Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου, 2024
15.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Δημητριακά ολικής αλέσεως: Μελέτη για το πως μπορεί να αυξηθεί η κατανάλωσή τους

ΑρχικήΝέαΚαινοτομία / ΤάσειςΔημητριακά ολικής αλέσεως: Μελέτη για το πως μπορεί να αυξηθεί η κατανάλωσή τους
spot_img

Οι πληροφορίες για τα οφέλη τους στην υγεία δεν φτάνουν για να αυξήσουν την κατανάλωση τους, προτείνει νέα έρευνα.

   Οι πληροφορίες για την υγεία όσον αφορά τα δημητριακά ολικής αλέσεως, έχουν βραχυπρόθεσμο αποτέλεσμα στην κατανάλωση τους έτσι οι επιστήμονες προτείνουν μια πιο ολιστική προώθηση τους κυρίως από τους κατασκευαστές. Μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το πανεπιστήμιο της Βόννης και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Appetite», έδειξε πως μόνο οι πληροφορίες για τα οφέλη στην υγεία οδήγησαν σε μεγαλύτερη κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως, ωστόσο ήταν παροδική.

   Στη διαδικτυακή μελέτη συμμετείχαν 330 γυναίκες και άνδρες ηλικίας 18 έως 39 ετών οι οποίοι χωρίστηκαν σε τέσσερεις ομάδες. Η πρώτη λάμβανε ένα email με πληροφορίες υγείας κάθε μέρα. Παράδειγμα: «Η καθημερινή κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού». Στη δεύτερη δόθηκαν καθημερινές προτάσεις συνταγών με τα δημητριακά ολικής αλέσεως. Η τρίτη λάμβανε  και πληροφορίες για τα οφέλη των δημητριακών στην υγεία και ιδέες για την ενσωμάτωση τους στη διατροφή. Η τελευταία ήταν η ομάδα ελέγχου, που δεν λάμβανε δηλαδή απολύτως καμία πληροφορία. «Αμέσως μετά, εξετάσαμε πώς οι στάσεις και η συμπεριφορά των καταναλωτών είχαν αλλάξει σε σύγκριση με την έναρξη του πειράματος», λέει ο Weingarten. «Μεταξύ άλλων, τους ζητήθηκε να υποδείξουν τη γνώμη τους για τα τρόφιμα ολικής αλέσεως και πόσο συχνά είχαν καταναλώσει τέτοια προϊόντα τις τελευταίες δύο εβδομάδες». Τέσσερις εβδομάδες αργότερα, τους έκαναν ξανά τις ίδιες ερωτήσεις.

   Τα αποτελέσματα έδειξαν πως στη μόνη ομάδα που άλλαξαν ελάχιστα οι διατροφικές της συνήθειες και περιελάμβαναν δημητριακά ολικής αλέσεως στα γεύματα τους ήταν εκείνη που λάμβανε πληροφορίες για την υγεία. Η βαθμολογία τους άλλαξε μόνο κατά 0,20 μονάδες, από 2,84 πριν ξεκινήσει το πείραμα σε 3,04 τέσσερις εβδομάδες μετά το τέλος του.

   Σύμφωνα με τους επιστήμονες λοιπόν, η παροχή πληροφοριών για τα οφέλη των δημητριακών στην υγεία, δεν είναι η μόνη λύση προκειμένου αυτά τα προϊόντα να γίνουν πιο δημοφιλή στους καταναλωτές. Παρόλα τα υψηλά επίπεδα φυτικών ινών, τα υψηλής ποιότητας έλαια, τις βιταμίνες και τα μέταλλα, που διαθέτουν, δεν αναδεικνύονται όσο θα έπρεπε λένε οι ερευνητές.  “Πολλοί καταναλωτές λένε σε έρευνες, ότι δεν βρίσκουν τα τρόφιμα ολικής αλέσεως τόσο νόστιμα όσο τα συμβατικά προϊόντα”, εξηγεί η Dr. Nina Weingarten από το Institute for Food and Resource Economics (ILR) στο Πανεπιστήμιο της Βόννης. «Επιπλέον, οι καταναλωτές συχνά δεν ξέρουν πώς να ενσωματώσουν τα δημητριακά ολικής αλέσεως στην καθημερινή τους διατροφή, πιθανώς επειδή δεν έχουν συνταγές”.

    Συνεπώς οι Weingarten και Hartmann προτρέπουν τους παραγωγούς να αναπτύξουν συνταγές που θα κάνουν τέτοια προϊόντα πιο νόστιμα και ελκυστικά στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Υπενθυμίζεται πως στο τέλος του 2022, μελέτη επεσήμανε ακόμα την ανάγκη βελτιώσεων στις επισημάνσεις των δημητριακών ολικής αλέσεως ώστε να βοηθήσουν τους καταναλωτές να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές. «Τα εστιατόρια ή οι αλυσίδες φαστ φουντ θα μπορούσαν επίσης να προωθήσουν περισσότερα πιάτα με δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως πίτσα με κρούστα ολικής αλέσεως ή ψωμάκια μπιφτέκι φτιαγμένα με αλεύρι ολικής αλέσεως».

Διαβάστε ολόκληρη την έρευνα εδώ.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Τροφικός κίνδυνος από μεγάλο ελληνικό σουπερμάρκετ – Για πρώτη φορά διαπιστώθηκε παράβαση του 11§1Δ των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ

Αυτό που διαβάζουμε ότι συμβαίνει σχεδόν καθημερινά σε χώρες του εξωτερικού έγινε και στην Ελλάδα.

LIDL: Ελληνίδα μητέρα κινείται νομικά κατά του σουπερμάρκετ για τα επικίνδυνα γλυκά

Όλα τα επηρεαζόμενα προϊόντα έχουν αφαιρεθεί από το κατάστημα και προτρέπουμε όλους τους πελάτες που αγόρασαν το προϊόν να μην το καταναλώσουν, είπε η εταιρεία αλλά με καθυστέρηση
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο