Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024
8.5 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Φρέσκα φρούτα-λαχανικά: Χαμηλή κατανάλωση από τους Ευρωπαίους millennials

ΑρχικήΝέαΦρέσκα φρούτα-λαχανικά: Χαμηλή κατανάλωση από τους Ευρωπαίους millennials
spot_img

Μειωμένη κατανάλωση λόγω της κρίσης – Λανθασμένη η αντίληψη ότι τα φρέσκα είναι πιο ακριβά – Απαιτείται ολιστική ενημέρωση των καταναλωτών.

Τη στιγμή που τα σνακ σημειώνουν άνοδο και θεωρούνται είδος πολυτέλειας, χαλάρωσης και απόλαυσης, οι προοπτικές για την κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών παραμένουν υπό πίεση στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτά είναι τα συμπεράσματα από τις τελευταίες τάσεις κατανάλωσης που συζητήθηκαν στην Freshfel Europe μέσω της ανασκόπησης των τάσεων στα κράτη μέλη, που καλύπτουν το 75% του πληθυσμού της ΕΕ. Παρά την πολύ θετική δυναμική για την αύξηση της κατανάλωσης, πολλά εμπόδια επηρεάζουν σοβαρά τη μετάβαση προς μια πιο υγιεινή και βιώσιμη διατροφή για τους ευρωπαίους καταναλωτές. 

Τα τελευταία ευρήματα από το Freshfel Europe Consumption Monitor αποκαλύπτουν ότι η μέση κατανάλωση φρέσκων προϊόντων είναι κατά μέσο όρο 364 γραμμάρια/κάτοικο/ημέρα για το 2021, αριθμός που θα μπορούσε να μειωθεί κατά 10% περίπου το 2022 όταν γίνουν γνωστά τα τελικά στοιχεία για το περασμένο έτος.

Αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό καθώς παραμένει πολύ κάτω από τα ελάχιστα 400 γρ. που συστήνει ο ΠΟΥ. Αυτά τα στοιχεία οφείλονται στο χαμηλό επίπεδο κατανάλωσης από τους millennials και τις νεότερες γενιές, καθώς και από τις οικογένειες με χαμηλό εισόδημα που λόγω της κρίσης, τείνουν να κινούνται προς μια λιγότερο υγιεινή διατροφή, η οποία θεωρείται ότι είναι πιο ενεργειακά ικανοποιητική και μια φθηνότερη επιλογή τροφίμων.

 Ο γενικός εκπρόσωπος της Freshfel Europe, Philippe Binard, υπογράμμισε: « Οι καταναλωτές έχουν μια βασική εσφαλμένη αντίληψη σχετικά με τις τιμές των φρούτων και των λαχανικών στο ράφι στα σούπερ μάρκετ. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι τα πιο προσιτά προϊόντα και έχουν επίσης αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα για την υγεία και το περιβάλλον. Η τιμή και η αξία των φρέσκων προϊόντων είναι και τα δύο πολύ ελκυστικά στην ποικιλία τροφίμων” και πρόσθεσε πως, “Σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες τροφίμων, οι αυξήσεις στις τιμές των φρούτων και των λαχανικών ήταν χαμηλότερες από τον μέσο πληθωρισμό. Μια δίαιτα με 5 μερίδες την ημέρα ή το μισό πιάτο με φρούτα και λαχανικά μπορεί να επιτευχθεί με 1€ ή 2€ το άτομο την ημέρα. Συγκριτικά, για τις δημόσιες δαπάνες κοινωνικής ασφάλισης, το κόστος της ανθυγιεινής διατροφής είναι διπλάσιο της συνολικής αγοραίας αξίας των τροφίμων, που αντιστοιχεί σε δαπάνη 6 τρισεκατομμυρίων ευρώ για κοινωνική ασφάλιση στην ΕΕ σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ ».

Είναι ανάγκη ο κλάδος να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ της ευαισθητοποίησης για τα οφέλη των νωπών προϊόντων και των συγκεκριμένων δράσεων που πρέπει να αναληφθούν από τις αρχές καθώς και από τους καταναλωτές. Σύμφωνα με έρευνα της Eurostat, μόνο το 12% των καταναλωτών σε όλη την ΕΕ φθάνουν τις 5 μερίδες τους την ημέρα και είναι ανησυχητικό το 33% που δεν τρώνε φρούτα και λαχανικά κάθε μέρα. Είναι σημαντικό τώρα να βασιστούμε στο ανανεωμένο ενδιαφέρον των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 για να αφιερώσουμε χρόνο για να προετοιμάσουμε, να μαγειρέψουμε και να φάμε μια μεγάλη ποικιλία φρούτων και λαχανικών.

Τα φρέσκα προϊόντα έχουν αποδειχθεί ότι αποτελούν ουσιαστικό τμήμα της ποικιλίας τροφίμων και αποτελούν μέρος της λύσης των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας (συμβολή στην ουδετερότητα του άνθρακα και χαμηλές εκπομπές CO2), της στρατηγικής Farm to Fork (μετάβαση προς μια φυτική διατροφή ) και το σχέδιο της ΕΕ για την καταπολέμηση του καρκίνου (προληπτικός ρόλος φρούτων και λαχανικών για μη μεταδοτικές ασθένειες).

