Νέο “φάουλ” διαπιστώθηκε μετά από έλεγχο σε σουπερμάρκετ Σκλαβενίτης
Για άλλη μία φορά κατάστημα της μεγαλύτερης Ελληνικής αλυσίδας σουπερμάρκετ εντοπίζεται να παραβιάζει τους Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ). Μετά το πρόστιμο που ανακοινώθηκε σε ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗ στο Μαρούσι πριν από λιγότερο από ένα μήνα για απαίτηση υψηλότερης τιμής από αυτή που αναγραφόταν στην πινακίδα στο ράφι για τρία προϊόντα, και σε κατάστημα της αλυσίδας Σκλαβενίτη στη Νέα Σμύρνη στις 13 Ιανουαρίου για τον ίδιο λόγο, σήμερα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ανακοίνωσε πρόστιμο για αυξημένη τιμή στο ταμείο κατά 22,7%, σε κατάστημα της αλυσίδας επί της οδού Λαγκαδά 11 στην Θεσσαλονίκη.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πατατάκια – Σοκολάτες: Μετανάστευση βενζολίου, νιτρωδών και αμιδίων, από τη συσκευασία – Ευρήματα εργαστηριακής ανάλυσης
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Καλλυντικά: Εντοπίστηκε κι άλλη ουσία που επηρεάζει την αναπαραγωγή – Η επείγουσα εισήγηση της Γαλλίας
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το πιο τοξικό ψάρι στον κόσμο, που καταναλώνουμε τακτικά – Έχει πάνω από 70 παράσιτα, τοξίνες και χημικά
Σύμφωνα με την περίληψη επιβολής προστίμου ο έλεγχος έγινε 27 Φεβρουαρίου 2025 και οι επιθεωρητές αγόρασαν 20 προϊόντα για να δουν εάν οι τιμές στο ράφι είναι ίδιες με αυτές που χρεώνονται στο ταμείο. Διαπίστωσαν ότι για ένα προϊόν (ΚΑΛΑΜΠΟΚΕΛΑΙΟ ΦΛΩΡΑ 2 ΛΙΤΡΩΝ) ενώ η τιμή τιμή που ανέγραφε η πινακίδα πώλησης του προϊόντος ήταν 8,78 ευρώ, σύμφωνα με την απόδειξη λιανικής που εκδόθηκε από την ταμειακή μηχανή του καταστήματος ήταν 10,78 ευρώ, δηλαδή απαίτηση ή είσπραξη υψηλότερης τιμής κατά 2 ευρώ (+22,7%) ανά τεμάχιο από εκείνη που προκύπτει από την πληροφορία που παρέχεται στον καταναλωτή. Στο σουπερμάρκετ επιβλήθηκε πρόστιμο 1.000 ευρώ.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πατατάκια: Ανακαλούνται 60.000 σακούλες για πρωτοφανή λόγο προστασίας των καταναλωτών
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ειδικός Δημόσιας Υγείας: «Αυτά είναι τα τυριά που δεν πρέπει να τρώνε παιδιά κάτω των 10 ετών»
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πάνω από 800 ταξιδιώτες μηνύουν την TUI για τροφικές δηλητηριάσεις που μετέτρεψαν τα ονειρεμένα ταξίδια τους σε «εφιάλτη»
Η σχετική νομοθεσία λέει ότι «Απαγορεύεται η απαίτηση ή η είσπραξη υψηλότερου τιμήματος από αυτό που προκύπτει από την πληροφορία που παρέχεται στον καταναλωτή». Είτε οφείλεται σε καθυστέρηση στην ενημέρωση για την αύξηση μίας τιμής στο ράφι, είτε σε αμέλεια είτε και εσκεμμένα όπως υποστηρίζουν κάποιοι, το αποτέλεσμα επιβαρύνει την τσέπη του καταναλωτή ο οποίος άλλα έχει υπολογίσει και άλλα καλείται να πληρώσει.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τα Starbucks αποζημίωσαν με $50 εκατ. πελάτη που υπέστη σοβαρά εγκαύματα από καυτό τσάι (βίντεο)
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Οι φυσικές εναλλακτικές του Ozempic που βοηθούν στην καταπολέμηση της λαχτάρας για φαγητό χωρίς κινδύνους για την υγεία
Πρόσφατα έχουν επιβληθεί επίσης πρόστιμα σε καταστήματα Σκλαβενίτη στα Πετράλωνα για απαίτηση υψηλότερης τιμής σε μακαρόνια, στην Καλλιθέα για χρέωση υψηλότερης τιμής και για παραπλάνηση, στα Καμίνια επίσης για απαίτηση υψηλότερης τιμής από την ετικέτα στο ράφι, όπως και τον περασμένο Φεβρουάριο σε σουπερμάρκετ Σκλαβενίτης στη Λυκόβρυση, και σε Σκλαβενίτη στην Πάτρα τον περασμένο Ιανουάριο.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ένας νεκρός και 24 σοβαρά ασθενείς μαθητές από τροφική δηλητηρίαση – Είχαν φάει σε γιορτή ιδιωτικού σχολείου
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Διπλασιάστηκαν τα κρούσματα ηπατίτιδας από κατεψυγμένα βατόμουρα – Συμπτώματα και κίνδυνοι
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Xanax: Γιατί ανακαλούνται παρτίδες του γνωστού αγχολυτικού
Οι καταναλωτές δεν παρατηρούν γρήγορα τη διαφορά στις τιμές και λόγω των σχετικά των μικρών ποσών ανά γύρο αγορών, δεν θα σκεφτούν ν’ αξιώσουν αποζημίωση. Όλα μαζί όμως ανέρχονται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ. Γι αυτό συνίσταται πάντα οι καταναλωτές να ελέγχουν την απόδειξη για να δουν εάν οι τιμές με τις οποίες χρεώθηκαν συμβαδίζουν με τις τιμές για τις οποίες ενημερώθηκαν.