Γιατί τα σουπερμάρκετ δεν βάζουν τιμές στα προϊόντα τους;…
Για άλλη μία φορά, οι αρχές εντόπισαν καταπάτηση του θεμελιώδους δικαιώματος των καταναλωτών να γνωρίζουν την τιμή του προϊόντος που θέλουν να αγοράσουν. Είτε από πρόθεση, είτε από αμέλεια ή έλλειψη χρόνου των εργαζομένων, η αιτία δεν επηρεάζει το αποτέλεσμα: οι καταναλωτές, δεν μπορούν να κάνουν σύγκριση τιμών ή να ξέρουν εάν η τσέπη τους αντέχει είτε ακόμα, να μπορούν να εντοπίσουν μία ενδεχόμενη αύξηση στην τιμή.
- Δείτε επίσης: ΠΡΟΣΟΧΗ: Και στην Ελλάδα η επικίνδυνη σκόνη σοκολάτα
Οι επιθεωρητές της Περιφέρειας Αττικής μετά από έλεγχο σε σουπερμάρκετ του γερμανικού κολοσσού Lidl επί της οδού Αλ. Παναγούλη 91 στη Νέα Ιωνία στις 6 Νοεμβρίου διαπίστωσαν πως στο προϊόν «BATISTE DRY SHAMPOO», 200 ml/120gr με BC 520134160946, που διατίθετο προς πώληση σε ράφι τού καταστήματος δεν είχε αναγραφόμενη τιμή και “δεν παρεχόταν από τον έμπορο προς τον καταναλωτή η πληροφορία σχετικά με την τιμή τού προϊόντος κατά παράβαση του άρθρου 2Α §2 της ΥΑ 91354/2017, που επισύρει πρόστιμο 1.000 ευρώ ανά κωδικό.
- Δείτε επίσης: Ποια σνακ δε πρέπει να φάτε πριν πιείτε αλκοόλ
Δεν είναι η πρώτη φορά που σε κατάστημα της αλυσίδας Lidl διαπιστώνεται η συγκεκριμένη παράβαση. Ανάλογη παράβαση είχε διαπιστωθεί σε καταστήματα της αλυσίδας στο Άργος και στην Πυλαία Θεσσαλονίκης και επίσης στη Νέα Ιωνία, όπως και σε σουπερμάρκετ ΓΑΛΑΞΙΑΣ στη Χαλκιδική, σε ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ στην Κάρπαθο, στο ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΙΟ στον Χολαργό, σε φούρνο ΒΕΝΕΤΗ στον Αγ. Δημήτριο, σε Σκλαβενίτη στη Λ. Αλεξάνδρας, σε My MARKET στη Γλυφάδα, σε ΑΒ Βασιλόπουλος στην Κέρκυρα, σε ΜΑΣΟΥΤΗ στο Μαρούσι κτλ…
- Δείτε επίσης: Έβαλαν λουκάνικα αντί για σοκολατάκια σε Χριστουγεννιάτικο Ημερολόγιο… και ήταν και μολυσμένα με Listeria!
Οι εξηγήσεις που δίνουν οι λιανοπωλητές για την απουσία ενδείξεων τιμών, είναι ελλείψεις και απουσίες προσωπικού, ανθρώπινο λάθος, έλλειψη ευαισθητοποίησης και γνώσης του προσωπικού σχετικά με τις νομικές απαιτήσεις, ταχύτητα μεταβολής της τιμής, θέματα λειτουργίας στο τμήμα εκτύπωσης των τιμών, καθώς και δυσλειτουργία στη διαδικασία αλλαγής της τιμής οπότε το προϊόν καταλήγει να μην έχει καθόλου τιμή. Οι καταναλωτές πάντως αντιδρούν και μία ενδιαφέρουσα άποψη που έχει εκφραστεί στα social media είναι πως όποιο προϊόν δεν έχει τιμή πρέπει να είναι και δωρεάν!
Δείτε επίσης: Ποιες μεγάλες αλυσίδες εστιατορίων σερβίρουν κρέας γεμάτο αντιβιοτικά