σε φαγητά και παντοπωλεία ποιότητας εστιατορίου», σχολιάζει η Eva Karlsson, Αναπληρωτής Επικεφαλής του Other Global Verticals της Dometic. «Αυτή η μελέτη υπογραμμίζει ότι στο σημερινό τοπίο μετά την πανδημία, με την επιστροφή της εστίασης σε εσωτερικούς χώρους, υπάρχει πολύ μικρό περιθώριο για τους δυσαρεστημένους πελάτες».

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

GFSI: τρίμηνη αποβολή του IFS. Ποιες οι συνέπειες σε επιχειρήσεις και αγορά

Η ανακοίνωση της διοικούσας επιτροπής του GFSI μιλά για θέματα ακεραιότητας, εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας.

Η EE θέτει ανώτατα όρια για τις χημικές ουσίες PFAS στα τρόφιμα: Ο Κανονισμός 2022/2388

Ανώτατα όρια για την παρουσία PFOS, PFOA, PFNA και PFHxS  στα τρόφιμα καθόρισε η ΕΕ με τον κανονισμό 2022/2388 της 7ης Δεκεμβρίου προκειμένου να εξασφαλιστεί υψηλό επίπεδο προστασίας της ανθρώπινης υγείας.

Γεωπονικό Αθήνας: Τροποποίηση στις συνθήκες παραγωγής στραγγιστού γιαουρτιού για να μειωθεί το υποπροϊόν ορού γάλακτος

Πρωτοποριακή μελέτη του γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την μείωση του υποπροϊόντος όξινου ορού γάλακτος και την αύξηση της απόδοσης του στραγγιστού γιαουρτιού.
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα