ΑρχικήΝέαΠεριβάλλον / ΒιωσιμότηταΜελέτη-προειδοποίηση: Οι κοραλλιογενείς ύφαλοι είναι πιο εύθραυστοι απ’ ό,τι νομίζαμε

Μελέτη-προειδοποίηση: Οι κοραλλιογενείς ύφαλοι είναι πιο εύθραυστοι απ’ ό,τι νομίζαμε

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη αποκαλύπτει απροσδόκητο τροφικό κατακερματισμό

Η πολυπλοκότητα και η εντυπωσιακή βιοποικιλότητα των τροπικών κοραλλιογενών υφάλων ήταν για καιρό συνώνυμες με τη σταθερότητα και την ανθεκτικότητα. Ωστόσο, νέα μελέτη με επικεφαλής τον Kelton McMahon από το Πανεπιστήμιο του Ρόουντ Άιλαντ ανατρέπει αυτή την αντίληψη, δείχνοντας ότι τα τροφικά δίκτυα των υφάλων είναι πολύ πιο εξειδικευμένα (και κατ’ επέκταση πιο ευάλωτα) απ’ όσο πίστευαν οι επιστήμονες.

- Advertisement -

Με ανάλυση σταθερών ισοτόπων αμινοξέων, η ερευνητική ομάδα αποκάλυψε ότι είδη όπως τα Lutjanus kasmira, L. ehrenbergii και L. fulviflamma δεν είναι καθολικοί θηρευτές, αλλά βασίζονται σε εντελώς ξεχωριστές διατροφικές οδούς. Κάθε ένα από αυτά εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από μια συγκεκριμένη πηγή τροφής, όπως φυτοπλαγκτόν, μακροάλγη ή κοράλλια, χωρίς επικάλυψη μεταξύ τους.

Εγγραφείτε στα διαδικτυακά σεμινάρια Food Defense και Food Safety Culture τέλη Αυγούστου από TÜV HELLAS (TÜV NORD) και CIBUM 

Αυτός ο διαχωρισμός μετατρέπει τον ύφαλο από ένα διασυνδεδεμένο πλέγμα σε ένα μωσαϊκό από απομονωμένα μικροοικοσυστήματα. Αν διαταραχθεί μία μόνο ενεργειακή οδός, για παράδειγμα λόγω κλιματικής αλλαγής ή ανθρωπογενών πιέσεων, μπορεί να διακοπεί η τροφική αλυσίδα για δεκάδες είδη ταυτόχρονα.

- Advertisement -

Η ανακάλυψη αυτή υποδεικνύει ότι οι κοραλλιογενείς ύφαλοι είναι πιο δομημένοι αλλά και πιο εύθραυστοι απ’ ό,τι πιστεύαμε. Αντί να στηρίζονται σε εναλλαξιμότητα μεταξύ ειδών, λειτουργούν με υψηλό βαθμό εξάρτησης από συγκεκριμένες πηγές πρωτογενούς παραγωγής.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα