Η ακρίβεια στα τρόφιμα αλλάζει τις αγοραστικές συνήθειες
Η συνεχής αύξηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ επηρεάζει πλέον και τη συμπεριφορά των καταναλωτών στα ράφια. Σύμφωνα με νέα έρευνα της GS1 US, ενός διεθνούς οργανισμού προτύπων δεδομένων, το 76% των καταναλωτών δηλώνει ότι θέλει περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα που αγοράζει, καθώς η ακρίβεια τούς κάνει πιο προσεκτικούς και επιλεκτικούς. Το 71% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι διαβάζει τις ετικέτες πιο συχνά και με μεγαλύτερη προσοχή, ενώ το 66% είναι διατεθειμένο να σκανάρει έναν κωδικό QR στη συσκευασία, προκειμένου να έχει άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες όπως η φρεσκάδα, η προέλευση, τα συστατικά και η διάρκεια ζωής του προϊόντος.
Παρά τις αισιόδοξες οικονομικές προβλέψεις, το 80% των καταναλωτών δηλώνει πως δεν έχει δει βελτίωση στις τιμές τροφίμων. Το 33% περιμένει ότι θα πληρώσει περισσότερα αυτό το καλοκαίρι σε σχέση με το προηγούμενο, ενώ το 47% αναμένει ότι οι τιμές θα παραμείνουν υψηλές. Ο Bob Carpenter, διευθύνων σύμβουλος της GS1 US, σημείωσε ότι «οι καταναλωτές αναλύουν τα προϊόντα περισσότερο από ποτέ» και υπογράμμισε τον ρόλο της τεχνολογίας: «Οι κωδικοί QR στις συσκευασίες μπορούν να προσφέρουν άμεση, αξιόπιστη πληροφόρηση, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη του καταναλωτή και βοηθώντας τον να κάνει πιο συνειδητές επιλογές».
Η πίεση στα οικονομικά των νοικοκυριών οδηγεί και σε μια ακόμη σημαντική αλλαγή, καθώς οι καταναλωτές γίνονται «αδέσμευτοι», όπως δείχνει πρόσφατη έρευνα της Upside. Δηλαδή, δεν μένουν πιστοί σε ένα μόνο κατάστημα, αλλά επισκέπτονται διαφορετικούς λιανοπωλητές, συγκρίνουν τιμές και προσαρμόζουν τις αγορές τους στις δικές τους ανάγκες. Κατά μέσο όρο, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ δηλώνουν ότι κάθε μήνα επισκέπτονται τρεις διαφορετικές αλυσίδες παντοπωλείων, πέντε εστιατόρια και δύο βενζινάδικα, προκειμένου να βρουν τον καλύτερο συνδυασμό τιμής και ποιότητας.