Η αλλαγή στη συσκευασία του κιμά αποτελεί μέρος του σχεδίου της Lidl να μειώσει τις πλαστικές συσκευασίες της κατά 40% έως το 2025.
Η αλυσίδα σουπερμάρκετ και εκπτωτικών ειδών, Lidl, έγινε η πιο πρόσφατη που εισήγαγε συσκευασία με κενό αέρος για τον κιμά της, κάνοντας ένα ακόμα βήμα για λιγότερη συσκευασία στα προϊόντα της.
Η κίνηση έρχεται μετά από την αντίστοιχη πρωτοβουλία της Sainsbury’s με τον κιμά της, η οποία όμως δεν καλοσωρίστηκε ιδιαίτερα από τους καταναλωτές.
Η Lidl , η Co-Op και η Sainsbury’s είναι επί του παρόντος οι 3 εταιρείες στη Μεγάλη Βρετανία που προσφέρουν αυτή τη συσκευασία στον κιμά τους.
Όσο για τη Lidl, τα νέα πακέτα με κενό αέρος για τον κιμά της θα κυκλοφορήσουν στα βρετανικά σουπερμάρκετ- για την ώρα- από τις αρχές του επόμενου έτους και αναμένεται να έχουν ως αποτέλεσμα έως και 350 φορτηγά παράδοσης λιγότερα ετησίως, λόγω του ότι θα χωράνε περισσότερα πακέτα σε κάθε φορτηγό.
Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ με έκπτωση λέει ότι η κίνηση μείωσε τα πλαστικά απόβλητα στα προϊόντα βοείου κρέατος κατά τα δύο τρίτα (63%) και ισχυρίζεται ότι θα εξοικονομήσει 250 τόνους πλαστικού ετησίως.
Από πλευράς food waste, η Lidl λέε ότι η νέα συσκευασία παρέχει διπλάσια διάρκεια ζωής στο ράφι, μειώνοντας στο μισό τα απορρίμματα τροφίμων από κιμά από μοσχαρίσιο κρέας στο κατάστημα, ενώ στο ψυγείο των καταναλωτών ο κιμάς θα αντέχει 8-16 μέρες.
Η αλλαγή αποτελεί μέρος του σχεδίου της Lidl να μειώσει τις πλαστικές συσκευασίες της κατά 40% έως το 2025.
Η αποδοκιμασία της συσκευασίας της Sainsbury’s
Παρά το γεγονός ότι η αντίστοιχη κίνηση της Sainsbury’s διαφημίστηκε από την ίδια την εταιρεία σαν κάτι θετικό, οι καταναλωτές είχαν διαφορετική άποψη, χαρακτηρίζοντάς τη νέα είτε πολύ μικρή, είτε σαν ιατρικό προϊόν, ακόμα και αηδιαστική τη χαρακτήρισαν, ενώ τόνισαν είναι η συσκευασία είναι δύσχρηστη καθώς ο κιμάς βγαίνει δύσκολα.
Και δεν ήταν μόνο οι καταναλωτές που είχαν αυτή την άποψη, αλλά και ειδικοί, όπως ο Robert Lilienfeld, ιδρυτής και εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας βιώσιμων συσκευασιών SPRING, ο οποίος σε άρθρο του στο Packaing Europe εξέφρασε την άποψή τους ως προς το γιατί δεν θεωρεί αυτή τη συσκευασία πετυχημένη.
Σύμφωνα, λοιπόν, με το άρθρο του, σε πρώτη φάση η συσκευασία δίνει στον μοσχαρίσιο κιμά μια μη ελκυστική για τους καταναλωτές εμφάνιση, αφού ο κιμάς αποκτά στην όψη του ένα μωβ χρώμα. Αυτό με τη σειρά του θα μπορούσε να οδηγήσει σε πτώση των πωλήσεων, το οποίο θα είχε αποτέλεσμα ακόμα μεγαλύτερη σπατάλη τροφίμων, που αναιρεί όλες τις οικολογικές δεσμεύσεις της εταιρείας ως το σημείο αναφοράς έτος 2025.
Επιπρόσθετα, ενώ ο στόχος που προβάλλεται είναι τα πλεονεκτήματα βιωσιμότητας, ο Lilenfeld σημειώνει πως πέραν αυτού τα οφέλη στους καταναλωτές δεν είναι εμφανή, δεδομένου ότι οι περισσότεροι παρατήρησαν πως η συσκευασία εκτός από μη ελκυστική είναι και δύσχρηστη.
Για τον Lilenfeld, σύμφωνα με το άρθρο του στο Packaging Europe, ένας βασικός παράγοντας για μια επιτυχημένη βιώσιμη συσκευασία είναι οι καταναλωτές να αντλούν από αυτήν την αξία του προϊόντος για την οποία πληρώνουν, το οποίο υπόκειται σε έναν συνδυασμό τεχνικών μάρκετινγκ, λειτουργιών, κόστους και περιβαλλοντικών οφελών.
Επιπλέον, το σχέδιο για την συσκευασία πρέπει να γίνεται με άξονα ένα πιο μακροπρόθεσμο πλάνο, το οποίο προοδευτικά θα γίνεται καλύτερο και δεν θα στηρίζεται σε μεμονωμένες προσεγγίσεις.