Η εταιρεία Παλίρροια προσέφυγε στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας καταγγέλλοντας ότι η εκστρατεία προώθησης της νέας σειράς “Έτοιμα Σπιτικά” γεύματα της 3αλφα παραβιάζει τον Ελληνικό κώδικα διαφήμισης.
Ενώπιον του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας “κονταροχτυπήθηκαν” οι δύο μεγάλες ελληνικές εταιρείες έτοιμων γευμάτων Παλίρροια και 3αλφα. Και οι δύο εταιρείες παρασκευάζουν έτοιμα γεύματα μακράς διάρκειας που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων μαγειρεμένα όσπρια και λαδερά. Η Παλίρροια έχει παρουσία σε περισσότερες από 60 χώρες παγκοσμίως, κατέχει ηγετική θέση στην κατηγορία ετοίμων γευμάτων ραφιού της ελληνικής αγοράς, και έχει κερδίσει διεθνή βραβεία γεύσης & πιστοποιήσεις ποιότητας. Πολλά βραβεία διακρίσεις και πιστοποιήσεις έχει κερδίσει και η 3αλφα που είναι γνωστή στους Έλληνες για τα όσπρια αλλά έχει επεκταθεί πλέον και στα έτοιμα γεύματα.
Καταγγελία στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας
Η εταιρεία Παλίρροια κατήγγειλε την διαφήμιση της 3αλφα για τη νέα προϊοντική σειρά της, “Έτοιμα Σπιτικά” με σούπα οσπρίων με ζυμαρικά, τη σούπα μινεστρόνε, και τη σούπα οσπρίων με δημητριακά και λαχανικά που λανσαρίστηκαν στις αρχές Μαΐου. Το θέμα εξετάστηκε από την Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας, προκειμένου να κρίνει εάν η εν λόγω επικοινωνία είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του Ελληνικού Κώδικα διαφήμισης και επικοινωνίας.
Αξιολογώντας τον υπό έλεγχο ισχυρισμό «έτοιμα σπιτικά», η Επιτροπή του ΣΕΕ ομόφωνα έκρινε ότι η λέξη «σπιτικά» είναι κοινόχρηστη και συνηθισμένη, συναντάται συχνά σε πολλά προϊόντα στην κατηγορία των τροφίμων και σε συνδυασμό με τη λέξη «έτοιμα» διατυπώνεται ένας κοινότοπος, περιγραφικός διαφημιστικός ισχυρισμός. Ως τέτοιος, κατά την ομόφωνη κρίση της Επιτροπής, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι παραβιάζει τις Βασικές Αρχές ούτε τις διατάξεις του ΕΚΔ – Ε περί μίμησης, ή εκμετάλλευσης φήμης ή ευθύνης.
Ως προς το δεύτερο αίτημα ελέγχου σχετικά με τον ισχυρισμό «ΣΠΙΤΙΚΟ ΦΑΓΗΤΟ», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι δεν τίθεται θέμα σύγχυσης ή/και παραπλάνησης σχετικά με τη φύση του προϊόντος, καθώς από τον τρόπο διάθεσης του προϊόντος (μαζικά, σε σούπερ μάρκετ), και από τη συσκευασία του προκύπτει χωρίς αμφιβολία για τους καταναλωτές ότι πρόκειται για προϊόν μαζικής παραγωγής για εμπορικούς σκοπούς και ο εν λόγω ισχυρισμός δεν είναι αναμενόμενο να εκληφθεί κυριολεκτικά. Υπό αυτήν την έννοια και λαμβάνοντας υπ’ όψιν της συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του προϊόντος (συνταγή, υλικά, τρόπος παρασκευής, έλλειψη συντηρητικών), η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι ο ισχυρισμός «σπιτικό φαγητό» δεν προσκρούει στις διατάξεις του ΕΚΔ – Ε.
Τέλος σε σχέση με την καταγγελία για την «Εμπορική Ονομασία «Σπιτικά», η Επιτροπή διαπίστωσε ότι δεν έχει αρμοδιότητα επί εμπορικών σημάτων και επωνυμιών και ομόφωνα αποφάσισε ότι το παρόν αίτημα ελέγχου δεν μπορεί να κριθεί με βάση τον Ελληνικό διαφημιοστικό Κώδικο που είναι αρμοδιότητα του ΣΕΕ
Βάση των παραπάνω η διαφήμιση της 3αλφα για τα «Έτοιμα Σπιτικά» μπορεί να συνεχίσει να μεταδίδεται κανονικά.