Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
22 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν τι σημαίνει ότι ένα τρόφιμο είναι “ουδέτερο από άνθρακα”

ΑρχικήΝέαΠεριβάλλον / ΒιωσιμότηταΟι καταναλωτές δεν γνωρίζουν τι σημαίνει ότι ένα τρόφιμο είναι "ουδέτερο από άνθρακα"
spot_img

Μεγάλες εταιρείες χρησιμοποιούν συχνά τη φράση «ουδέτερο από άνθρακα» για να δείξουν την οικολογική πλευρά του προϊόντος. Αλλά ξέρουν οι καταναλωτές τι πραγματικά σημαίνει; Καταναλωτική έρευνα δείχνει πως σχεδόν το 60% των ερωτηθέντων δεν γνώριζε τι ακριβώς συνιστά ο όρος.

Με τα χρονικά περιθώρια να στενεύουν για άμεση δράση απέναντι στην κλιματική αλλαγή, μεγάλες εταιρείες και μάρκες – που ευθύνονται για το μεγαλύτερο μέρος της ως τώρα περιβαλλοντικής μόλυνσης-  δέχονται πιέσεις να μειώσουν τη ζημιά που προκαλούν. Ονόματα, όπως η Mondelēz International Inc. και η Mars «περηφανεύονται» συχνά για τα ουδέτερα από εκπομπές άνθρακα προϊόντα τους, σε μεγάλο βαθμό και για λόγους μάρκετινγκ.  

Η σήμανση ουδέτερα από εκπομπές άνθρακα προϊόντα σε μια ετικέτα υποδεικνύει ότι, όποιες και αν είναι οι εκπομπές που απελευθερώθηκαν κατά τη δημιουργία του προϊόντος, η επωνυμία αντιστάθμισε τις επιβλαβείς επιπτώσεις τους, για παράδειγμα μέσα από δωρεές σε έργα που μειώνουν τις εκπομπές, όπως δεντροφυτεύσεις. Αλλά η επίδειξη αυτής της βιωσιμότητας μπορεί να επισκιάσει μόνο μέχρι ενός σημείου την πραγματική επίδραση ενός προϊόντος στο περιβάλλον.

Αρκετά προβληματικό για την απόλυτη επιτυχία υιοθέτησης αυτών των πρακτικών είναι ότι ο μέσος άνθρωπος, παρότι έχει μια υποτυπώδη οικολογική συνείδηση, δεν έχει απόλυτη συναίσθηση του τι συνιστά ένα προϊόν «ουδέτερο από άνθρακα». Και αυτό ακριβώς αποδεικνύει μια έρευνα της εταιρείας παροχής δεδομένων Morning Consult σε 2.210 ενήλικες κατοίκους των ΗΠΑ. Ακολουθούν ορισμένα ευρήματα.

Οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν, εξ όσων γνωρίζουν, εάν μπορούσαν να προσδιορίσουν τον σωστό ορισμό του «ουδέτερου άνθρακας» από μια λίστα τριών επιλογών, οι 2 λανθασμένες και η 1 σωστή. Ενώ πολλοί (41%) προσδιόρισαν σωστά τον ορισμό της ουδετερότητας άνθρακα ως «μια εταιρεία που παράγει εκπομπές άνθρακα αλλά χρησιμοποιεί προγράμματα αντιστάθμισης άνθρακα για να αφαιρέσει όσο άνθρακα παράγει από την ατμόσφαιρα», μια μερική πλειοψηφία (59 %) είτε προσδιόρισε εσφαλμένα τον όρο ή είπαν ότι δεν ήξεραν τι σήμαινε. Ακόμα και σε όσους  αυτορποσδιορίζονταν ως οικολόγοι σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό, λιγότεροι από τους μισούς (45%) προσδιόρισαν σωστά την έννοια της ουδετερότητας άνθρακα.

Όταν ερωτήθηκαν πόσο συχνά προσπαθούν να αγοράσουν προϊόντα με ετικέτα «ουδέτερου άνθρακα», οι περιβαλλοντολόγοι απάντησαν ότι έχουν  αλλάξει τη συμπεριφορά τους «κάποια» ή «πολλά» λόγω ανησυχιών για την κλιματική αλλαγή. Η πλειοψηφία (52%) των συμμετεχόντων δήλωσε ότι δεν έχει δει ετικέτα ουδετερότητας από άνθρακα και ένα επιπλέον 14% δήλωσε ότι δεν προσπάθησε ποτέ να αγοράσει αυτά τα προϊόντα.  Μεταξύ των περιβαλλοντολόγων, η ευαισθητοποίηση ήταν ελαφρώς υψηλότερη, με περίπου τους μισούς (49%) να λένε ότι δεν έχουν δει ποτέ τον χαρακτηρισμό.

Περίπου 1 στους 4 ενήλικες (23%) είπε ότι ένα προϊόν που έχει μια ετικέτα που δείχνει ότι είναι περιβαλλοντικά βιώσιμο είναι ένας σημαντικός παράγοντας για να αποφασίσετε ποια μάρκα τροφίμων ή ποτών θα αγοράσει έναντι ενός άλλου. Περισσότεροι από 3 στους 4 Αμερικανούς (77%) είπαν ότι οι λογικές τιμές είναι ένας σημαντικός παράγοντας.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

«Υποψίες απάτης τροφίμων» στη ΕΕ τον Φεβρουάριο του 2024

Μακράν οι περισσότερες ενημερώσεις αφορούσαν σε υπολείμματα φυτοφαρμάκων σε φρούτα και λαχανικά.

Πλαστικά καλαμάκια: Ποιος κοροϊδεύει ποιον; – Της Άννας Λεκατσά*

Επέμβαση διάσωσης του πλανήτη ξεκινώντας από τα πλαστικά καλάμια: "Η εγχείρηση πέτυχε αλλά ο ασθενής πέθανε..."
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα