Οι νέες δεσμεύσεις στοχεύουν στην κατάχρηση καταλόγων και επιβάλλουν κυρώσεις σε επιχειρήσεις που χειραγωγούν τις αξιολογήσεις με αστέρια
Η Amazon, ένας από τους μεγαλύτερους διαδικτυακούς λιανοπωλητές στον κόσμο, έχει αναλάβει δεσμεύσεις έναντι της Αρχής Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) για την ενίσχυση των υφιστάμενων συστημάτων της για την αντιμετώπιση των ψευδών κριτικών, οι οποίες απαγορεύονται πλέον ρητά βάσει του νόμου για τις ψηφιακές αγορές, τον ανταγωνισμό και τους καταναλωτές. Οι δεσμεύσεις περιλαμβάνουν ενισχυμένα συστήματα ανίχνευσης και κυρώσεις για τις επιχειρήσεις και σηματοδοτούν ένα άλλο ορόσημο στη συνεχιζόμενη δράση της CMA για τον
Οι δεσμεύσεις αντιμετωπίζουν επίσης τις ανησυχίες της CMA σχετικά με την κατάχρηση καταλόγων, μια πρακτική κατά την οποία οι πωλητές υποκλέπτουν τις κριτικές προϊόντων με καλή απόδοση και τις προσθέτουν σε ένα εντελώς διαφορετικό προϊόν, προκειμένου να αυξήσουν ψευδώς την βαθμολογία του με αστέρια και να παραπλανήσουν τους καταναλωτές. Στην πράξη, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι ένας καταναλωτής πιστεύει ότι έχει βρει ένα ζευγάρι ακουστικά με 5 αστέρια, αλλά μετά από προσεκτικότερη εξέταση, η πλειονότητα των κριτικών αφορά έναν φορτιστή κινητού τηλεφώνου.
Η Amazon συμφώνησε επίσης να επιβάλει κυρώσεις σε επιχειρήσεις που αυξάνουν τις βαθμολογίες τους με ψευδείς κριτικές ή κατάχρηση καταλόγων, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης πώλησης στον ιστότοπο. Κυρώσεις θα επιβληθούν επίσης σε χρήστες που δημοσιεύουν ψευδείς κριτικές, οι οποίοι ενδέχεται να απαγορευτούν εντελώς από τη δημοσίευση κριτικών. Αυτές οι δεσμεύσεις βασίζονται στις υπάρχουσες διαδικασίες της Amazon για τη διασφάλιση της ύπαρξης αυστηρών και ισχυρών συστημάτων, πράγμα που σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη τόσο στις βαθμολογίες όσο και στις διαδικτυακές κριτικές.
Οι δεσμεύσεις έρχονται μετά την έναρξη έρευνας της CMA κατά της Amazon λόγω ανησυχιών ότι η εταιρεία παραβίαζε το δίκαιο των καταναλωτών, καθώς δεν έλαβε επαρκή μέτρα για την προστασία των πολιτών από ψευδείς κριτικές, συμπεριλαμβανομένης της ανεπαρκούς ανίχνευσης και αφαίρεσης ψευδών κριτικών, της ανάληψης δράσης σε περίπτωση ύποπτων μοτίβων συμπεριφοράς ή της επιβολής κατάλληλων κυρώσεων σε κριτικούς και επιχειρήσεις που συμμετέχουν σε δραστηριότητες ψευδών κριτικών. Οι διαδικτυακές κριτικές μπορούν να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στις δαπάνες των καταναλωτών, καθώς ερίπου το 90% των καταναλωτών χρησιμοποιούν κριτικές όταν λαμβάνουν αποφάσεις αγοράς, και η CMA έχει εκτιμήσει ότι έως και 23 δισεκατομμύρια λίρες των καταναλωτικών δαπανών στο Ηνωμένο Βασίλειο ενδέχεται να επηρεάζονται ετησίως από τις διαδικτυακές κριτικές.
Για να ανταποκριθεί στις ανησυχίες της CMA, η Amazon έχει δεσμευτεί να εφαρμόσει αυστηρές διαδικασίες για την αντιμετώπιση των ψευδών κριτικών και της κατάχρησης καταλόγων, εξασφαλίζοντας ισχυρές διαδικασίες για την ταχεία ανίχνευση και αφαίρεση ψευδών κριτικών και κατάχρησης καταλόγων, ώστε να μπορεί να εντοπίζει καλύτερα τις επιχειρήσεις και τους κριτικούς που παραβιάζουν τον νόμο και να λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα. Η εταιρεία έχει επίσης δεσμευτεί να επιβάλει κυρώσεις σε επιχειρήσεις και κριτικούς, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις που πωλούν στην Amazon κινδυνεύουν να υποστούν κυρώσεις για κατάχρηση καταλόγων ή χρήση ψευδών κριτικών για να αυξήσουν ψευδώς τις βαθμολογίες τους και μπορεί να απαγορευτεί η πώληση των προϊόντων τους στον ιστότοπο. Οι χρήστες που δημοσιεύουν ψευδείς κριτικές, θετικές ή αρνητικές, κινδυνεύουν να απαγορευτεί η δημοσίευση περαιτέρω κριτικών και να διαγραφούν όλες οι προηγούμενες κριτικές τους. Επιπλέον, η Amazon συμφώνησε να παρέχει ευκολότερες λειτουργίες αναφοράς, δεσμευόμενη να διασφαλίσει ότι διαθέτει σαφείς και ισχυρούς μηχανισμούς που επιτρέπουν στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις να αναφέρουν γρήγορα και εύκολα ψευδείς κριτικές και κατάχρηση καταλόγων.