Σύμφωνα με τους ερευνητές πρόκειται για κρασί με χαρακτηριστικό και διακριτικό άρωμα, καλή αισθητηριακή αποδοχή και με δυνατότητες εμπορευματοποίησης.
Πολλά φρέσκα προϊόντα μπορούν να απορριφθούν λόγω επιφανειακών ατελειών, χρώματος, σχήματος και μεγέθους μετά την προετοιμασία και τη συσκευασία. Πρόκειται σαφώς για σπατάλη τροφίμων με σημαντικές περιβαλλοντικές και οικονομικές επιπτώσεις.
Ισπανική Επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό foods του mdpi στο ειδικό Τεύχος Βιοδραστικές Ενώσεις από Απόβλητα Φρούτων και Λαχανικών: Εκχύλιση και Πιθανή Χρήση, παρουσιάζει ένα παράδειγμα αναπροσαρμογής της αξίας των υποπροϊόντων φρέσκων τροφίμων και συγκεκριμένα πεπονιών που απορρίφθηκαν αποτυγχάνοντας να ανταποκριθούν στα πρότυπα του καταναλωτή και με αυτά τα υποπροϊόντα να δημιουργηθεί ένα νέο αφρώδες κρασί με βάση το πεπόνι.
Στην επιστημονική μελέτη αξιολογήθηκαν τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά του κρασιού από πεπόνι και σύμφωνα με τους ερευνητές ο αφρώδης οίνος με βάση το πεπόνι, έλαβε συνολική βαθμολογία 92,11 πόντων, (με άριστα το 100) μετά το άθροισμα όλων των δεικτών (όψη, όσφρηση, γεύση και αρμονία), επιτυγχάνοντας την κατηγορία «Grand Gold» (>92 βαθμοί).
Οι κριτές βαθμολόγησαν το αφρώδες κρασί από διαυγή έως εξαιρετικό σε διαύγεια, το οποίο σημαίνει καλή οπτική εντύπωση χωρίς θολότητα. Σχετικά με την αίσθηση που γίνεται αντιληπτή στη μύτη, το κρασί με βάση το πεπόνι είχε πλήρη απουσία ελαττωμάτων στη γνησιότητα, πολύ ισχυρή ποιοτική ένταση και πολύ υψηλή έως εξαιρετική εντύπωση ποιότητας. Επίσης άφησε πολύ καλή εντύπωση όσον αφορά στη γευστική ποιότητα. Τέλος, οι κριτές σημείωσαν πολύ καλή γενική εντύπωση, που μαζί με τους συνολικούς βαθμούς που έλαβε, καθόρισε το αφρώδες κρασί μας με βάση το πεπόνι ως δυνητικά εμπορεύσιμο νέο προϊόν.
Συνοπτικά, αυτή η μελέτη είναι ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο πρέπει να υποστηρίξει ο αγροτικός τομέας ένα μοντέλο κυκλικής οικονομίας με αναπροσαρμογή της αξίας των υποπροϊόντων, όπως τα φρέσκα φρούτα που δεν αγγίζουν τα αισθητικά πρότυπα, παρέχοντας ένα νέο κρασί με βάση τα φρούτα με ένα χαρακτηριστικό και διακριτικό άρωμα, καλή αισθητηριακή αποδοχή και με δυνατότητες εμπορευματοποίησης.
Για να διαβάσετε την επιστημονική μελέτη πατήστε ΕΔΩ.