Οι εταιρείες που πωλούν ηθικά και βιώσιμα προϊόντα θα πρέπει να χρησιμοποιούν up-tempo main mode μουσικής στο μάρκετινγκ!
Μελέτες έχουν δείξει ότι περίπου το 30% των καταναλωτών ισχυρίζεται ότι ενδιαφέρεται για την ηθική της επωνυμίας, αλλά μόνο ένα 3% μεταφράζει τα λόγια του σε πράξη. Ένας παρόμοιος αριθμός ισχυρίζεται ότι ενδιαφέρεται για την πράσινη κατανάλωση, αλλά μόνο το 5% αγοράζει πράσινα προϊόντα.
“Αυτό το χάσμα στάσης είναι ένα σοβαρό πρόβλημα μάρκετινγκ. Έρευνα του πανεπιστημίου του Μπαθ προτείνει ένα τρόπο για να γεφυρωθεί αυτό το χάσμα: τη χρήση της διαφημιστικής μουσικής πιο δημιουργικά — συγκεκριμένα, τη χρήση μουσικής τέμπο, main mode», δήλωσε ο Δρ Haiming Hang από τη Σχολή Διοίκησης του Πανεπιστημίου. Η μουσική up-tempo σημαίνει ότι ο παλμός κινείται γρήγορα, ακόμα κι αν η μελωδία φαίνεται να είναι αργή.
Η λειτουργία μουσικής είναι ένας τύπος κλίμακας με διακριτά μελωδικά χαρακτηριστικά. Μπορεί να ταξινομηθεί ως μείζον ή δευτερεύον και μπορεί να προκαλέσει έντονα αλλά πολύ διαφορετικά συναισθήματα και συναισθηματικές αντιδράσεις μεταξύ των καταναλωτών. Ενώ η μουσική main mode συνδέεται συχνά με θετικά συναισθήματα όπως η ευτυχία και η χαρά, η δευτερεύουσα μουσική συνδέεται συχνά με αρνητικά συναισθήματα όπως η λύπη και ο θυμός.
“Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η μουσική επηρεάζει τους καταναλωτές — γνωρίζουμε ότι οι καταναλωτές που απολαμβάνουν τη μουσική που σχετίζεται με επωνυμίες θα βλέπουν αυτή τη μάρκα πιο θετικά και θα τους κάνει πιο πιθανό να αγοράσουν το προϊόν. Αυτή είναι η υποκειμενική πτυχή της μουσικής — το πιο σημαντικό είναι η αντικειμενική πτυχή — ο ρυθμός και ο τρόπος”, είπε ο Χανγκ.
“Η έρευνά μας δείχνει ότι η κύρια μουσική είναι αποτελεσματική στη μείωση του χάσματος στάσης-συμπεριφοράς κατά 40% έως 50%. Και δεδομένου ότι η μουσική γρήγορου ρυθμού τείνει να δημιουργεί θετικά συναισθήματα όπως η ευτυχία, η έρευνά προτείνει ότι το χάσμα στάσης-συμπεριφοράς είναι μικρότερο όταν υπάρχει μουσική σε γρήγορο ρυθμό», είπε.
Οι ερευνητές δημιούργησαν πολλές ραδιοφωνικές διαφημίσεις για δύο πλασματικά προϊόντα: ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (EcoCar) και μια επαναχρησιμοποιήσιμη κούπα καφέ (EcoMug) και εξέτασε πώς η μουσική επηρέασε τις προθέσεις αγοράς σε πολλαπλά πειράματα.
Ο Hang είπε ότι τα ευρήματα της έρευνας ισχύουν ανεξάρτητα από το μουσικό υπόβαθρο των καταναλωτών και για οποιοδήποτε είδος πράσινου προϊόντος που διαφημίζεται.
Όταν ενσωματώνουν μουσική σε διαφημίσεις, οι έμποροι πρέπει να αναγνωρίζουν τη σημασία της μουσικής λειτουργίας και του ρυθμού μουσικής για να διασφαλίσουν ότι μια ευνοϊκή στάση απέναντι σε μια επωνυμία μεταφράζεται σε πωλήσεις.