Πως η αλυσίδα Lidl από χονδρέμπορος οπωρολαχανικών το 1930, έγινε παγκόσμιος κολοσσός λιανικής.
Μαθήματα επιχειρηματικού marketing δίνει η εξέλιξη της επιχείρησης χονδρικής παντοπωλείων που ξεκίνησε ο Josef Schwarz τη δεκαετία του 1930 στο Ludwigshafen της Γερμανίας. Ακολουθώντας τα βήματα της Aldi επίσης Γερμανικής παγκόσμιας αλυσίδας σουπερμάρκετ που προϋπήρχε από το 1913 στο Έσσεν της Γερμανίας, ο Schwarz υιοθέτησε την ίδια προσέγγιση χαμηλών τιμών, χωρίς περιττά στοιχεία, αλλά πρόσθεσε τη δική του πινελιά: ελαφρώς μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων και εστίαση στα φρέσκα προϊόντα.
- Δείτε επίσης: ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ: Δύο πρόστιμα σε κατάστημα στην Καλλιθέα για χρέωση υψηλότερης τιμής και για παραπλάνηση
O Josef Schwarz ξεκίνησε ως συνέταιρος σε μια επιχείρηση τροπικών φρούτων την οποία μετέτρεψε σε εταιρεία χονδρικής. Η ανάπτυξη της εταιρείας διακόπηκε από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν τo 1944 η Lidl & Schwarz καταστράφηκε ολοσχερώς. Χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια και 10 χρόνια για την ανοικοδόμηση της επιχείρησης. Μόλις το 1954 ο Josef Schwarz μπόρεσε να επιστρέψει στη δική του ιδιοκτησία στο Heilbronn. Ο μοναχογιός του Josef Schwarz, Dieter Schwarz, το 1962, ανέλαβε την εταιρεία και το 1963 ένας προσωπικά υπεύθυνος εταίρος της Lidl & Schwarz KG στο Heilbronn.
- Δείτε επίσης: 18 διαφορετικά υπολείμματα φυτοφαρμάκων σε Ιταλική αποξηραμένη ντομάτα και 13 σε ροδάκινα!
Δείτε επίσης: Οι ομάδες καταναλωτών που κινδυνεύουν περισσότερο από το φυτικό εναλλακτικό τυρί
Το όνομα Lidl δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με την εταιρεία που αντιπροσωπεύει, καθώς η ιδρυτική οικογένεια της εταιρείας όπως προαναφέρθηκε, ονομάζεται Schwarz. Καθώς ο συνδυασμός των λέξεων «Schwarz» και «Markt» δεν ήταν εμπορικός, η εταιρεία θυμήθηκε ότι η προκάτοχός της εταιρεία το 1930 ονομαζόταν «Lidl und Schwarz Lebensmittel-Sortimentsgroßhandlung».
Το όνομα Lidl είναι το υποκοριστικό όνομα του Λουντβιχ (Ludwig) και υπάρχει ως οικογενειακό όνομα στη Γερμανία σε περίπου 500 οικογένειες. Ωστόσο, αυτό το όνομα δεν υπήρχε πλέον στην εταιρεία το 1973, όταν επρόκειτο να ανοίξει το πρώτο εκπτωτικό κατάστημα στο Ludwigshafen. Έτσι έψαξαν και βρήκαν τον συνταξιούχο δάσκαλο και ζωγράφο Ludwig Lidl (έναν διπλό Ludwig, δηλαδή) και αγόρασαν από αυτόν τα δικαιώματα του ονόματος για 1000 μάρκα (500 ευρώ), η αξία των οποίων ήταν σαφώς πολύ μεγαλύτερη από ότι σήμερα.
Η μεγάλη επέκταση
Μετά την επέκταση της Lidl στη Γερμανία, εισήλθε στην ευρωπαϊκή αγορά το 1988. Η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία ήταν μεταξύ των πρώτων διεθνών εγχειρημάτων της και γρήγορα έγινε γνωστό όνομα σε αυτές τις αγορές. Το 1994, η Lidl εισήλθε στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου αντιμετώπισε σκληρό ανταγωνισμό από τα καθιερωμένα σούπερ μάρκετ, αλλά έγινε σημαντικός παίχτης μέσω της επιθετικής τιμολόγησης. Το 2017, η Lidl ανέλαβε τη μεγαλύτερη πρόκληση μέχρι τώρα: την αγορά των ΗΠΑ. Ανοίγοντας καταστήματα σε όλη την Ανατολική Ακτή, προσπάθησε να δημιουργήσει μια θέση σε ένα ανταγωνιστικό τοπίο που κυριαρχείται από γίγαντες όπως η Walmart και η Kroger.
Ο Όμιλος Schwarz
H εταιρεία του Josef Schwarz έχει γίνει πλέον Όμιλος. Η Schwarz Group κατέχει όχι μόνο τα lidl αλλά και την αλυσίδα σουπερμάρκετ Kaufland και είναι ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός λιανοπωλητής και ο τέταρτος μεγαλύτερος λιανοπωλητής στον κόσμο από άποψη εσόδων, με 575.000 υπαλλήλους και πάνω από 12.900 καταστήματα (το 2021) σε 33 χώρες.
- Δείτε επίσης: Μολυσμένα τρόφιμα ύποπτα για έξαρση γαστρεντερίτιδας από E. albertii σε μαθητές
- Δείτε ακόμη: Το μαγικό κέικ κούπας των 90 δευτερολέπτων! (βίντεο)
Τα καταστήματα του Ομίλου Schwarz πωλούν ως επί το πλείστον εμπορικά σήματα ιδιωτικής ετικέτας , και ο οικογενειακός όμιλος λειτουργεί επίσης τις δικές του εγκαταστάσεις παραγωγής για αρτοσκευάσματα, αναψυκτικά και παγωτά. Στον όμιλο ανήκουν επίσης η Schwarz Produktion Stiftung & Co. KG μια εταιρεία παραγωγής τροφίμων που ειδικεύεται στην παραγωγή προϊόντων δικής της επωνυμίας για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Lidl και Kaufland και η Prezero Stiftung & Co. KG ένας παγκόσμιος πάροχος περιβαλλοντικών υπηρεσιών που ειδικεύεται στη διαχείριση και ανακύκλωση απορριμμάτων, με ισχυρή παρουσία σε όλη την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες μέσω του εκτεταμένου δικτύου 430 τοποθεσιών της. Το 2021, η Schwarz εξαγόρασε την ισραηλινή εταιρεία κυβερνοασφάλειας XM Cyber. Το 2023, η Schwarz ίδρυσε το τμήμα Schwarz Digits, προσφέροντας υπηρεσίες cloud , που λειτουργούν υπό την επωνυμία STACKIT.