Στέλεχος εταιρείας που φτιάχνει σάντουιτς εξηγεί γιατί συναντάμε παντού τη μαγιονέζα.
Στο ντοκιμαντέρ του Channel 4 Food Unwrapped: Lunchbox, ο Dan Silverston, διευθύνων σύμβουλος της Soho Sandwich Company, η οποία φτιάχνει πάνω από οκτώ εκατομμύρια σάντουιτς το χρόνο, κλήθηκε να απαντήσει στην ερώτηση: «Γιατί τα σάντουιτς του σούπερ μάρκετ έχουν τόση μαγιονέζα μέσα;»
Ο Silverston, ο οποίος ενημερώνει ότι η εταιρεία του καταναλώνει περίπου δύο τόνους μαγιονέζα την εβδομάδα, λέει ότι εν μέρει ο λόγος είναι ότι είναι πιο εύκολη η επάλειψη της από το βούτυρο. Είναι επίσης «εξαιρετική στο να γεμίζει το κενό μεταξύ του ψωμιού και της γέμισης».
«Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από ένα μουσκεμένο σάντουιτς… λόγω της περιεκτικότητας της μαγιονέζας σε λάδι, εμποδίζει τη διαρροή ντομάτας στο ψωμί», εξηγεί.
Ο τελευταίος λόγος για τον οποίο χρησιμοποιούν μαγιονέζα είναι ότι είναι ένας αποτελεσματικός ενισχυτής γεύσης. Ο Silverston έδειξε στην παρουσιάστρια του Channel 4 μια λιτανεία αρωματισμένων μαγιονέζων, συμπεριλαμβανομένων επιλογών με σάλτσα και chipotle.
Όταν ρωτήθηκε γιατί δεν καρυκεύει απλώς τα σάντουιτς με αυτές τις γεύσεις, ο Silverstone εξήγησε ότι λόγω της προαναφερθείσας εύκολης επάλειψης της μαγιονέζας, μεταφέρει τη γεύση “από άκρη σε άκρη” στο σάντουιτς.
«Έχεις ένα σταθερό αποτέλεσμα κάθε φορά», μοιράστηκε. Αντί για ξηρές σκόνες ή δύσκολα απλώσιμα υγρά που μπορεί να συσσωρεύονται δυσανάλογα σε ορισμένες περιοχές των σάντουιτς, η έγχυσή τους σε μια μαγιονέζα σημαίνει ότι κάθε μπουκιά έχει την ίδια γεύση.
Αν δεν μου αρέσει η μαγιονέζα;
Το Channel 4 διαπίστωσε κατά τη στιγμή της προβολής του ντοκιμαντέρ τους, «39 στα 46 σάντουιτς στην Tesco έχουν μαγιονέζα μέσα όπως και 29 στα 36 στα Sainsbury’s».
«Ούτε σε εμένα αρέσει η μαγιονέζα. Ίσως συστατικά όπως το πέστο, του οποίου η περιεκτικότητα σε λιπαρά θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει στην καταπολέμηση αυτού του ενοχλητικού μουλιάσματος, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως εναλλακτική λύση για εμάς τους “εχθρούς” της μαγιονέζας. Το χούμους μπορεί επίσης να κάνει τη δουλειά του, καθώς και τα δύο είναι εύκολο να απλωθούν», εξήγησε ο Silverston.
«Αλλά όταν πρόκειται για τον κύριο όγκο των σάντουιτς του σούπερ μάρκετ, λυπάμαι που το λέω, αλλά δεν φαίνεται ότι η μαγιονέζα θα φύγει από το μενού».