Γιατί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θέτουν στο επίκεντρό τους την Cadbury και γιατί οι καταναλωτές ωθούνται στο να μην αγοράζουν τα προϊόντα της;
Η εταιρεία με παγκόσμια παρουσία στα είδη ζαχαροπλαστικής Cadbury, βρέθηκε πρόσφατα στο στόχαστρο του Twitter και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Πρόσφατα, ένα στιγμιότυπο οθόνης μιας ιστοσελίδας, σύμφωνα με πληροφορίες της Cadbury, κοινοποιείται ευρέως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αναφέρει ότι η εταιρεία χρησιμοποίησε ζελατίνη στα προϊόντα της, αλλά ισχυρίστηκε ότι είναι πιστοποιημένα με halal, ενώ στην πραγματικότητα η ζελατίνη προέρχεται από βόειο κρέας. Έκτοτε οι εκκλήσεις για μποϊκοτάζ αυξάνονται.
Σύμφωνα με την αρμόδια ιστοσελίδα halal.gr αραβικός όρος Halal σημαίνει «νόμιμο ή επιτρεπτό» και δεν χαρακτηρίζει μόνο τρόφιμα και ποτά, αλλά και πολλά προϊόντα της καθημερινότητας. Όσον αφορά τα τρόφιμα Halal, δεν αφορά μόνο τα προϊόντα κρέατος. Αντιθέτως, ο όρος Halal απευθύνεται γενικά σε όλα τα τρόφιμα, ειδικά στα επεξεργασμένα.
Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί πως το γεγονός ότι η Cadbury, όπως απεικόνιζε το στιγμιότυπο, χρησιμοποιούσε ζελατίνη από βόειο κρέας στα προϊόντα της ήταν ιδιαίτερα εξοργιστικό για τους Ινδούς καταναλωτές, οι οποίοι θεωρούν την αγελάδα ιερό ζώο.
Ωστόσο, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Mint, το στιγμιότυπο οθόνης προέρχεται από μια παλαιότερη έκδοση του ιστότοπου της μάρκας στην Αυστραλία. Και πέρυσι, ο ίδιος ισχυρισμός έγινε, μετά τον οποίο ο ιστότοπος ενημερώθηκε ώστε να αντικατοπτρίζει ότι προέρχεται από το “αυστραλιανό” υποκατάστημά του.
Η εταιρεία είχε τότε διευκρινίσει ότι όλα τα προϊόντα της που κατασκευάζονταν στην Ινδία ήταν
“100% χορτοφαγικά” και ότι η “πράσινη κουκκίδα στο περιτύλιγμα” πιστοποιεί τον ισχυρισμό. Ωστόσο, η εταιρεία δεν έχει σχολιάσει ακόμα το τελευταίο μπορϊκοτάζ.