Ο κ. Binard σχολίασε, « Δυστυχώς, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής αποτυγχάνουν να είναι συνεκτικοί στην εφαρμογή αυτών των στρατηγικών και δεν έχουν φιλοδοξία στα μέτρα τους, τα οποία θα πρέπει να χρησιμοποιούν τα φρέσκα προϊόντα ως βασικό μοχλό επιτυχίας για τις στρατηγικές τους“. Η αποτελεσματική πολιτική προώθησης προς τη γενιά Y (millennials) και Z, καθώς και τα εκπαιδευτικά προγράμματα στα σχολεία για τη γενιά άλφα είναι ζωτικής σημασίας. Ο τομέας μπορεί επίσης να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη συνοδεία των καταναλωτών να μετατρέψουν την ευαισθητοποίησή τους για τα οφέλη των φρέσκων προϊόντων για την υγεία σε συγκεκριμένες διατροφικές συμπεριφορές. Επιπλέον, η καλύτερη επικοινωνία με τους καταναλωτές σχετικά με τις προσδοκίες σχετικά με τις κοινωνικές ανησυχίες, την εσφαλμένη αντίληψη των τιμών και της εικόνας θα παραμείνει καθοριστικής σημασίας, παρέχοντας παράλληλα ελκυστικές γεύσεις, ποικιλομορφία και ευκολία στα προϊόντα. Αυτή είναι μια βασική ευθύνη του τομέα να ανταγωνιστεί άλλες κατηγορίες τροφίμων.

Ο κ. Binard τόνισε, «Σε αυτό το μεταβαλλόμενο περιβάλλον, είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να χτίζουμε αξία για τα προϊόντα μας, παρά το γεγονός ότι η τιμή είναι η μοναδική προτεραιότητα των καταναλωτών. Η οικονομική προσιτότητα των νωπών προϊόντων πρέπει να υπενθυμίζεται στους καταναλωτές και να λαμβάνεται υπόψη ότι άλλα τρόφιμα είναι μια φθηνή και υγιεινή επιλογή. Οι καταναλωτές θα πρέπει επίσης να αναλάβουν το μερίδιό τους στο αυξανόμενο κόστος για τους παραγωγούς και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς στην αλυσίδα εφοδιασμού για να εγγυηθούν την κερδοφορία και την επιβίωση του βασικού τομέα των οπωροκηπευτικών .»

Το 2021, το μέγεθος της αγοράς για τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά ανήλθε σε 75 εκατ. τόνους εκ των οποίων περιλαμβάνει 11,6 εκατ. τόνους στην Ιταλία, 11 εκατ. τόνους στη Γερμανία, 10 εκατ. τόνους στη Γαλλία, 9 εκατ. τόνους στην Ισπανία και 7,2 εκατ. τόνους T στην Πολωνία. Τα φρούτα με τη μεγαλύτερη κατανάλωση στην Ευρώπη είναι τα μήλα, οι μπανάνες, τα πορτοκάλια, τα επιτραπέζια σταφύλια και τα ροδάκινα/νεκταρίνια, ενώ τα βατόμουρα είναι το τμήμα που γνωρίζει την πιο δυναμική ανάπτυξη σε πολλά κράτη μέλη, όπως η Γερμανία και η Πολωνία. Για τα λαχανικά, οι ντομάτες, τα λάχανα, τα καρότα, τα αγγούρια και οι γλυκές πιπεριές είναι τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη κατανάλωση αντίστοιχα.

Τα μέλη της Freshfel Europe παραμένουν πεπεισμένα ότι η κατανάλωση φρέσκων προϊόντων μπορεί να τονωθεί τους επόμενους μήνες με την οικοδόμηση συνεργασιών σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού με όλους τους φορείς, παρέχοντας ποιοτικά και οικονομικά προϊόντα και δίνοντας εμπιστοσύνη στους λιανοπωλητές για να χτίσουν το μερίδιο της κατηγορίας ως ουσιαστικό μέρος της μια βιώσιμη και υγιεινή διατροφή για τους ευρωπαίους καταναλωτές το 2023.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Coca Cola: Ανάκληση 28 εκατομμυρίων αναψυκτικών λόγω σοβαρού κινδύνου – 80 επιθεωρητές εν δράσει

Η μεγαλύτερη ανάκληση των τελευταίων 25 ετών στην Αυστρία που επηρέασε 18 χώρες.

Έκκληση προς την αλλαντοβιομηχανία: Μειώστε τα συντηρητικά για να αυξήστε την ασφάλεια – Προτεινόμενες λύσεις    

Τα μέτρα που προτείνουν ερευνητές για τη μείωση του κινδύνου λιστερίωσης στα τρόφιμα.

Κίνδυνος ασφυξίας από παιδικά ζελεδάκια! Πωλούνται και στην Ελλάδα

Η λίστα των προϊόντων που ανακαλούνται, μερικά από τα οποία πωλούνται και στην Ελλάδα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο