ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςΕλαιόλαδο: Δεύτερο "ΟΧΙ" της EFSA σε ισχυρισμό υγείας - Δεν υπάρχουν επαρκή...

Ελαιόλαδο: Δεύτερο “ΟΧΙ” της EFSA σε ισχυρισμό υγείας – Δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία ότι μειώνει τη χοληστερόλη και την πίεση

Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων, απέρριψε για 2η φορά ισχυρισμό υγείας για το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

3 λεπτά ανάγνωσης

Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων, απέρριψε για 2η φορά ισχυρισμό υγείας για το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

Για δεύτερη φορά η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA), απέρριψε αίτημα έγκρισης για ισχυρισμό υγείας στο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Η EFSA πρόσφατα, είχε απορρίψει και αίτημα του Πανεπιστημίου του Μπάρι για ισχυρισμό υγείας σχετικά με τη διατήρηση των φυσιολογικών συγκεντρώσεων χοληστερόλης υψηλής πυκνότητας λιποπρωτεϊνών (HDL-c) στο αίμα. Σύμφωνα με την Ισπανική εταιρεία QvExtra! που κατέθεσε το νέο αίτημα, λόγω των φαινολικών ενώσεων το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, μπορεί να συμβάλει στη μείωση της χοληστερόλης, και της αρτηριακής πίεσης, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου.

- Advertisement -

Το αίτημα αξιολογήθηκε από την ομάδα της EFSA για τη Διατροφή, τα Νέα Τρόφιμα και τα Τροφικά Αλλεργιογόνα (NDA). Η Ομάδα θεωρεί αρχικά ότι οι φαινολικές ενώσεις που υπάρχουν φυσικά στο ελαιόλαδο, έχουν χαρακτηριστεί επαρκώς και ότι η μείωση της LDL-c και αρτηριακής πίεσης στο αίμα έχει ευεργετικές επιδράσεις μειώνοντας τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου. Ο αιτών προσδιόρισε επτά σχετικές μελέτες παρέμβασης σε ανθρώπους που διερευνούν την επίδραση των πολυφαινολών του ελαιολάδου στην LDL-c ή/και την SBP.

Κατά τη στάθμιση των στοιχείων σχετικά με την LDL-c στο αίμα, η Ομάδα έκρινε ότι, παρόλο που μια μελέτη παρέμβασης σε ανθρώπους σε υπερχοληστεριναιμικά άτομα έδειξε μείωση της LDL-c μετά από καθημερινή κατανάλωση πολυφαινολών ελαιολάδου για 3 εβδομάδες, αυτά τα αποτελέσματα δεν υποστηρίζονται από άλλες μελέτες. Η Ομάδα έκρινε επίσης ότι δεν υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία για τη βιωσιμότητα της επίδρασης για μεγαλύτερες χρονικές περιόδους (π.χ. ≥ 8 εβδομάδες) ή για έναν εύλογο μηχανισμό δράσης.

- Advertisement -

Κατά τη στάθμιση των στοιχείων σχετικά με την αρτηριακή πίεση, η Ομάδα έλαβε υπόψη ότι, παρόλο που έχουν παρασχεθεί ορισμένα στοιχεία για έναν εύλογο μηχανισμό με τον οποίο οι φαινολικές ενώσεις στο ελαιόλαδο θα μπορούσαν να ασκήσουν την ισχυριζόμενη επίδραση, οι μελέτες που υποβλήθηκαν δεν έδειξαν επίδραση των πολυφαινολών του ελαιολάδου. Η Ομάδα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι δεν έχει τεκμηριωθεί σχέση αιτίου-αποτελέσματος μεταξύ της κατανάλωσης φαινολικών ενώσεων που υπάρχουν φυσικά στο ελαιόλαδο και της μείωσης χοληστερόλης και αρτηριακής πίεσης.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Και στην Ελλάδα ανακλήθηκε με απόφαση ΕΟΦ συμπλήρωμα διατροφής (φωτογραφία)

Το προϊόν αποτέλεσε αντικείμενο ευρωπαϊκής ειδοποίησης RASFF και αποσύρθηκε από αγορές πολλών χωρών

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος