Τα μεγαλύτερα σουπερμάρκετ της Βρετανίας θα εφαρμόσουν πιλοτικά ένα σύστημα οικολογικής βαθμολογίας παρόμοιο με τις επισημάνσεις για τις επιπτώσεις στην υγεία.
Η Co-op, η Morrisons, η Sainsbury’s και η Tesco ανακοίνωσαν ότι θα εφαρμόσουν πιλοτικά έναν συνδυασμό συστήματος οικολογικής βαθμολογίας μαζί με χρωματικά κωδικοποιημένα στοιχεία παρόμοια με τις επισημάνσεις σε προϊόντα για τις επιπτώσεις τους στην υγεία. Η νέα οικολογική βαθμολογία πρόκειται να βρίσκεται δίπλα στις επισημάνσεις υγείας, δίνοντας στους καταναλωτές πολύ περισσότερες πληροφορίες για το προϊόν. Το οικολογικό σήμα θα δείχνει μια βαθμολογία με βάση τον αντίκτυπο που έχουν τα προϊόντα στην κλιματική αλλαγή, τη χρήση γης και τις προμήθειες νερού και την ποιότητα, με τις πρώτες δοκιμές να περιορίζονται σε μια ομάδα καταναλωτών από τα τέσσερα σουπερμάρκετ και να σχεδιάζει μια ευρύτερη διάδοση ήδη από το επόμενο έτος. Εάν οι δοκιμές πετύχουν, οι νέες σημάνσεις θα κυκλοφορούν στα προϊόντα από το επόμενο έτος από το ΙGD(Ινστιτούτο Διανομής Τροφίμων).
Να σημειωθεί πως στις 16 Απριλίου, το Υπουργείο Τροφίμων, της Δανίας ανακοίνωσε ότι θέλει να δημιουργήσει μια ελεγχόμενη από το κράτος ετικέτα για το κλίμα. Με την ανάπτυξη μιας τέτοιας ετικέτας, η κυβέρνηση στοχεύει να βοηθήσει τους πολίτες να κάνουν πιο πράσινες επιλογές όταν ψωνίζουν. Επιπλέον, στοχεύει στην προώθηση της παραγωγής τροφίμων πιο φιλικών προς το κλίμα.
Υπενθυμίζεται σε αυτό το σημείο πως και άλλες εταιρείες έχουν εγκαθιδρύσει παρόμοια συστήματα, όπως για παράδειγμα η εταιρεία Unilever με την εισαγωγή σημάνσεων για το αποτύπωμα του άνθρακα στα τρόφιμα. Ακόμη, η εταιρεία Wrap κυκλοφόρησε νέα πρωτόκολλα αναφοράς για τις εκπομπές της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων, τα οποία αναμένεται να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων μείωσης των αερίων θερμοκηπίου του Ηνωμένου Βασιλείου. Με τον ίδιο περίπου τρόπο, το IGD ελπίζει, ότι οι νέες ετικέτες στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας θα δημιουργήσουν ένα ενιαίο σχέδιο για ολόκληρη τη βιομηχανία βασισμένο σε κοινά παγκόσμια πρότυπα.
Ωστόσο, τι σημαίνει αυτό για τα διάφορα ανταγωνιστικά συστήματα οικολογικής σήμανσης; Μόνο τον Ιούνιο του περασμένου έτους, εταιρείες όπως οι Nestlé, M&S, Co-op και Sainsbury’s, οι οποίες βρίσκονται τώρα πίσω από το σχέδιο του IGD, συμμετείχαν στην κυκλοφορία του Foundation Earth, μιας εναλλακτικής οικολογικής βαθμολογίας που μετράει τις εκπομπές άνθρακα, τη χρήση νερού και τις επιπτώσεις στην απώλεια βιοποικιλότητας. Οπότε ένα ερώτημα είναι αν αυτές οι εταιρείες θα αποσύρουν τη στήριξή τους από το Foundation Earth.
Επίσης, πολλές επωνυμίες φέρουν μια παρόμοια δική τους ετικέτα, όπως για παράδειγμα η Lidl και τα προϊόντα της φέρουν την ετικέτα Eco-Score για να δώσουν στους αγοραστές «μια καλύτερη κατανόηση των περιβαλλοντικών συνεπειών». Αυτό σημαίνει πως, ίσως, να πρέπει να συμφωνηθεί μια κοινή γραμμή πλεύσης από τις εταιρείες για ένα ενιαίο και ανεξάρτητο οικολογικό σήμα.
Επιπλέον, ένα ενιαίο σύστημα, με την εμπλοκή του IGD θα μπορούσε να αποτελέσει πρόδρομο για την έναρξη μιας εθνικής βάσης δεδομένων τροφίμων για τη Μ. Βρετανία, η οποία θα ήταν σε θέση να τροφοδοτήσει μια πολύ πιο τεκμηριωμένη προσέγγιση για τα ζητήματα που αντιμετωπίζει η αλυσίδα εφοδιασμού.