Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες ημέρες η αλυσίδα Μασούτης παραβίασε του κανόνες ΔΙΕΠΠΥ.
Ανακοινώθηκε σήμερα από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης) η επιβολή προστίμου στην αλυσίδα σουπερμάρκετ Μασούτης μετά από έλεγχο που έγινε στις 15 Δεκεμβρίου.
Οι ελεγκτές της Περιφέρειας επιθεώρησαν το κατάστημα Μασούτης που βρίσκεται στο Εύοσμο Θεσσαλονίκης. Όπως διαπίστωσαν κατά τον έλεγχο των τιμών σε 20 διαφορετικά προϊόντα που υπήρχαν προς πώληση, για το προϊόν «Φακές ψητά λαχανικά & dressing ροδιού 200γρ εταιρείας Παλίρροια » η τιμή που ανέγραφε η πινακίδα πώλησής του ήταν 2,13 ευρώ ενώ σύμφωνα με την απόδειξη λιανικής που εκδόθηκε από την ταμειακή μηχανή του καταστήματος (αριθ. Σειρά: 27801/288628/15-12-2023) ήταν 3,04 ευρώ δηλαδή απαίτηση ή είσπραξη υψηλότερης τιμής κατά 0,91 ευρώ από εκείνη που αναγραφόταν στην πινακίδα πώλησης. Πρόκειται για παράβαση της παραγράφου 9 του άρθρου 2Β της ΥΑ 91354/2017 σύμφωνα με την οποία «Απαγορεύεται η απαίτηση ή η είσπραξη υψηλότερου τιμήματος από αυτό που προκύπτει από την πληροφορία που παρέχεται στον καταναλωτή». Το πρόστιμο που καλείται να πληρώσει η αλυσίδα για την παραβίαση της νομοθεσίας είναι 1000€.
Υπενθυμίζεται πως και στις 19 Δεκεμβρίου η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας γνωστοποίησε πρόστιμο 2000€ στην ίδια αλυσίδα καθώς όπως αναφέρθηκε στην απόφαση επιβολής προστίμου “η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή για τα συγκεκριμένα προϊόντα να είναι παραπλανητική ως προς την ποσότητά τους”.
Σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία, οι διαφορετικές τιμές στα ράφια και στο ταμείο είναι παράνομες. Αποτελούν μορφή παραπλάνησης, καθώς ο καταναλωτής ενδεχομένως να μην επέλεγε το συγκεκριμένο προϊόν, αν γνώριζε την τελική του τιμή ή να μην επέλεγε την συγκεκριμένη ποσότητα του προϊόντος.
Το φαινόμενο της διαφορετικής τιμής στο ράφι από ότι στο ταμείο παρατηρείται όλο και πιο συχνά και μάλιστα δεν είναι μόνο ελληνικό. Μεταξύ των αιτιών είναι ο μειωμένος αριθμός προσωπικού και οι συνεχείς αλλαγές τον τιμών -συνέπεια του μεταβαλλόμενου πληθωρισμού-, μία διαδικασία που στα περισσότερα σουπερμάρκετ δεν είναι αυτόματη, οδηγώντας σε προβλήματα και παράπονα καταναλωτών. Όμως το ΙΝΚΑ δεν αποκλείει να οφείλεται και σε σκοπιμότητα των εταιρειών. Το ΙΝΚΑ λαμβάνει καθημερινά καταγγελίες για διαφορετική τιμή στο ταμείο και όπως είχε δηλώσει στο Cibum ο πρόεδρος του του Ινστιτούτου Καταναλωτών Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδας, Γιώργος Λεχουρίτης «Ισχύει και το ένα δηλαδή αμέλεια υπαλλήλων, αλλά και το άλλο εσκεμμένα άλλη τιμή στο ράφι και άλλη στο ταμείο. Και πως συμβαίνει πάντα η τιμή στο ταμείο να είναι μεγαλύτερη από την τιμή στο ράφι;»